Gå til innhold

Kjøleskapet bråker - og Expert mener det er "helt normalt!"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt nytt kjøleskap, og det bråker. Hele tiden.

Det er greit at kjøleskap ikke er lydløse, men jeg er vant til at det slår seg litt av og på - dvs at det durer litt mer noen ganger, men at det hovedsakelig er ganske lydløst.

Dette går nesten konstant, kanskje stille en time eller to i løpet av hele dagen!

I tillegg bråker det MYE mer enn det forrige når det først slår seg på. Skikkelig summing. Jeg har åpen stue og kjøkkenløsning og blir helt sprø!!! Må jo sitte inne på soverommet for å få fred! Sånn kan jeg ikke ha det!!!

Expert mener dette er "helt normalt". De nekter å komme å se på det eller ta det i retur. Hva skal jeg gjøre??

Anonym poster: ab55d949a149ecdfe2505550051ae34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det i vater?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har kjøpt billig er det helt normalt. Jeg har også åpen løsning, og la derfor noen tusenlapper ekstra i kjøleskap og oppvaskmaskin.

Det kan også være det ikke står i vater, da bråker det. Hvitevarer skal alltid vatres.

Anonym poster: 3caa5be0f0a53384f88f5b8de7f519ef

Skrevet

Det kan være kjøleskapet som rett og slett er bråkete, ja. Det er store forskjeller fra skap til skap. Med vårt kjøleskap fulgte det med et ark som opplyste om lyder man kan høre fra kjøleskapet.

Men hvis kompressoren går omtrent konstant og det ikke er særlig varmt i rommet kan det være at det er noe galt med det. Da kan du jo vurdere om du vil bestille service på det selv, og eventuelt kreve pengene igjen av Expert dersom det viser seg at noe er galt.

AnonymBruker
Skrevet

Det lønner seg å sjekke desibelnivå før man kjøper, oftest er det sånn at billigere = mer støy.

Anonym poster: 6f12b89227e36a7e601dd8567b175e44

Skrevet (endret)
:) Endret av Laban
Skrevet (endret)

Det sto vel en prislapp med informasjon om kjøleskapet når du kjøpte det? Der pleier som regel å stå lydnivå. Ellers kan du forsøke å finne kjøleskapet enten på produsentens sider eller hos Expert/Elkjøps sider og finne informasjon om det der.

Edit: ser at Expert på sine hjemmesider ikke skriver noe om lydnivå. Sjekk om du finner skapet ditt på elkjop.no, der står lydnivå på alle skapene jeg har sjekket, ihvertfall.

Endret av Thorn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...