Gå til innhold

Ekkel lukt på tispe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei tispe på 15 mnd som enkelte ganger lukter så forjævli i skrittet (jeg bare veit det kommer derfra pga type lukt). Noen som vet hva dette kan være? Ho var nylig på kontroll hos veterinæren, og alt er i orden, så det er nok ikke alvorlig. Hun kan lukte intenst i en dag, og så er det borte noen uker, for så komme tilbake igjen. Hun hadde løpetid i april, så tror ikke det kan være det. Noen som har erfaringer rundt dette? Hun virker på ingen måte plaget, slikker seg ikke overdrevent osv.

Anonym poster: 6fbd4d1830a8d03cc1ca8384b4f15e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei tispe på 15 mnd som enkelte ganger lukter så forjævli i skrittet (jeg bare veit det kommer derfra pga type lukt). Noen som vet hva dette kan være? Ho var nylig på kontroll hos veterinæren, og alt er i orden, så det er nok ikke alvorlig. Hun kan lukte intenst i en dag, og så er det borte noen uker, for så komme tilbake igjen. Hun hadde løpetid i april, så tror ikke det kan være det. Noen som har erfaringer rundt dette? Hun virker på ingen måte plaget, slikker seg ikke overdrevent osv.

Anonym poster: 6fbd4d1830a8d03cc1ca8384b4f15e6c

Livmorbetennelse? Fulle analkjertler? Ring dyrlegen og hør. :-)

Skrevet

Jeg vil tro lukten kommer fra analkjertlene. Vi har en hund som har hatt samme problem. Sånn jeg har forstått det, så tømmes analkjertlene når hunden bæsjer. Hunden vår hadde i perioder veldig løs avføring, og da ble det (antagelig) ikke press nok på analkjertlene slik at de ble tømt når hun gjorde fra seg. Da kommer lukten, og den er intenst ekkel Kan sammenlignes med dårlig fisk. :kvalm:

Løsningen for oss var å gå over til et fôr med høyt fiberinnhold. Da ble avføringen fastrere, og problemet forsvant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...