missprøver Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Hei Jeg vil gjerne prøve å bli gravid og vil gjerne høre om andre her har noen tips, egene historier, kan fortelle hvor lenge de brukte eller vil dele sin erfaring om du også prøver :-) Jeg er 33 år gammel. Har aldri prøvd før nå men gleder meg veldig. Har tatt 2 aborter før - engang når jeg var 19 år og en gang for noen år siden. Vet jo at jeg kan bli gravid men blir også litt redd for at jeg kan ha spolert sjansen ved å gjøre dette. Håper på å høre fra noen andre her inne på forummet. Klem fra prøver
redd!!!! Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Hei Vil ønske deg lykke til Selv har jeg og samboer vært prøvere i over 2 år nå. Vært hos gyn for å få hjelp osv. fant ut at jeg ikke hadde eggløsning. Fikk tabletene pergotime, prøvde dem for første gang 5 dag etter siste mens dag. Legen fortalte meg det at jeg ikke skulle ha for store for håpninger på at jeg skulle få eggløsning første mnd da jeg prøver pergotime. Men ca dag 14 så merket jeg at jeg hadde vondt i magen osv osv. Tok eggløsnings test og den var positiv :D Aldri følt meg så glad noen gang. Skulle nesten tro jeg var gravid. Men etter så lang prøve tid og bare negativitet så gleder man seg til alt positive som skjer. Så håper vi snart kan bli stolte foreldre, og at mer positivt vil skje oss. så er en spennede tid for oss. Vil ønske deg lykke til :D Snart er det nok vår tur også Hilsen prøver
Sweetfrombergen Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Hei! Da er dere 2 ikke alene her. Har vart prøver eg og men så lenge traff ikke lykke for å si det sånn. Håper vi alle får snart en spirre i magen! Men her har eg et spørsmål. Hvilken prevensjon dere bruke og hvor langt tid evt? Har gått på p piller i 3 år før vi begynte og har ein liten mistanke på at akkurat derfor er det litt vanskelig for meg å bli gravid nå
redd!!!! Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Hei sweetfrombergen Jeg har ikke brukt prevansjon i det hele tatt de 4 åra jeg og samboeren min har vært sammen, så lenge jeg ikke hadde eggløsning så fant vi ut at det ikke var noe vits. Begge hadde lyst på barn så vis jeg ble gravid så gjorde det liksomm ingenting. Men de to siste åra vi liksom har prøvet og få barn. og fikk hjelp av gyn som sakt. Har du snakket med legen din og evt hørt med henne/han? Er jo mange som har brukt det og blitt gravide så ikke sikkert det er det. Men har du vært på gyn og skjekket deg? Brukt p piller 2 ganger tiligere husker ikke hva dem heter men synfase eller noe slik tror jeg dem heter? Brukte dem vel 1-2 år ca. Men har du testet at du har eggløsning osv?
Sweetfrombergen Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Hei sweetfrombergen Jeg har ikke brukt prevansjon i det hele tatt de 4 åra jeg og samboeren min har vært sammen, så lenge jeg ikke hadde eggløsning så fant vi ut at det ikke var noe vits. Begge hadde lyst på barn så vis jeg ble gravid så gjorde det liksomm ingenting. Men de to siste åra vi liksom har prøvet og få barn. og fikk hjelp av gyn som sakt. Har du snakket med legen din og evt hørt med henne/han? Er jo mange som har brukt det og blitt gravide så ikke sikkert det er det. Men har du vært på gyn og skjekket deg? Brukt p piller 2 ganger tiligere husker ikke hva dem heter men synfase eller noe slik tror jeg dem heter? Brukte dem vel 1-2 år ca. Men har du testet at du har eggløsning osv? Ja ja snakket med lege ( gått på Mycrogenon) og han sa at det er helt vanlig for et par å bruke ca 1 år på å bli gravide. Og ja, bruker eggløsningstester alltid, selv om siklusen varierer i lengde så eggløsning finner alltid sted Bare uten noe nytte for oss..desverre. Men alltid positivt. Tror eg var meget heldig med å få tilbake siklusen så fort etter p pille fort.
Cindi Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Hei hei! Hyggelig å høre om andres erfaringer, spenninger og forventninger også. Jeg og mannen min er i prøveperiode 2 nå som førstegangsprøvere. Jeg har aldri prøvd å lage barn før, så det er både skremmende og uhyre spennende. Jeg har vært gjennom 4 spontanaborter før, i et tidligere forhold (som varte i 5 år). Min eks og jeg var ikke prøvere, så det er likevel første gangen noensinne jeg teller dager til eggløsning og sitter med graviditetstesten klar på IKM Av å ha spontanabortert så mye så er jeg nok litt negativt innstilt, og forventer det verste fremfor at det skal gå helt fint. Så jeg jobber mye med min egen innstilling. Også håper jeg i det indre på at det handlet om at min eks ikke var en match for meg, og at det var fordi jeg ikke visste jeg var gravid. Det er jo også noen år siden nå, så livsstilen er jo noe forandret kan du si. At du er redd for at abortene kan ha spolert sjansen din tror jeg er en naturlig tanke som prøver, vi jenter er innmari flinke til å bekymre oss. Det går nok veldig bra, og du vet jo at du kan bli gravid. Har du snakket med fastlegen din om din bekymring?
redd!!!! Skrevet 30. juli 2012 #7 Skrevet 30. juli 2012 oki Da er det bare og prøve og håpe vi alle får en spire i magen. Første gang for meg med eggløsning så tar nok en stund før jeg blir gravid tenker jeg. Men lov å håpe.Ja er noen som er så heldige og få tilbake den fort etter p pille bruk. Har dere prøvet lenge og bli gravid? Mannen din testet seg da? Lykke til :D
Sweetfrombergen Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 oki Da er det bare og prøve og håpe vi alle får en spire i magen. Første gang for meg med eggløsning så tar nok en stund før jeg blir gravid tenker jeg. Men lov å håpe.Ja er noen som er så heldige og få tilbake den fort etter p pille bruk. Har dere prøvet lenge og bli gravid? Mannen din testet seg da? Lykke til :D Etter eg sluttet men p pille mensen kom etter 34 dager og eggløsning fant sted med det samme i hvert fall i følge el testene.
redd!!!! Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 cindi: Skjønner at det er skremmende og veldig spennende føler det egentlig litt selv og at jeg er spent og redd på samme tid. Skjønner at du som har hat 4 spontan aborter er både redd og at du er negativt innstilt. Ikke rart det, Men håper det denne gangen at du kommer til å få en spire i magen i 9 mnd Man vil altid ha det i bakhode at man har mistet 4 ganger, Men man må prøve og tenkte positivt at dette vil gå bra. Men vet det er vanskelig. Jeg har som sakt nå min første el, så spent på hva som skjer videre om vi endelig skal få noe positivt i livet. Eller om mer negativt skal komme. Man får litt mange rare tanker i hode på en gang. Men håper for oss alle at det bare går en vei og det er den positive veien Syns vi nå fortjener det alle sammen
Gjest chiki Skrevet 30. juli 2012 #10 Skrevet 30. juli 2012 Vi er også prøvere! Jeg er 23 år og samboeren min er 26 år. Mistet i 2009 i MA da jeg var 16+5 på vei. I oktober 2010 fikk vi ei jente:) Og nå er vi i 1 pp med nr2, har ikke brukt prevensjon på ett halvt år fordi vi viste vi ville bli prøvere snart, så har heller passet litt på. Tok ut spiralen tidliger i år.
Sweetfrombergen Skrevet 30. juli 2012 #11 Skrevet 30. juli 2012 Vi er også prøvere! Jeg er 23 år og samboeren min er 26 år. Mistet i 2009 i MA da jeg var 16+5 på vei. I oktober 2010 fikk vi ei jente:) Og nå er vi i 1 pp med nr2, har ikke brukt prevensjon på ett halvt år fordi vi viste vi ville bli prøvere snart, så har heller passet litt på. Tok ut spiralen tidliger i år. 23 eg og Velkommen til prøveklubben
redd!!!! Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 oki jeg er 29 jeg da Og samboeren min er 34 så vi er nok litt eldre Så dere har noen år til på dere. Tiden vår løper nok snart ut Begynner og bli gammle Men får tro vi hvertfal får en før vi blir el gammle Altid kjeddelig og miste et barn som vokser i magen. og gratulerer med jenta dere fikk i 2010. Kommer nok snart en spire til lykke lykke til alle som prøver.
Gjest chiki Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 Takk! 29 år er heller ikke gammelt! Søskenbarnet til moren min fikk 2 unger, hun var 39 med første og 42 med andre! Har hørt av mange at det ofte kan ta en god del lenger tid med nr 2 enn den første. De 2 andre graviditetene tok det ikke så veldig lang tid, tror det var 4 måneder. Forrige svangerskap var jeg kjempe nervøs de 4 første månedene siden jeg hadde en blødning(men fikk heldigvis ett par tidlige ultralyder), og da vi var på ordinær ultralyd trodde de hun hadde en feil på hjertet, så vi ble sendt til Trondheim noen dager etter så vi skulle rekke den abort-fristen som man kan søke på. Ekkelt! Men alt var heldigvis i skjønneste orden:)
Gjest Trøffel Skrevet 31. juli 2012 #14 Skrevet 31. juli 2012 oki jeg er 29 jeg da Og samboeren min er 34 så vi er nok litt eldre Så dere har noen år til på dere. Tiden vår løper nok snart ut Begynner og bli gammle Men får tro vi hvertfal får en før vi blir el gammle Gjennomsnittet for førstegangsfødende norske kvinner er 29 år, og gjennomsnittet for førstegangsfødende kvinner med høy utdannelse i norske storbyer er 32 år Så gamle er dere virkelig ikke. Jeg fikk første barn når jeg var 29 og mannen min 35. Nå er Mini 15 mnd og vi går nå inn i 4. pp med nr 2... Spennende! 1
missprøver Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #15 Skrevet 31. juli 2012 TS her. Så hyggelig med masse svar. Jeg er jo 33 år og typen er 34 år så vi er tydeligvis eldre enn de fleste her. Har prøvd under en EL nå så det er spennende. Spiser dere noe spesielt eller gjør andre ting?
Sweetfrombergen Skrevet 31. juli 2012 #16 Skrevet 31. juli 2012 Fikk en veldig god tips igår om å redusere kaffe inntak og evt det som inneholder koffein for det kan stå i veien for de som prøver å vare gravide. Svart te er også noe man bør holde seg litt unna Men kan fortelle om en ting som eg skal prøve snart ( venter pakke i posten). Softcups tror eg heter disse tingene, de ligner på en kondom bare større og veldig veldig myk. det er noe du ruker f.e etter samleie i EL periode, på en måte setter den softcup i underlive ,rett under livmorhalsen,det må du gå litt med og det skal sørge for sperm er inni deg en stund etter sex og akkurat rettt under livmorshals oppningen. Har lest mange god tilbakemeldinger om dette produktet og vil prøve den selv nå Hvis noen har prøvd noe lignende før,er spent å høre kossen det gikk for de som vil gjerne mer om det her er det nettside hvor dere kan finne de fertil.no 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #17 Skrevet 31. juli 2012 Jeg hadde gått på p-pillen i ca 6 år når jeg glemte en pille og ble gravid, men i uke 7 mistet jeg spiren Det var jo ikke en planlagt graviditet så jeg har ikke prøvd igjen før nå ca 5 år etter. Nå har jeg sluttet på p-piller, fikk en mensen og hadde sex ca når jeg kanskje hadde eggløsning etter den mensen. Er ikke en av de som kommer til å kjøpe eggløsningstester, har nå brukt en eggløsningskalkulator på nettet selv om jeg vet at syklusen min kan være koko pga nesten nettopp sluttet på pillen. Håper at jeg blir like fort gravid denne gangen og, hehe. Er bare noen få dager til jeg skal ha mensen igjen eller at den ikke kommer, er litt spent men regner med at jeg ikke er gravid pga så nært p-pillene. Men hvem vet og hvem vet hva som skjer! Kanskje jeg må bruke tid jeg og. Lykke til til alle sammen! Anonym poster: 6f93a99ca7421fe92a4b2633ee352951
redd!!!! Skrevet 31. juli 2012 #18 Skrevet 31. juli 2012 29 er vel ingen alder men begynner og føle seg gammel hehe Siden lørdag nå så har jeg hat en del vondt i magen, øme bryster, føles litt ømt under navelen på en måtte vis jeg trykker der. litt ekkelt rart når jeg står eller går. Er dette normalt for dere som vet det? og føler meg innimellom litt oppblåst liksom.
Sweetfrombergen Skrevet 31. juli 2012 #19 Skrevet 31. juli 2012 29 er vel ingen alder men begynner og føle seg gammel hehe Siden lørdag nå så har jeg hat en del vondt i magen, øme bryster, føles litt ømt under navelen på en måtte vis jeg trykker der. litt ekkelt rart når jeg står eller går. Er dette normalt for dere som vet det? og føler meg innimellom litt oppblåst liksom. Siste 4 dager eg føler meg veldig oppblåst,og veldig mye menssmerter. til og med mer smertefulle enn eg vanligvis har når mensene til stede. som regel hadde hatt de smertefrie. Lurer faktisk på en ting..setter stoooor pris hvis noen kan hjelpe meg her..Hvis eg hadde knall positiv EL test den 19,hvor mange dpo eg er nå ca???
missprøver Skrevet 1. august 2012 Forfatter #20 Skrevet 1. august 2012 TS her. Så hyggelig med masse svar Jeg er 33 år og typen 34 år så vi er sikkert noen av de eldste her. Har ingen fra før av heller. Dette er spennende og så moro å høre andre historier. Jeg skulle hatt mensen i går men den kom ikke men alikevel så er det ikke mange andre symtomer så regner bare med at den er forsinket. Hva med dere andre - gjør dere noe spesielt, spiser noe spes eller lignende? Alle tips mottas med takk God klem til dere alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå