Gå til innhold

Det gjør meg så forbanna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når folk sutrer og bærer seg på facebook og ellers om at de ikke har noe å finne på eller noen å finne på noe med når de har barnefri. Om de har barnefri en uke eller en helg, buhu, det er såååå synd på de!!

Hvis ikke det er for at de ikke har noe å finne på så syter de og bærer seg over hvor mye de savner ungen og hvor vondt det gjør i mammahjertet å være vekk fra ungen osv...

Og her sitter jeg, utslitt og jævli med et krevende barn uten noe som helst mulighet fir å ha barnefri 1time engang...

Hvorfor klager folk når de har barnefri? Hvorfor skal de ha barnevakt om det er såå fælt?<br /><br /> Anonym poster: 169cb6acde59f7b4e1feaed653dc3e4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør de om de kunne passet ditt barn noen timer da vel.

Anonym poster: 925f16c73287c0639f6ea386ed668c26

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ligger det et snev av misunnelse bak her?

De får avlastning og ikke du.

Forøvrig enig at å syte på fb er en uting.

Anonym poster: e01ff45aee01fb961e014d8b9ba37402

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør de om de kunne passet ditt barn noen timer da vel.

Anonym poster: 925f16c73287c0639f6ea386ed668c26

Hehehe. Den likte jeg ;) jeg antar at svaret hadde vært nei ;)

TS<br /><br /> Anonym poster: 169cb6acde59f7b4e1feaed653dc3e4d

AnonymBruker
Skrevet

Ligger det et snev av misunnelse bak her?

De får avlastning og ikke du.

Forøvrig enig at å syte på fb er en uting.

Anonym poster: e01ff45aee01fb961e014d8b9ba37402

SELVFØLGELIG er jeg misunnelig;) . Jeg har ikke tid til å spise, drikke, gå på do, dusje osv fordi jeg har et barn som krever at jeg er rundt han hvert sekund. Dagligdagse ting er vanskelig her for å si det sånn og etter 5ukers ferie fra bhg så er jeg totalt utslitt. (barnet har mest sannsynlig en diagnose og skal utredes snart så jeg er ikke gal altså).

Jeg syns bare at det er rart at folk ikke er takknemlige for at noen tar barnet/barna dems så de kan få litt fritid og pusterom i hverdagen. Jg hadde vært eevig takknemlig og kunne ikke falt meg inn å klage for noe sånt. Da hadde jeg heller droppa å ha barnevakt om jeg syns det var fælt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Jeg har også et barn som har vært /er veldig krevende. Føler det går rimlig greit nå som han har blitt 10, men vi har noen orntlig jævlige og krevende år bak oss.

:klemmer:

Anonym poster: 4f15d4bb3ffc5a0958cb3095c80946f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som absolutt skal ha barn jeg og så klager over at det er så krevende og at de ikke har tid til annet. Er det noe bedre egentlig TS?

Anonym poster: 5da5aaca56bcf6cd61a3d40418beb208

Skrevet

har du råd til barnevakt av og til?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som absolutt skal ha barn jeg og så klager over at det er så krevende og at de ikke har tid til annet. Er det noe bedre egentlig TS?

Anonym poster: 5da5aaca56bcf6cd61a3d40418beb208

Man kan ikke vite på forhånd at man får et barn med spesielle behov. Og jeg takler det ganske bra. Jeg ser foreldre med barn uten spesielle behov som kan være like slitne som jeg er til tider.

Det er veldig givende å ha barn, men det er også strevsomt, det er det for alle selvom de ikke har barn som krever ekstra. Alle foreldre har godt av litt avlastning en gang i blandt. Jeg er bare ikke velsignet med en familie som bryr seg og ønsker å hjelpe. Jeg har fått beskjed fra min mor om at mitt barn er for slitsomt å passe på, samtidig som hu ikke kan forstå hvorfor jeg er sliten.

Jeg ville ikke gjort noen ting annerledes selvom jeg hadde visst at ting ville bli så tungt for jeg elsker barnet mitt over alt på jord. Men mens det står på så er det psykisk og fysisk slitsomt, sånn er det bare.

Vet ikke om du har barn jeg, men tenk deg litt om før du snakker

AnonymBruker
Skrevet

har du råd til barnevakt av og til?

Ja jeg har råd til barnevakt, men det er vanskelig å finne noen man kan stole ordentlig på og som man vet at kan takle alt sammen.

Jeg er avhengig av å finne et voksent menneske som har litt erfaring med slike barn og.

Men når utredninga er over og om barnet får diagnose da så har vi krav på hjelp og da er det mennesker som har levert vandel og som er "godkjent" som kan passe han (kanskje litt teit formulert her, men du skjønner?)

Skrevet

Jeg tar alle sånne FB-innlegg med en klype salt. Folk skriver de rareste ting, og hos enkelte går det omtrent sport i å overgå hverandre i enten lykke eller ulykke.

TS: Ikke tenk så mye på hva andre gjør, konsentrer deg heller om din egen hverdag og hvordan du og barnet kan ha det best mulig. Er det sånn at ingen i familien din kan hjelpe?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alle sånne FB-innlegg med en klype salt. Folk skriver de rareste ting, og hos enkelte går det omtrent sport i å overgå hverandre i enten lykke eller ulykke.

TS: Ikke tenk så mye på hva andre gjør, konsentrer deg heller om din egen hverdag og hvordan du og barnet kan ha det best mulig. Er det sånn at ingen i familien din kan hjelpe?

Ja, jeg prøver jo på det samme, men det er vanskelig for meg å forstå hvorfor folk sender ungene sine bort om de syns det er så fælt. Trenger de en pause så bør de sette pris på den tiden de får til å få ordna ting, tatt vare på seg selv og slappe av litt. Trenger de ikke pause og syns det er forferdelig å ha ungen sin borte så er det vel ingen som tvinger de? (da mener jeg ikke alenemødre som er borte fra barna sine når barna er hos far).

Jeg konsentrerer meg om mitt eget og barnet mitt har det nok veldig bra, det er jo en av grunnene til at jeg er sliten ;) men selvfølgelig kan barnet dra nytte av å ha en uthvilt mor og. Nå er ferien straks over så da får vi ting tilbake til det normale her og når utredningen starter får jeg noen å snakke med også så det vil bli bedre med tiden :)

Har ingen som kan hjelpe oss nei og det er vel grunnen til at jeg "irriterer" meg over folk som er så heldige som har muligheten til å få litt avlastning også syter de over det etterpå

Skrevet

Trur ikkje alle på FB har så innmari "vondt i mammahjartet" - det berre "høyrer med" å påstå det - gud forby at nokon kunne tru dei ikkje sakna ungane sine. Mødre skal sakne ungane sine etter ein time, elles er dei dårlege foreldre. :ironi:

Gje f... i FB-venene dine, og prøv å få avlastning. Alle treng det, sjølv om enkelte påstår noko anna. Dette er dei same menneskene som skriv om "raudt i glaset på fredagskvelden" og "elskar deg kjærasten min hjarte hjarte hjarte" tre gonger om dagen, du kan ikkje take dei seriøst.

Skrevet

Ja skjønner det veldig godt eg. Har 2 små barn selv og for meg tok det sin tid å finne en person som eg kunne stole på. Heldigvis har jeg en som har hjulpet meg de siste 4 årene meg guttene mine. men hva er egenltig skjer med din lille, hvilken spesielle behov har solstrålen din?

https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=https://mail.google.com/mail/&ss=1&scc=1&ltmpl=default&ltmplcache=2&hl=notrålen din?

Ja jeg har råd til barnevakt, men det er vanskelig å finne noen man kan stole ordentlig på og som man vet at kan takle alt sammen.

Jeg er avhengig av å finne et voksent menneske som har litt erfaring med slike barn og.

Men når utredninga er over og om barnet får diagnose da så har vi krav på hjelp og da er det mennesker som har levert vandel og som er "godkjent" som kan passe han (kanskje litt teit formulert her, men du skjønner?)

AnonymBruker
Skrevet

Ja skjønner det veldig godt eg. Har 2 små barn selv og for meg tok det sin tid å finne en person som eg kunne stole på. Heldigvis har jeg en som har hjulpet meg de siste 4 årene meg guttene mine. men hva er egenltig skjer med din lille, hvilken spesielle behov har solstrålen din?

https://accounts.goo...e=2&hl=notrålen din?

Det er mest sannsynlig autisme det er snakk om.

Siste du skriver der? hva mener du? mailen min?

TS

Anonym poster: 169cb6acde59f7b4e1feaed653dc3e4d

Skrevet

Det er mest sannsynlig autisme det er snakk om.

Siste du skriver der? hva mener du? mailen min?

TS

Anonym poster: 169cb6acde59f7b4e1feaed653dc3e4d

nei da,skrev litt feil jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...