Gå til innhold

Mannehets på kvinneguiden?

Gjest Coolaid

(Helt ærlig) Er det "mannehets" på KG?  

1. 1. (Helt ærlig) Er det "mannehets" på KG?

• Ja
      5
    • Litt
      12
    • Nei
      28

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Har følgt med på KG over lengre til og har spesielt merket meg en ting. Det virker som svært mange av dere har mye imot menn. Dette kommer fram i innleggene til deres. Leser svært sjelden om noe positivt om menn her inne, men ofte om hvor lite menn gjør i huset, hvor dårlig vi er til å snakke om følelser, at vi bare tenker på kropp, store pupper og sex...osv...Jeg syns det er synd, for jeg kjenner meg ikke igjen i de altfor mange beskrivelsene av menn som florere på KG. Hadde vi menn omtalt dere på tilsvarende måte hadde vi sikkert fått nok av negative reaksjoner fra dere.

Må få presisere at dette ikke gjelder alle bruker på KG.........

Meningen med dette innlegget er ikke å kjefte på dere eller å ta igjen. Men heller å bevisstgjøre dere på dette. Tar imot alle komentare med glede. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.. det er mange av Damene som har hatt mye dårlig erfaring med menn, og som pepprer sine frustrasjoner på disse sider. Jeg har også fått pepper her. Mange av profilene indikerer heller ikke om det er en HAN eller HUN som står bak.

Problemstillingen : "Min mann/kone forstår meg ikke" har eksistert siden tidenes morgen. Derfor gir dette forum med representanter av begge kjønn er fin anledning til å få hjelp til å bli litt klokere. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke lagt noe merke til. Kommer ofte borti tråder som oser av lavt intellekt og bastanthet, men de lar jeg lett gli videre og fører dem inn i glemmeboka.

Men jeg har derimot lagt merke til at mange av kvinnfolka her inne skryter av oss mannfolka. Det kan godt hende at jeg driver med ubevisst selektiv lesning. Men det eneste jeg kan huske å ha lest av negativ art er at det var at noen finere fruer her inne som ikke ville ha et unisex toalett på arbeidsplassen sin, fordi de mente at mannfolka pissa på setet.

Det at menn tenker på kropp, sex og pupper mer enn kvinnfolk mener jeg på det sterkeste er en myte. Men det stemmer nok at menn generelt er elendige når det kommer til det å snakke om følelser. Men det er en stolthet sak. (NB; les Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus "forfatter; Gary John")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt merke til noe av dette, men nå er jo jeg en kvinne. Klart det kommer tråder som 'typen min vil at jeg skal ta silikon, mannfolk er så typiske' osv, men det er ikke så mange av de og vet det ikke gjelder de fleste mannfolka og det finnes like mange umodne menn som kvinner.

Jeg har iallfall ikke noe imot menn, og vil gjerne ha flere av dem her på KG 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Jeg skjønner frustrasjonen deres, og dere har nok rett i noe, MEN enkelte av mannfolka her har også vært veldig flinke til å prøve å få kvinner til å fermstå som dumme. (Mange kvinner stemmer rødt- å stemme rødt er prinsippløshet f.eks.)

Jeg er enig i at det kanskje kan bli mye fokus på det negativ ved menn, men det blir jo også lage tråder som "hva er det verste ved å ha barn".

Jeg har selv ikke sansen for å lage en tråd der poenget er å ramse opp negative egneskaper ved noe eller noen. Ser man etter noe negativt så finner man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Nå må du tenke på antall kvinner som er her inne og antall menn. Vi hetser ikke de mennene som er her inne, mne stiller spørsmål med enkelte ting.

Enkelte dager kan vi være frustrerte på et eller annet og da kan det kanskje være en liten filleting fra den bedre halvdelen som får oss til å eksplodere, og da kan vi kanskje legge inn noe her for å få litt sympati.

Noen ganger er det bare på tull også, og finnes ikke alvorligt i det hele tatt. Så en bør kanskje kjenne brukerene litt for å forstå dette.

Jeg elsker min bedre halvdel, og han er faktisk flinkere i huset enn det jeg er. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med det Madam felle skriver. Man kan ikke gre alle over en kam selvom noen har dårlige erfaringer, og noe bør nok leses med en smule ironi. Er veldig glad i mannen min iallfall :-) Men generellt bør vi kanskje bli flinkere til å rose istedetfor å klage, det er så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er kanskje en arena hvor enkelte jenter/damer/kvinner tømmer litt frustrasjon over det motsatte kjønn i ny og ne. Har ikke bitt meg spesielt merke i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine frustrasjoner mht menn har mye å si hvor hen i måneden jeg er. :sjarmor:

Ja jøss. Det er lett å fyre løs her inne, og la gubben få være i fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at dette var et manne (herre) forum i stedet.

Tror førstemann ikke at vi kvinner fikk gjennomgå litt der ?

At vi var bitchy, kranglevorne, ikke gav nok sex, ikke var attraktive lenger etc etc

:ler:

Nå overdriver jeg selvsagt veldig, men det er noe med et forum som har det ene kjønnet som målgruppe,- det blir gjerne slik at man kan diskutere samliv og få ut frustrasjoner om det på et slikt sted som KG.

Men at kvinner som snakker om menn og hvordan det kan være noen ganger, gjør vel ikke oss til hetsere vel ? Synes det virker litt hårsårt.

Det blir vel mer som en sikkerhetsventil for kvinner. Jeg er ganske sikker på at ( om menn er så åpne da ) at det hadde vært "samme greia" om dette var et manneforum.

Nå snakker jeg bare for meg selv, men jeg setter samboeren min virkelig høyt jeg og jeg kunne ikke finne på å henge han ut her, - selv om vi ( jeg? ) krangler så busta fyker noen ganger.

Jeg synes generelt ikke menn er fælt heller :sjarmor:

Sånn når det gjelder drittslenging generelt på forum, så tror jeg det går like mye ut over menn og kvinner. Er mye galle som kommer opp i blant.

Til dere menn som evt føler dere støtt,- jeg er ganske så sikket på at det ikke er vondt ment. Tenk heller på frustrasjoner og problemer i DERES egne samliv, og det faktum at det er greit å ha noen å snakke med. Det trenger ikke bety at man hater menn selv om det blir litt problematisk i ny og ne.

Slapp av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite p.s.

Ta en liten titt i dagbøkene rundt om på KG.

Der finner du ut at mange skriver pent om sine kjære, og viser at de er glade i dem ; - )

Bare for å få en positiv motvekt til det førestemann skriver og erfarer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KG er kanskje en arena hvor enkelte jenter/damer/kvinner tømmer litt frustrasjon over det motsatte kjønn i ny og ne.

....slik som jeg føler jeg gjør noen ganger i dagboka mi.

Men, må ellers si at jeg ikke helt kjente meg igjen i situasjonen din, Coolaid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg deler min frustrasjon mht menn på KG så er det nok også ment mot èn spesiell (som jeg kjenner), og jeg tror folk klarer å skille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eitt stk. mannfolk

Eg trur me menn greier å skilja mellom kva som er hets og kva som er frustrasjonar, enten det er over spesielle mannfolk eller mannfolk generelt.

Avstemminga kunne elles vore mykje meir interessant dersom svara til kvinner og menn var atskilt - om ja/nei stemmene er nokolunde likt fordelt mellom kjønna så seier det noko anna enn om menn meinar dei vert hetsa i større eller mindre grad, og kvinnene ikkje meinar det. (For om det er tilfelle, då betyr det jo at kvinnene ikkje greier/vil sjå kva dei gjer...)

Når det er sagt, så ser eg ikkje så masse hets av menn her. Masse frustrasjon til tider, men hets? Tja - litt usikker...

Eg kan bli overraska over kva enkelte greier å lira av seg, og haldningar som vitnar om dobbeltmoral og intoleranse ser eg no og då. Dei det gjeld er kanskje ikkje klar over det sjølv, for under diskusjonar der dei har sagt kva dei meinar har dei tildels sagt noko anna enn det dei viser...

Ting kan virka relativt uskuldige, til ein tenker over kva som eigentleg vert sagt; mangel på forståelse kombinert med tankeløyse - altså, dersom ein hadde erstatta "menn" med "kvinner" i ein del av tinga som blir sagt her ville det blitt ramaskrik.

Om det kan seiast å vera hets innimellom der er eg altså usikker på; det kjem jo litt an på kva ein skal tolka som hets. Men eg trur eg vil seia at jo, det kan vera tilfelle av hets her. Om ikkje mykje. (Det skal dog seiast at dei gruppene eg les minst er der eg finn mest slikt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig med sistemann. Jeg synes ikke det er særlig mannhets her, men innimellom er det kvinner som er frustrerte over mannen sin, og lufter det her for å se om de er urimelige som føler det slik. På samme måten er jeg veldig engasjert i kjønnsdiskusjoner på alle felt - kjønnsrollemønstre, likestilling, tidsklemma, den moderne mannen, oppdragelse av den oppvoksende slekt menn og kvinner osv. Men jeg synes ikke jeg hetser menn, selv om jeg noenganger er litt frustrert over den generelle mannen. Åpenhet omkring dette vil forhåpentligvis endre ting.. Jeg har aldri hengt ut min egen mann her.

Når det er sagt, så har du coolaid flere ganger lagt inn teite hetsende irrelevante kommentarer som er ment å hetse kvinner. Kommentarer som ikke er et bidrag i debatten. F.eks i "slutt med husarbeidet, kvinner"-tråden. Jeg synes du skal feie litt for egen dør.. Og se på all skryten menn får. Jevnt over (minus samliv, hvor man mest drøfter problemer) synes jeg de aller aller fleste her gir uttrykk for å være svært begeistret for sin mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok "typisk" kvinnfolk :wink: . At vi hetser er vel å ta litt i synest jeg, men en del utblåsninger er det jo. Mange av disse finner man på Samlivs trådene, og mange der har vel ofte et veldig anstrengt forhold til det andre kjønn av forståelige grunner.

Noen kvinner er flinkere til gjøre mye utav små konflikter. Jeg har en slik venninne, og etter å ha snakket med henne. Tenker jeg ofte at "Hun kan ikke ha det bra hjemme!". Men tross all skittkastingen, hun er glad i mannen sin.

Tror ikke vi hadde funnet samme "kvinnehetsen" på en mannsguide. For der er menn og kvinner etter min oppfattning ulike. Menn er ikke like flinke til å snakke om følelser som kvinner. Slik er det bare :-) .

Føler at det absolutt ikke er mannehets på KG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Sett at dette var et manne (herre) forum i stedet.

Tror førstemann ikke at vi kvinner fikk gjennomgå litt der ?

At vi var bitchy, kranglevorne, ikke gav nok sex, ikke var attraktive lenger etc etc

:ler:

Nå overdriver jeg selvsagt veldig, men det er noe med et forum som har det ene kjønnet som målgruppe,- det blir gjerne slik at man kan diskutere samliv og få ut frustrasjoner om det på et slikt sted som KG.

Men at kvinner som snakker om menn og hvordan det kan være noen ganger, gjør vel ikke oss til hetsere vel ? Synes det virker litt hårsårt.

Det blir vel mer som en sikkerhetsventil for kvinner. Jeg er ganske sikker på at ( om menn er så åpne da ) at det hadde vært "samme greia" om dette var et manneforum.

quote]Bare sjekk ut forumet vårt på herresalongen.no, der er vi en lykkelig gjeng med kvinner og menn, og ingen slenger dritt om det andre kjønn slik du beskriver.

Men jeg fikk igang en skikkelig diskusjon med dette innlegget og det var koselig, det var veldig kjekt å få vite hva dere virkelig mener om det dere skriver om menn. Så tusen takk for alle svarene så langt. Velkommen skal dere også være på herresalongen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...