Gå til innhold

Kattepensjonat over lang tid...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det forsvarlig å ha katt på kattepensjonat?

Jeg har en utekatt på 7 år,

og har ikke vært på en eneste ferie etter jeg fikk henne,

for jeg har ikke hatt noen til å passe henne.

Jeg studerer og har blitt rådet av min studieveileder om å ta et semester i utlandet etter nyttår, noe jeg har hatt veldig lyst til, men slått fra meg grunnet pus og pass. Men så har jeg gått og tenkt på det lenge nå hvor fantastisk det hadde vært, med 2.5-3 mnd i New York ^..^

Etter en ny ringerunde for å høre om noen kan passe pus,

er det fortsatt ingen som kan...

Er det forsvarlig å la en utekatt være på pensjonat, sitte i et 1m2 bur med 15 min lufting hver dag, over 2-3 mnd, eller er det dyreplageri?

Katten min er vant til å få gå inn og ut nesten som hun vil, og jeg er usikker på om å utsette henne for dette... Burde jeg la være å dra?

Hva mener dere?

Anonym poster: 11ce8a77b16ad25da63e7849bc00f0d9

Skrevet

Har du råd til å ha katten på pensjonat så lenge?

Jeg synes ikke det er en god løsning for så lang tid. Når katten i tillegg er vant til å komme og gå som den vil, så setter jeg spørsmålstegn ved hvordan det kommer til å gå med trivselen.

3 måneder er lenge, det er mange minutter og timer i et lite bur, med minimalt med lufting.

Å ha dyr kan sette visse begrensninger, og har du ikke noe bedre alternativ å gi din følgesvenn gjennom 7 år, så hadde ikke jeg hatt samvittighet til å dra.

• Liker 1
Skrevet

Hvor bor du? Finnes det ingen gode pensjonater i nærheten?Jeg skal ha katten min her i sommer http://www.pusehuset.no/, der får den gå sammen med andre katter og den får bevege seg.

AnonymBruker
Skrevet

Har du råd til å ha katten på pensjonat så lenge?

Jeg synes ikke det er en god løsning for så lang tid. Når katten i tillegg er vant til å komme og gå som den vil, så setter jeg spørsmålstegn ved hvordan det kommer til å gå med trivselen.