AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Bruker dere lekegrind til barna deres? Og hvor lenge er de der av gangen? Min datter på 10 mnd stortrives i lekegrinda. Vi har hatt henne i den helt fra hun var lita. Hun kan være oppe i den i opp til en time et par ganger i løpet av dagen, og hun krabber rundt, setter seg opp, drar seg opp ved hjelp av sprinklene og leker og ler for seg selv. I mens kan jeg gjøre litt praktiske ting, eller legge meg på sofaen. Hun ser meg hele tiden, bortsett fra når jeg er på do. Når jeg forteller om dette føler jeg at noen nesten mener dette er barnemishandling. For barnet må jo få utfolde seg hele tiden må skjønne. Jenta mi får krabbe rundt og utforske på gulvet hun også, men både hun og jeg liker at hun også er i lekegrinda. Anonym poster: ec2cbe5c6f912891a8b18cf2ba78d256
Gjest chiki Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 vi brukte den en del da hun begynte å bli mer bevegelig. Hun likte seg kjempe godt! Imens kunne jeg osm du sier rydde, gå på do, vaske og lage middag uten å være redd for at hun kom seg bort i peisen og lignende. Det vi sitter igjen med nå er en jente som snart er 2 år som er kjempe flink til å leke og underholde seg selv uten at vi må sitte ved siden av hele tiden!
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 vi brukte den en del da hun begynte å bli mer bevegelig. Hun likte seg kjempe godt! Imens kunne jeg osm du sier rydde, gå på do, vaske og lage middag uten å være redd for at hun kom seg bort i peisen og lignende. Det vi sitter igjen med nå er en jente som snart er 2 år som er kjempe flink til å leke og underholde seg selv uten at vi må sitte ved siden av hele tiden! Ja, veldig trygghetsfølelse, samtidig som man får gjort ting uavbrutt Håper vi også får samme effekten som dere, med en selvstendig jente Anonym poster: ec2cbe5c6f912891a8b18cf2ba78d256
charactouy Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Her bruker vi lekegrind til barnet på 14mnd, og har gjort det siden barnet greide å åle seg av lekematta i ryggleie rundt 4-5mnd gammel - husker ikke helt. Veldig greit å ha et trygt sted å plassere barnet når vi er opptatt med noe! Lekegrinda har også vært gull verdt noen alt-for-tidlige morgener når 'a mor ikke har sjans om å få opp øynene, eller når dagen har startet med migrene - en liten times powernap på sofaen gjør underverker for resten av dagen! Og når barnet også sier tydelig ifra når det er lei av å være i grinda (eller trenger ny bleie, som regel der årsaken ligger ) så er jeg ikke redd for å sove litt heller Nå bruker vi grinda maks 1,5 time pr dag - og det er de dagene powernap på sofaen er påkrevd - ellers er det lite vi bruker den for tida.
Gjest Trøffel Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Vår jente nektet plent å bruke lekegrind, hun hylskrek fra vi satte henne nedi til vi tok henne opp igjen. Hun var generelt sett fryktelig avhengig av oss som baby, og det var ikke mye jeg kunne gjøre uten henne i beina mens jeg var hjemme i permisjon. Og hun kjedet seg fort, slik at en liten lekegrind uten særlige bevegelsesmuligheter ble altfor kjedelig for henne (hun gikk fra hun var 10 mnd gammel). Nå prøver vi på nr 2, og dersom lykken står oss bi så blir vi gravide igjen Og selv om vi elsker vår klengete og sosiale propelljente over alt på jord, så håper vi at det blir en litt mer rolig, selvstendig og tålmodig baby denne gangen, hehe! Heldigvis hadde vi bare en lekegrind på lån i noen få uker, ellers hadde det vært penger rett ut av vinduet for oss.
Redbull Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Vi brukte den mye før, hun stortrivdes oppi der. Lå i evigheter!!
Gjest pysepusen Skrevet 30. juli 2012 #7 Skrevet 30. juli 2012 Nei, jeg har aldri skjønt poenget med den med mindre man har dyr.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Nei, jeg har aldri skjønt poenget med den med mindre man har dyr. Følte du ikke behov for å vite enkelte ganger at barnet var i lekegrinda mens du fikk gjøre ting uforstyrret? Jeg har det behovet hvertfall Anonym poster: ec2cbe5c6f912891a8b18cf2ba78d256
Gjest pysepusen Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 Følte du ikke behov for å vite enkelte ganger at barnet var i lekegrinda mens du fikk gjøre ting uforstyrret? Jeg har det behovet hvertfall :)O Anonym poster: ec2cbe5c6f912891a8b18cf2ba78d256 Nei. Enten så lekte han i stua mens jeg gjorde ett eller annet eller så var han med.
Redbull Skrevet 31. juli 2012 #10 Skrevet 31. juli 2012 Nei, jeg har aldri skjønt poenget med den med mindre man har dyr. Vi hadde aldri kjøpt hadde vi ikke fått valp i hus, så jeg er enig i det du sier
Harlekin Skrevet 31. juli 2012 #11 Skrevet 31. juli 2012 Vi kjøpte en brukt lekegrind, men endte opp med ikke å bruke den. Det ble liksom aldri nødvendig.
andemor Skrevet 31. juli 2012 #12 Skrevet 31. juli 2012 Vår jente nektet plent å bruke lekegrind, hun hylskrek fra vi satte henne nedi til vi tok henne opp igjen. Hun var generelt sett fryktelig avhengig av oss som baby, og det var ikke mye jeg kunne gjøre uten henne i beina mens jeg var hjemme i permisjon. Og hun kjedet seg fort, slik at en liten lekegrind uten særlige bevegelsesmuligheter ble altfor kjedelig for henne (hun gikk fra hun var 10 mnd gammel). Nå prøver vi på nr 2, og dersom lykken står oss bi så blir vi gravide igjen Og selv om vi elsker vår klengete og sosiale propelljente over alt på jord, så håper vi at det blir en litt mer rolig, selvstendig og tålmodig baby denne gangen, hehe! Heldigvis hadde vi bare en lekegrind på lån i noen få uker, ellers hadde det vært penger rett ut av vinduet for oss. Signerer denne. Skulle ønske hun kunne vært 10 minutter i lekegrinda, så jeg fikk tatt en dusj i fred. Men det er nok forskjell på de småtrolla.
Harlekin Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 Signerer denne. Skulle ønske hun kunne vært 10 minutter i lekegrinda, så jeg fikk tatt en dusj i fred. Men det er nok forskjell på de småtrolla. OT, men jeg tok henne med på badet mens jeg dusjet. Det funket fint
andemor Skrevet 31. juli 2012 #14 Skrevet 31. juli 2012 OT, men jeg tok henne med på badet mens jeg dusjet. Det funket fint Det fungerer ikke helt her, for hun klatrer på alt for tida. (Sorry TS; nå er jeg ferdig med å kuppe tråden din. Lover!)
Nerdemamma Skrevet 31. juli 2012 #15 Skrevet 31. juli 2012 Vi brukte lekegrind masse. Var nesten synd når ungen ble for stor. Der sov han, og lekte han, og putret og koste seg til han var litt over ett år. Var så deilig å ha en plass jeg visste han ikke kunne komme til noe skade mens jeg var i dusjen eller hentet posten osv. Gutten vår er veldig aktiv og kunne ikke være alene på gulvet uten at det skjedde noe. Vi brukte grinda fra dag 1. Pakket han godt inn i puter og slikt så det skulle være lunt og trygt siden de ikke liker det for åpent når de er nyfødte. Og der var han mens vi så TV eller støvsugde eller hadde besøk. Dette førte til at han sover tungt og ikke våkner lett av lyder selv i dag som han er tre år.
Gjest Marmot Skrevet 31. juli 2012 #16 Skrevet 31. juli 2012 Nei, jeg hadde lekegrind, men den ble mest brukt som alt for stor lekekasse. En periode satt jeg ham oppi der når jeg gikk på do eller liknende, men han er av den forsiktige typen, så det var i grunnen enklere å bare la ham være på stuen. Han var temmelig avhengig av kroppskontakt til han var ganske stor, så han lå lite alene på gulvet og lekte da han var baby, men er likevel veldig selvstendig og underholder seg selv uten problemer nå, så jeg tror det der har mer med personlighet enn startegi å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #17 Skrevet 31. juli 2012 Kjøpte når babyen var 5 mnd. Bruker den opptil en time for dag, men mange dager blir den ikke brukt. Går ikke i dusjen mens barnet er der for jeg har langt hår og det tar rett og slett for lang tid på badet uten å ha kontroll på om barnet har det bra. Men jeg går på do, går i vaskekjelleren, henter posten og sånt der jeg bare et borte noen minutter i slengen. Ofte vil hun ikke nedi og gråter og spenner imot. Da holder vi henne inntil oss oppe på kanten og titter nedi på lekene og peker og snakker litt om bamsen, ranglen eller boken... Da strekker hun seg som regel og vil nedi likevel Hun er ellers ekstremt aktiv å sitter aldri i ro i mer enn ett lite minutt eller to. Så ser på det som kjempegod trenig å sitte stille også! Vi ser ikke stua fra kjøkkenet, så det er supert å kunne sette henne i grinda mens jeg lager middag, eller tar oppvasken, for hun er ikke alltid så tolmodig om hun må sitte i stolen og se på. (Orker ikke ha henne rundt beina på kjøkkenet, jeg er så klossete og mister gjerne kniver og varmt vann rett som det er ) Anonym poster: ce093ce804511c91d0cd3c752206a2eb
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #18 Skrevet 31. juli 2012 Vi bruker vår mest til oppbevaring av leker. Men stenger ham inne hvis vi må på do eller holder på med oppvaskemaskinen. Han er ett år nå, vi har hatt den siden han var syv måneder. Vår er sekskantet med en liten port og matten ligger direkte på gulvet. I begynnelsen satt jeg en del der sammen med han for at han skulle venne seg til den. Nå kryper han ut og inn som han vil, og kan fint sitte stille og leke selv om porten er åpen. Fantastisk investering! Vurderer kjøpe veggfester til den slik at vi kan bruke den rundt grillen neste sommer.<br /><br /> Anonym poster: 1e402d06eb508d149957adbf03489252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå