lulle Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Åh... Er så forbanna. Datteren min har diskutert med faren om å ta piercing i tunga. Hun får ikke lov av faren til det, som plaster på såret skal han betale for tatovering... Hun er 18 år så strengt tatt trenger hun hverken lov av meg eller far, og personlig er jeg imot begge deler, men bedre med piercing da siden den kan tas ut. Hun lar seg rive med at far syns tatovering er kult, og at han betaler. Grrrrrr
Fandenivoldsk Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 (endret) Som du selv sier, hun er 18 og det er derfor lite du kan gjøre det finnes verre ting enn tatoveringer. Edit: men jeg er enig i at det er VELDIG dumt å ta en tatovering fordi faren "syns det er kult" og betaler. Hun burde ikke blekke seg i det hele tatt før hun selv er helt klar over hva hun eventuelt vil ha. Endret 30. juli 2012 av Fnisu
Gjest Bobler Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Faren må jo være passe teit. Har tatovering på leggen og piercing i tunga. Angrer jeg på piercingen, kan jeg faktisk bare ta den ut. Angrer jeg på tatoveringen så har jeg et sabla stort problem. 2
Dolly-Duck Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 forstår jo at piercing virker bedre enn tatovering, i og med at du bare kan ta den ut. Men jeg synes piercing i tunga ser helt for jævlig ut. 18 år gamle jenter med piercing i tunga ser automatisk ut som horer i mine øyne (beklager). Men det eneste du kan gjøre er å snakke med faren hennes. Og prøve å forklare datteren din at tatovering er noe enn bør tenke nøye over, det er permanent og man angrer fort. Det er ikke noe man gjør fordi man får det gratis.
kaprifolen Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Vel, større fare for livstruende komplikasjoner med piercing i tunga enn med tatovering... Det er jo noe..? Ellers er hun over 18, bestemmer selv, men synes du birde fortelle henne hva for en noldus hun er om hun tatoverer seg pga en ide fra far... 1
odaa Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Jeg synes begge deler er utrolig harry, men en piercing er lett å ta ut når man blir eldre, en tattovering derimot.. Edit: skrivefeil Endret 31. juli 2012 av odaa
Thorn Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Haha, min far sa akkurat det samme da jeg ville ta piercing. Han ville også at jeg skulle ta tatovering i stedet, så lenge den var på et sted som kunne skjules. Jeg tok like godt begge deler jeg, to piercinger og to tatoveringer. Piercingene har jeg tatt ut for en del år siden, tatoveringene ville jeg ikke ha tatt av om jeg kunne. Jeg hadde gjerne gjort den ene større, da Hvis hun i utgangspunktet ikke hadde tenkt på å få tatovering syns jeg det er dumt om faren overtaler henne til det. Man skal ha planlagt en tatovering ei stund for å være helt sikker på at man ikke kommer til å angre. Jeg planla min ene i nesten fire år, den andre bare måtte jeg ha når jeg så motivet.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 forstår jo at piercing virker bedre enn tatovering, i og med at du bare kan ta den ut. Men jeg synes piercing i tunga ser helt for jævlig ut. 18 år gamle jenter med piercing i tunga ser automatisk ut som horer i mine øyne (beklager). Men det eneste du kan gjøre er å snakke med faren hennes. Og prøve å forklare datteren din at tatovering er noe enn bør tenke nøye over, det er permanent og man angrer fort. Det er ikke noe man gjør fordi man får det gratis. Faktisk ganske enig i denne. Uansett om man kan ta ut en piercing om man går lei, mens en tattoo er for evig så ser faktisk tungepiercing HELT JÆVLIG ut UANSETT hvilken alder. Bare få henne til å tenke godt over hva og hvor tattoering skal være. Anonym poster: 91baf96ca126f010720608e1cf001141
lulle Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2012 Faktisk ganske enig i denne. Uansett om man kan ta ut en piercing om man går lei, mens en tattoo er for evig så ser faktisk tungepiercing HELT JÆVLIG ut UANSETT hvilken alder. Bare få henne til å tenke godt over hva og hvor tattoering skal være. Anonym poster: 91baf96ca126f010720608e1cf001141 Har du sett 40 -50 åringer med tatovering? Ikke mange det ser bra ut på. Man blir annerledes i huden etterhvert, og det som kan være både pent og kult når man er 20 , er slett ikke det 20- 30 år senere.
lykkelige.meg Skrevet 31. juli 2012 #11 Skrevet 31. juli 2012 Syns ikke du skal kjefte på henne og være sur for at hun skal ta tattovering. Snakk heller med henne, å få henne til å tenke nøye igjennom hvor og hva hun tattoverer ettersom det er noe hun skal ha hele livet. Jeg var 15 år da jeg fikk ta tattovering (mamma er streng med det aller meste, så jeg var litt sjokkert over at jeg fikk lov). Jeg har ikke angret en dag på at jeg tok den, men den er plassert slik at jeg kan kle den bort og jeg tenkte nøye igjennom hva jeg skulle ha tattovert. Er så utrolig glad for at jeg fikk ta tattoveringen da, 1,5 år senere fikk jeg en kronisk hudsykdom som gjør at jeg nå ikke kan ta tattovering eller piercing. Mest sannsynlig ikke hull i ørene en gang.
kaprifolen Skrevet 31. juli 2012 #12 Skrevet 31. juli 2012 Det heter TATOVERING! Ikke tatoering, tattoering, tattovering eller andre varianter...... 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 Hva er problemet? Hun er også 18, dere kan ikke besteme dette. Og tatovering kan faktisk være kult, eneste man bør passe på er å ta noe som man mest sansynlig alltid vil like. Og vil henne ha piercing, la henne ta. Bare idiotisk å kjefte på en voksen på grunnn av det. Kanskje hun synes det er kult? Jeg synes det sto i hovedinnlegget at det var noe hun selv ønsket og ikke noe hun ønsket at moren eller faren skulle ta. Anonym poster: 3e9db5584b5d09fbc5d5af0d4f9ad5a7
lulle Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 31. juli 2012 Har jeg sagt et ord om å kjefte? Problemet mitt er at far demper piercing som faktisk er retrettbart, samtidig som han oppfordrer til noe som vil vare hele livet og som man ikke kan angre på.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #15 Skrevet 31. juli 2012 Tatoveringen ødelegger i hvert fall ikke tennene, og hun slipper å rense hullet med en q-tips når hun blir gammel. <br /><br /> Anonym poster: e611bf69391e6c26c9fa553a59521a9e
Sulosi Skrevet 31. juli 2012 #16 Skrevet 31. juli 2012 Når det først går galt med piercing går det veldig galt og det er for sent å angre. Jeg har jobbet på ØNH og den ene legen der (som og var plastikkirurg) var overgitt over hvor lett mange tok på det å ha piercing. Infeksjoner hvor han hadde måtte fjernet halve øret, deler av tunge eks. Som han sa så var det ikke hud å ta av der og resultatet ble deretter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå