inga:) Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Jeg har flyttet inn i en leilighet på gateplan hvor alle som går forbi kan se rett inn i stuen min. Litt ubehagelig til tider da jeg har hospits som nærmeste nabo... Jeg vet det finnes noe man kan bruke/lime på/foran vinduene som er transparent men med et slags mønster på som gjør at lyset slipper inn men man hindrer innsyn. Ingen jeg har spurt vet hva det kalles eller hvor jeg får tak i det... Noen som vet hva jeg snakker om og hvor det kan kjøpes? Må det forresten limes på vinduene eller kan det festes på annen måte? (Vet ikke om huseier vil godta at jeg limer noe på selve vinduet. Lim er ikke alltid lett å få av) ^^ Tar også gjerne imot andre tips enn å ha gardinene lukket hele døgnet...
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Vindusfolie. http://vindufolie.no...sp?pageid=11382 Helt genialt når man bor i første etasje eller har mye innsyn på en annen måte. Enkelt å montere/feste og enkelt å fjerne. Bruker ikke lim eller noe, kun såpevann. Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Du må forresten ikke ha mønster i det, det slipper lys inn uansett. Litt artig å høre hvordan du bor, i den leiligheten jeg satt opp slik vindusfolie var det også i første etasje og jeg hadde hospits som nærmeste nabo Vindusfolie reddet meg. Jeg er nemlig avhengig av dagslys og klarer ikke å sitte med alle persiennene skrudd helt igjen. Så vindusfolie var perfekt for meg. Du får forresten kjøpt vindusfolie andre steder enn linken jeg la ved, og jeg vet at mange har kjøpt på IKEA, men den fra IKEA blir fort stygg og ser gammel ut. Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145
inga:) Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2012 Vindusfolie. http://vindufolie.no...sp?pageid=11382 Helt genialt når man bor i første etasje eller har mye innsyn på en annen måte. Enkelt å montere/feste og enkelt å fjerne. Bruker ikke lim eller noe, kun såpevann. Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145 Supert! Tusen takk for link :D Velkommen privatliv, hehe :D
inga:) Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2012 Du må forresten ikke ha mønster i det, det slipper lys inn uansett. Litt artig å høre hvordan du bor, i den leiligheten jeg satt opp slik vindusfolie var det også i første etasje og jeg hadde hospits som nærmeste nabo Vindusfolie reddet meg. Jeg er nemlig avhengig av dagslys og klarer ikke å sitte med alle persiennene skrudd helt igjen. Så vindusfolie var perfekt for meg. Du får forresten kjøpt vindusfolie andre steder enn linken jeg la ved, og jeg vet at mange har kjøpt på IKEA, men den fra IKEA blir fort stygg og ser gammel ut. Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145 Hehe, kanskje det er samme strøket :D Hospits er noe drit å ha som nabo når man må leve med innbruddsfare og abstinensjammer døgnet rundt. Jeg hadde bodd her jeg bor nå i under en uke før noen prøvde å bryte seg inn. Og det har skjedd en gang i ettertid også. Ekkelt...
inga:) Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2012 Du må forresten ikke ha mønster i det, det slipper lys inn uansett. Litt artig å høre hvordan du bor, i den leiligheten jeg satt opp slik vindusfolie var det også i første etasje og jeg hadde hospits som nærmeste nabo Vindusfolie reddet meg. Jeg er nemlig avhengig av dagslys og klarer ikke å sitte med alle persiennene skrudd helt igjen. Så vindusfolie var perfekt for meg. Du får forresten kjøpt vindusfolie andre steder enn linken jeg la ved, og jeg vet at mange har kjøpt på IKEA, men den fra IKEA blir fort stygg og ser gammel ut. Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145 Vet du forresten om andre fysiske butikker enn IKEA hvor det er mulig å få kjøpt slik folie? Jeg bor i en storby men IKEA er litt langt unna. Liker bedre å handle i butikk enn på nett hvis jeg kan
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Hehe, kanskje det er samme strøket :D Hospits er noe drit å ha som nabo når man må leve med innbruddsfare og abstinensjammer døgnet rundt. Jeg hadde bodd her jeg bor nå i under en uke før noen prøvde å bryte seg inn. Og det har skjedd en gang i ettertid også. Ekkelt... Oi, huff, det hørtes ikke bra ut. Opplevde en del kjipe ting jeg også (ble blant annet truet av en fyr som sto med hele overkroppen inn vinduet), men har faktisk ikke opplevd at de prøvde å bryte seg inn. Men det var alltid noen som gikk i gaten der så det var vel kanskje vanskelig å gjøre det usett. Men pass godt på at du har en skikkelig lås på døra og fest gjerne på en sikkerhetslenke i tillegg. Det er spesielt skummelt å bo slik når man bor alene. Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145
Gjest LittleMe85 Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Mener jeg har sett noe sånn på Fargerike også. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #10 Skrevet 30. juli 2012 Vet du forresten om andre fysiske butikker enn IKEA hvor det er mulig å få kjøpt slik folie? Jeg bor i en storby men IKEA er litt langt unna. Liker bedre å handle i butikk enn på nett hvis jeg kan Bor du i Bergen? Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145
inga:) Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2012 Jeg prøvde å søke etter vindusfolie på nettsiden til IKEA. Ingen treff. Kaller de det noe annet mon tro?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 Mener jeg har sett noe sånn på Fargerike også. Ja det har det helt sikkert. Jeg vil tro det er lettest å finne på sånn typiske maler/tapeforretninger. Carlsen i Dræggen (Bergen) er forhandler for vindufolie.no Men se her: http://vindufolie.no...sp?pageid=11404 Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145
inga:) Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 30. juli 2012 Oi, huff, det hørtes ikke bra ut. Opplevde en del kjipe ting jeg også (ble blant annet truet av en fyr som sto med hele overkroppen inn vinduet), men har faktisk ikke opplevd at de prøvde å bryte seg inn. Men det var alltid noen som gikk i gaten der så det var vel kanskje vanskelig å gjøre det usett. Men pass godt på at du har en skikkelig lås på døra og fest gjerne på en sikkerhetslenke i tillegg. Det er spesielt skummelt å bo slik når man bor alene. Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145 Jiises.. hadde fått litt hetta... Det er vinduene de prøver å bryte seg inn gjennom her, både fra bakgård og fremside, så har prøvd å løse problem ved å la lys stå på om natta. Det har hjulpet, enn så lenge ^..^ Sikkerhetslenke har jeg droppet da jeg tror dørlåsen er solid nok. Jeg åpner aldri uten at det er noen jeg kjenner som jeg har avtalt med skal komme på forhånd... Jeg har inn-dør fra fellesgangen, ikke rett mot gata heldigvis...
inga:) Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 30. juli 2012 Ja det har det helt sikkert. Jeg vil tro det er lettest å finne på sånn typiske maler/tapeforretninger. Carlsen i Dræggen (Bergen) er forhandler for vindufolie.no Men se her: http://vindufolie.no...sp?pageid=11404 Anonym poster: 58bd26eb4d00c10839ab37afa8934145 Kult! Tusen takk, der fant jeg et par steder som faktisk er i gangavstand. Da får jeg ta meg en shoppingrunde litt senere i uka. Blir godt å kunne få litt privatliv igjen :D
Alice123 Skrevet 30. juli 2012 #15 Skrevet 30. juli 2012 Å bo med hospits som nabo er slitsomt, ja. Abstinensjammer, slossing (spesielt blandt hundene) og narkodealing utenfor stuevinduet. Vi hadde gitterbod, og da vi flyttet var det bokstavlig talt ikke mer gitter i boden (med unntak av døren, som de ikke hadde rørt). Det var ikke noe av verdi igjen heller, boden hadde blitt robbet så mange ganger at jeg til slutt mistet oversikten.
Axolotl Skrevet 25. april 2018 #17 Skrevet 25. april 2018 Et annet alternativ er å male vinduene med yoghurt, kulturmelk eller lignende. Bruk rulle for jevn påføring. Når produktet tørker jevner det seg ut til en hvit, luktfri hinne som ser ut som frostet glass. Slipper inn lys, men hindrer både inn- og utsyn, så kanskje ikke ideelt for deg i dette tilfellet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå