Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Gutten min skal begynne på skolen nå i august og jeg lurer litt på hvilke aktiviteter han bør delta på etter skoletid? Han er påmeldt fotball (for å komme med i det sosiale), men er det andre ting som vi burde vurdere? har tenkt på svømming evt. Ser at for mange aktiviteter også er feil, men greit å høre hva andre barn driver med som de liker og har utbytte av. Noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Her jeg bor har vi noe som heter all-idrett. Det er for de yngste skolebarna, å der driver de med forskjellige leker som foregår i hall. Balleker, sisten, balanse, bukk osv... Anonym poster: 7df6700777c999fb7410e663f5602032
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Hadde også satset på allidrett. Da får de prøve seg på ulike typer aktiviteter uten å binde seg opp med f.eks. bare fotball. Det var sånn jeg skjønte at poden ikke trivdes så godt med lagidrett, men elsket ski. Anonym poster: 480ff6cb87292d51432d0460d9de4c00
Gjest mor og lærer Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Hei Jeg tenker det avhenger litt av om du har tenkt å ha sønnen din på SFO eller ikke. Dersom han er på SFO så holder det mer en nok med fotball. Skolestart er en stor overgang, ikke minst for dere voksne. Så det er derfor lurt å holde litt tilbake på aktivitetene. Egentig så er det mange barn i 1. klasse som enda ikke har noen aktiviter, de er jo aktive i lek likevel. Men, der det er et aktivt fotballmiljø i guttegruppa er det min erfaring at det er veldig ok å være "innenfor". MItt råd er ha få aktivteter dette første året. Ha barnet på SFO, i det minste et par dager i uka ( de fleste andre førsteklassingene er gjerne der). Jobb heller med å invitere barn hjem til dere på lek, og la deres sønn besøke andre. Hilsen mor og barneskolelærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå