Gå til innhold

Strikkehjelp! Haster litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strikker en bukse til guttungen. Aldri strikket bukse før så dette er spennende og moro. Oppskriften er på Engelsk.

Men nå ser jeg at det er en del av oppskriften jeg ikke helt forstår. Jeg strikker på en rundpinne med en "marker" midt på foran og bak, har nå 108 masker. Er snart på 16 cm så kommer til delen jeg ikke forstår i løpet av veldig kort tid.

Continue in stocking st until piece measures 16 cm. Now increase 1 st on both sides of the middle 4 sts at front (marker sits in the middle of these 4 sts) Repeat the increase on every other round a total of 11 times = 130 sts.

Jeg aner ikke hva alt det betyr! Skal jeg øke med en maske på begge sider av den ene maskøren annenhver runde? Frem til jeg har 130 masker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du strikker til to masker før markøren, øker en maske, strikker fire masker (til to masker etter markøren) og øker en maske, deretter gjøres det samme med markøren bak. Så gjør du dette på hver runde 11 ganger, til du har totalt 130 masker.

• Liker 1
Skrevet

Stemmer som Marissa skriver, om kor du skal auke i forhold til markøren

Men trur du skal auke annakvar runde. "every other" er vell annakvar. Og du skal bare auke ved markøren framme, ut frå det du har sitert av oppskrifta.

• Liker 1
Gjest Mildrid
Skrevet

Øk annenhver runde. Du lager skrittet (om man kan si det slik) og det skal da økes for å få en naturlig overgang mellom beinene.

Skrevet

Stemmer som Marissa skriver, om kor du skal auke i forhold til markøren

Men trur du skal auke annakvar runde. "every other" er vell annakvar. Og du skal bare auke ved markøren framme, ut frå det du har sitert av oppskrifta.

Dette er det riktige, ja!

:heks:

Skrevet

Takk for hjelpen folkens! Det ble så fint så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...