Gå til innhold

Pris på bryllupspresang når du ikke er bedt i bryllupet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hvilket prisnivå dere legger dere på med tanke på bryllupspresang når dere ikke er bedt i bryllupet?

Tenkte jeg skulle kjøpe noe fra ønskelista til 200 kr, men de ytterst få tingene som var i den prisklassen var tatt. Ergo så må jeg opp i pris. Synes det er dumt at brudeparet ikke har flere ting i nedre prisskikte. Kjenner på meg at det ikke er helt ok å kjøpe en tallerken eller en kniv.

Anonym poster: fcf5bb7520e8b57f554765f79f1e5b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med et gavekort fra stedet de er registrert? Ikke så personlig men syntes det er omtrent det samme som å kjøpe fra ønskelista.

Syntes 2-300 er greit, avhengig av relasjonen din til brudeparet.

• Liker 3
Skrevet

Max 2-300 ja. Og det er ikke rart å bare kjøpe en tallerken når de er såpass dyre :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Hvorfor kjøpe noe når du ikke en gang er invitert?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gavekort!! Vi fikk mange gavekort på småbeløp der vi hadde registrert oss, og fikk kjøpt en kjempe fint dyrt fat som vi aldri ellers hadde villet prioritert å kjøpt... Elsker det fatet, og det er antageligvis det vi bruker mest av alle bryllupsgavene våre... :)

Anonym poster: 04efed8fa12843e132a91350467e76a1

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor kjøpe noe når du ikke en gang er invitert?

Heldigvis - noen har glede av å gi uten å forvente noe tilbake :-)

Til TS så er jeg enig med de over; det kommer an på hvor godt du kjenner brudeparet, men 200 - 300 kr er vel greit. Hvis de har et dyrt bestikk eller servise på ønskelisten, så er det jo heller ikke galt å kjøpe kun 1 stk. Men jeg forstår at det kan virke litt stusselig.

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Heldigvis - noen har glede av å gi uten å forvente noe tilbake :-)

Og enkelte brudepar bare vil ha og ha og ha GAVER.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Men kjære vene. Det er feil å ha stort bryllup, for da vil man bare ha gaver av de inviterte. Det er feil å ha lite bryllup, for da vil man tydeligvis bare ha gaver uten å ha utgifter med festen. Det er feil å be folk til kaffe, for da blir de lei sei. Det er feil å servere pizza, for da føler gjestene de ikke får det de har betalt for i form av gave. Det er feil å gifte seg uten noen til stede, for da snyter man familie og venner for festen. Si meg, hva har vi egentlig lov til å gjøre?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er bedt, kan umulig noen regler gjelde. Så da kan du gi alt fra 0, til det du ønsker selv :)

Jeg ville nok ikke gitt til noen som ikke er nær nok til at jeg blir bedt. Har heller ikke gitt i de tilfeller jeg har takket nei til bryllupet, selv om jeg til min overraskelse har lest her på forumet siden at det skal man egentlig.

Anonym poster: 24f2502397ba3f69b706006cb7b44714

• Liker 1
Skrevet

Men kjære vene. Det er feil å ha stort bryllup, for da vil man bare ha gaver av de inviterte. Det er feil å ha lite bryllup, for da vil man tydeligvis bare ha gaver uten å ha utgifter med festen. Det er feil å be folk til kaffe, for da blir de lei sei. Det er feil å servere pizza, for da føler gjestene de ikke får det de har betalt for i form av gave. Det er feil å gifte seg uten noen til stede, for da snyter man familie og venner for festen. Si meg, hva har vi egentlig lov til å gjøre?

Bra skrevet. Signerer!

Skrevet

Slapp av :-). Hittil er det bare du som reagerer og tenker på dette med gaver. Det er da ikke uvanlig at man gir en gave selvom man ikke er bedt. Det er helt opp til giveren om en har lyst eller ikke.

Gjest "gjest"
Skrevet

Nei, du kan spørre du.

Skrevet

Har heller ikke gitt i de tilfeller jeg har takket nei til bryllupet, selv om jeg til min overraskelse har lest her på forumet siden at det skal man egentlig.

Anonym poster: 24f2502397ba3f69b706006cb7b44714

Dersom du er så nære at du er bedt i er bryllup synes jeg det er en selvfølge å gi gave selv om du ikke kommer. Fordi disse menneskene tydeligvis står deg så nære at de anser det naturlig å invitere deg på den store dagen, og forhåpentligvis ønsker du å gi dem oppmerksomhet også. Det gir dårlig signal å både takke nei til innbydelsen OG at gave uteblir.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville max sendt en blomsterbukett, og da skulle jeg kjent brudeparet GODT altså. Det bør også være en god grunn til at man ikke er bedt i bryllupet! Ingen invitasjon = ingen gave, i mitt hode i alle fall.. Hadde jeg takket nei til innbydelsen hadde situasjonen vært en annen.

Anonym poster: c46a1a2a333674291802851c06ebea37

Skrevet

Jeg er enig med deg at 200 kr er et greit prisnivå. Jeg pleier gjerne å gi for 200-300 kr i slike situasjoner. Er det noen som er veldig nære, gir jeg litt mer.

Og til dem som reagerer på å gi gave uten at man er bedt i bryllupet: Jeg har i hvert fall glede av å gi en liten oppmerksomhet selv om jeg ikke er invitert til festen. Det gjelder både bursdagsgaver selv om jeg ikke er bedt i bursdagsfest, innflyttingsgaver selv om jeg ikke har vært i noen innflytningsfest, gave når noen har fått barn uavhengig om jeg er bedt i dåp og ja, bryllupsgave når noen gifter seg. Det synes jeg er hyggelig.

Skrevet

Da vi giftet oss, fikk vi mange gaver av folk vi ikke hadde invitert. Prisen varierte fra veldig lite (et kort med noen velvalgte ord) via typisk en blomst til den dyreste rundt 1000 kr. Tror de fleste la seg på rundt 100-200 kr.

Skrevet

Jeg gir for 2-400 dersom vi ikke er bedt. 3-1 000 dersom vi er bedt og ikke kan komme. Avhengig av hvor godt vi kjenner brudeparet og hva vi føler for å gi.

Du behøver ikke å gå opp i pris kun fordi gavelista er oppbrukt. Kjøp noe annet, med byttekort. Eller gi et gavekort. Vi fikk mange gavekort på småbeløp til vårt bryllup. Vi satt stor pris på det også,det var veldig koselig å dra ut noen måneder etter bryllupet og "kjøpe" diverse varer for gavekortene.

Skrevet

For det første så har ikke jeg tenkt over at det kanskje dukker opp gaver fra de som har takket nei til invitasjonen... Forventer ingenting, men definitivt ny tanke :P

Tror det er veldig smart å ha godt utvalg i alle prisklasser på gave/ønskelisten.

Det billigste på vår liste koster 129 kr (og de har vi ønsket oss 4 av....) Neste er 149 kr, så er det vel 229 kr osv opp til det dyreste som er noen fantastiske gryter til 1699 :P

Jeg har gitt gaver i bryllup der jeg ikke har vært invitert, men da har jeg gjerne gitt ett kort og blomster mer som en oppmerksomhet på dagen mer enn "gave". (Veldig greit når en jobber i blomsterbutikk)

Skrevet

200. Kjøp en vase eller noe. Hva med kakefat?

Skrevet

Jeg har gitt gaver i bryllup der jeg ikke har vært invitert, men da har jeg gjerne gitt ett kort og blomster mer som en oppmerksomhet på dagen mer enn "gave". (Veldig greit når en jobber i blomsterbutikk)

En oppmerksomhet er super uansett. Men både til bryllupet og i 30 års festene våre fikk vi mengder med blomster på selve dagen, jeg rakk ikke å se alt en gang. I bryllupet måtte foreldrene våre bare ta med seg alle blomstene, før de ble pakket ut, vi skulle jo rett på bryllupsreise. I lokalet hadde vi jo våre blomster i våre farger. Etter 30års feiringene så huset ut som en blomsterbutikk, så man rakk ikke å nyte den enkelte bukett. Det vi derimot satt stor pris på var blomstergavekort, da hentet vi ut blomster i ettertid når vi skulle være hjemme en stund.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...