AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Det siste året har jeg gått å tenkt at jeg MÅ få meg kjæreste - må få meg kjæreste før jeg blir 30! Da jeg var 20, tenkte jeg at jeg måtte får meg kjæreste før jeg ble 25, og da jeg ble 25, tenkte jeg at jeg måtte får meg kjæreste før jeg ble 30. IDAG ble jeg 30, og jeg tenker at nå MÅ jeg få meg kjæreste innen jeg er 40!!! Jeg har 10 ÅR på meg å møte mannen i mitt liv - men det går vel i den samme tralten ... jeg kommer til å sitte å se på at livet renner forbi... Hvorfor får jeg meg ikke kjæreste? Og hvordan får man seg kjæreste? Jeg er ikke supersosial, men jeg er sosial nok til at jeg er med på noe hver mnd. Liker å være alene og gjøre mitt, men liker å være sosial og gjøre noe koslig eller gøy med venner. Likevel møter jeg aldri noen. Føler jeg er normal, både i væremåte og utseende - at jeg er nabojenta, på en måte. Så hvorfor er det aldri en eneste gutt/mann som har vært interessert i meg? (Eller, jo, det har vært noen eldre menn som har vært interessert i meg, som kanskje var 20-30 år eldre, men på det tidspunktet syns jeg de var veldig gamle. Men det viktigste er jo at kjemien stemmer.) Anonym poster: 40187cd8392375b7cbebc8b836e2cbf0 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Jeg lurer på det samme! Er dame på 31 år selv. Jeg har kommet frem til at menn enten ikke syns vi er attraktive eller så er de redd oss. Synd de er så feige, tror jeg hadde blitt en bra kjæreste hvis jeg fikk sjansen. Anonym poster: 94855db50918489da045e41502dd4d58
Gjest strykebrett Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 jeg kommer til å sitte å se på at livet renner forbi... ... Jeg er ikke supersosial, men jeg er sosial nok til at jeg er med på noe hver mnd. Anonym poster: 40187cd8392375b7cbebc8b836e2cbf0 Det høres ut som du er veldig lite aktiv. Hvis du er sosial bare 1 gang i måneden så er nok det forklaringen på hvorfor du ikke finner noen, du blir nok ikke kjent med så mange nye folk i det tempoet. Og man må jo nødvendigvis bli kjent med nye folk om man ønsker å finne seg noen. Kanskje nettdating er mer for deg?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Jeg lurer på det samme! Er dame på 31 år selv. Jeg har kommet frem til at menn enten ikke syns vi er attraktive eller så er de redd oss. Synd de er så feige, tror jeg hadde blitt en bra kjæreste hvis jeg fikk sjansen. Anonym poster: 94855db50918489da045e41502dd4d58 Det er lov å ta initiativet selv også Anonym poster: 0ccbeafd347754785639ccacb1025c9b 3
Suzy Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Hvorfor ikke glede seg mer over livet her og nå - uavhengig om det er en mann i det eller ikke? Jeg vil tro at om du er tilstede i ditt eget liv, gleder deg over ditt eget selskap og finner på ting som gjør deg glad, så vil du virke som en tryggere, gladere og mer spennende person og du kommer til å treffe en mann. Å sitte hjemme og vente på å bli 40 virker i allefall som en ganske trist plan... 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Jeg traff mannen i mitt liv når jeg godtok at jeg vel kom til å bli singel resten av livet, at jeg skulle leve livet best mulig, og dukket han opp fikk det heller komme som en bonus... Jeg kvittet meg med alt som var tyngende (venner som bare tok og aldri ga), ting jeg følte jeg måtte gjøre, men ikke hadde lyst til (for man kan jo ikke si nei) og jeg kjøpte meg leilighet som passet til mitt behov (det var jo tross alt jeg som skulle bo der, ingen andre)... Så satt jeg der da alene fornøyd med livet med et lite glass vin i den fantastisk lekre leiligheten som jeg hadde innredet akkurat slik jeg ville, og fikk plutselig lyst til å le litt med ei venninne jeg trives fantastisk godt med, men som jeg sjelden treffer av ulike årsaker. Kl var 22.30, så jeg kviet meg litt for å ringe, men tenkte at det verste som kan skje er jo at hun er opptatt eller har lagt seg, og siden det ikke er så ille bestemte jeg meg for å ringe. Hun satt også hjemme alene, så vi ble enige å møtes på den lokale puben. Og hvem andre enn drømmemannen kommer inn god og full når det nærmet seg stengetid??? Sjekkereplikken hans var som følger "Hei du!! Deg har jeg kikka på lenge, men du virker alltid så opptatt og streng. Nå er du blid og glad, men jeg er full og bør dra hjem å sove. Her har du telefonnummeret mitt. Håper du ringer meg!!!" Anonym poster: c54a1d2dc0a71bd7308153190f1c3a75 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #7 Skrevet 30. juli 2012 Det er lov å ta initiativet selv også Anonym poster: 0ccbeafd347754785639ccacb1025c9b Gjør det, men blir avvist. Anonym poster: 94855db50918489da045e41502dd4d58
Gjest UngMann1986 Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Jeg tror det kan være lurt å angripe problemet fra flere vinkler. Jeg har et par vinklinger i tankene, men her kan man gjerne supplere, om man kommer på noe annet. 1) Ja, det handler om å være attraktiv for andre. Og det finnes flere måter å være attraktiv på. Utseende er vel det man raskest tenker på, når man er kritisk overfor seg selv. Men de personlige egenskapene man har, kan også gjøre en attraktiv. (Holdninger, evne til refleksjon, osv...) Det finnes selvfølgelig også uattraktive egenskaper. Utstråling, og at kvinnen virker glad og fornøyd, synes jeg gir et positivt inntrykk! 2) Det handler mye om å være "på rett sted til rett tid". Og da må man jo bare øke sjansene for å være på rett sted (utested hvor du treffer din type folk, fest med venners venner, jobb/bedrift, skole/universitet, forening, kurs). Og selvfølgelig må man også øke sjansene til å være der til rett tid. Det vil si, bruke mer tid, på rett sted. For eksempel være mer sosial, være mer åpen for å prate med nye mennesker, melde seg på et fag eller kurs man synes er morsomt, osv. Håper det er andre som har flere vinklinger også!
Andrelinoge Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Da jeg vart/ble avstands forelsket i damer/jenter/venninder var jeg for all del ikke feig. Skal sies at desse tingene funket ikke for meg. Siden ein virker veldig desperat når ein er forelsket, noe jeg er sikker på at det såg ut som jeg var. Men er blitt for opptatt med jobb, trening og hobbyer, fjellturer. So går ikke ut på byen lenger,trur ikke jeg har vært ute på byen på 2år nu. Problemet mitt jeg liker å drive med ting jeg er flink til. Og sjekking er ikke ein av dei tingene jeg er flink til. Men synes det er greit å være singel. Grunnen til at jeg ikke kommer bort til deg og sjekker deg opp er nok pga av at jeg er hverken team edward eller team jacob. Damer/jenter vet hva dei vil ha og det gjør nok du og, men du må nok ta saken i eigne hender om du vil ha ein team edward eller team jacob (personlig liker jeg ingen av dei noe spess). Du kan være heldig å treffe på ein normal fyr...ein eller annan plass som du kan bli fornøyd med. Men for meg virker det som alt blir vanskligere og vanskligere at ting skal klaffe jo eldre ein blir. Mange blir sammen i ung alder og er sammen i mange mange år.
Gjest BettyBoop Skrevet 30. juli 2012 #10 Skrevet 30. juli 2012 Føler mitt problem er at de som vil ha meg er ikke jeg interessert i mens de jeg vil ha vil ikke ha meg eller jeg er for sjenert til å prøve meg. Irriterer meg det siste der. Utrolig barnslig å være 30 og sjenert på sånt. 2
Gjest UngMann1986 Skrevet 30. juli 2012 #11 Skrevet 30. juli 2012 Føler mitt problem er at de som vil ha meg er ikke jeg interessert i mens de jeg vil ha vil ikke ha meg eller jeg er for sjenert til å prøve meg. Irriterer meg det siste der. Utrolig barnslig å være 30 og sjenert på sånt. Dumdum boys sier det veldig godt i Enhjørning: Jeg dumper dårlige damer. Bra damer dumper meg. I ditt tilfelle er det menn det gjelder, men det er vel en universal regel, ja.
Gjest BettyBoop Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 Dumdum boys sier det veldig godt i Enhjørning: Jeg dumper dårlige damer. Bra damer dumper meg. I ditt tilfelle er det menn det gjelder, men det er vel en universal regel, ja. Jeg tror ikke hovedproblemet er at bra menn dumper meg men at jeg ikke tør å ta initiativet til de.
Knirke Skrevet 30. juli 2012 #13 Skrevet 30. juli 2012 Siden ingen har gitt deg standard-KG svaret til alle single ennå, så tar jeg litt ansvar: -Jamen, det er jo bare å melde seg inn i en eller annen forening for noe du er interessert i, så treffer du ham når du minst venter det! Ta opp hardangersøm eller synkronsvømming, så kommer drømmemannen løpende før du vet ordet av det! Sånn, nå har du fasiten 10
Gjest Elissima Skrevet 30. juli 2012 #14 Skrevet 30. juli 2012 Siden ingen har gitt deg standard-KG svaret til alle single ennå, så tar jeg litt ansvar: -Jamen, det er jo bare å melde seg inn i en eller annen forening for noe du er interessert i, så treffer du ham når du minst venter det! Ta opp hardangersøm eller synkronsvømming, så kommer drømmemannen løpende før du vet ordet av det! Sånn, nå har du fasiten Haha det der funker nok dårlig du.. hardangersøm?
SemperFi Skrevet 30. juli 2012 #15 Skrevet 30. juli 2012 1. Er du for kresen? 2. Tar du lite initiativ? 3. Er du alt for frampå? 4. Blir du fort en av "gutta" med fyren? 5. Er du for opptatt av deg selv? 6. Utseende?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #16 Skrevet 30. juli 2012 1. Er du for kresen? Nei. 2. Tar du lite initiativ? Ja. 3. Er du alt for frampå? Nei. 4. Blir du fort en av "gutta" med fyren? Nei. 5. Er du for opptatt av deg selv? Nei. 6. Utseende? Vet ikke. Takk for alle andre svar alle sammen. Jeg skal prøve å elske meg selv, leve livet som jeg vil, ha det godt med meg selv og nyte hvert sekund. Da vil nok noen få øynene opp for meg. Tror det ikke funker med hardangersøm eller synkronsvømming i mitt tilfelle Anonym poster: 45e4ad2e8848b658eb19d1841bc812e9
Sulosi Skrevet 31. juli 2012 #17 Skrevet 31. juli 2012 Her skal jeg sannelig henge meg på. Jeg har forsøkt nettdating, fester, puber, korps, treningssenter, politikk, frivillig arbeid i organisasjoner, være med venner på besøk til deres venner, jobbet i både manns- og kvinnedominerte yrker, hundemiljø, ulike kurs og nå skole...alt dette fordi jeg har hatt interesse for det (altså ikke kun for å treffe menn). Jeg har ikke truffet noe som har klaffet ennå på de 8 årene jeg har vert alene. Traff en som klaffet for meg men ikke omvendt , thats it! Lurer på hva jeg ikke har forsøkt. Forøvrig så trives jeg ganske godt alene men man kan jo lure på hva det er når man fra gifte/samboende menn får kommentarer som "hvorfor er du alene? Må slutte å være så kresen".
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #18 Skrevet 31. juli 2012 Forøvrig så trives jeg ganske godt alene men man kan jo lure på hva det er når man fra gifte/samboende menn får kommentarer som "hvorfor er du alene? Må slutte å være så kresen". Hihii, de tenker ikke på hva de indirekte sier om sin partner... Slenger meg forøvrig VELDIG på i denne tråden. Anonym poster: 633b8e1d157d7567d334ce5e3c8d8227
Steinar40 Skrevet 31. juli 2012 #19 Skrevet 31. juli 2012 Hihii, de tenker ikke på hva de indirekte sier om sin partner... Slenger meg forøvrig VELDIG på i denne tråden. Anonym poster: 633b8e1d157d7567d334ce5e3c8d8227 Hvis man f.eks titter litt rundt seg når man er på supermarkedet så kan man faktisk observere en del par som forteller ganske tydelig hva mange folk faktisk er villige til å gjøre hehe Og det sier seg jo selv at hvis man tar den første man ser med puls så øker sjansene for å slippe å måtte være singel 1
Knirke Skrevet 31. juli 2012 #20 Skrevet 31. juli 2012 Haha det der funker nok dårlig du.. hardangersøm? Hvor ble det av ironiflagget.... Åh, vent litt, der var det ja 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå