Gå til innhold

Ser dette greit ut?

Anbefalte innlegg

Gjest Candy Pie
Skrevet

Hei :)

Ønsker å bli kvitt noe flesk fra magen og eller få den mindre gravid...

Og ikke minst få et bedre liv.

Jeg hadde, og har fremdeles planer om å bli veganer. Inntill videre er jeg vegetarianer ( det har jeg vært i over 10 år ) og er på vei til å bli veganer, men tar det sakte ( vender meg til vegetarburgere, kjøpt inn egg erstatning osv )

Ser dette kostholdet ok ut ?

( dette er bare et eksempel på hvordan det kan bli seende ut )

Hverdag:

Frokost - 1 brødskive med tomatbønner

Lunce - En frukt

Middag - Poteter, grønnsaker og saus ( ikke mer enn 2 poteter )

Kveld - Grove pannekaker ( små, 3 stk )

Ekstra - fritt for 200 kalorier eller legge i "spareboksen"

Fredag

Frokost - En frukt

Lunce -

Middag - Potetbåter og salat

Kveld / kos - Boller, vafler...

Ekstra - Fritt for 200 kalorier, kan også bruke av "spareboksen"

Lørdag

Frokost -

Lunce-

Middag - Fritt. Ikke mer enn 400 kcal

Kveld / kos - Fritt. Ikke mer enn 800 kcal til sammen ( kan bruke av spareboksen )

Søndag

Frokost - Tomatsuppe

Middag - Pasta, saus og grønnsaker

Kveld - Salat eller frukt

Ekstra - Fritt for 200 kalorier osv

Jeg tenkte at om jeg har spart opp f.eks 3000 kalorier i spareboksen, så kan jeg unne meg noe fint eller gjøre noe morsomt?

Jeg skal egentlig ikke gå etter kg, siden jeg har planer om å trene en del, men om jeg f.eks har spart opp 10 000 kalorier så skal jeg gjøre noe jeg virkelig ønsker, nemlig å hoppe i fallskjerm!

Eller kommer dette til å bli veldig innviklet?

Sånn her har jeg planer om å trene

Mandag - Torsdag

: 1,5 time med løping / jogge og gå i skogen

Fredag og Søndag - En fjelltur

Jeg har god tid så kan fint trene såpass mye, noe annet er å motivere meg til det. Men jeg har hund, så han setter nok også pris på større turer som dette uansett.

Noe annet jeg burde tenke på? Styrke?:P

Herregud å mye jeg skriver når jeg først er i gang, halvparten av det jeg har skrevet er vel bare unødvendig dritt som dette, høhø

:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå har ikke jeg peiling på verken kosthold eller trening. Ikke er jeg flink til å spise regelmessig. men jeg er ganske sikker på at dette ikke er noe bra opplegg. Droppe frokost er virkelig ikke bra, og en trenger mer enn en frukt til lunch. Det viktigste er jo å spise regelmessig. Men på lørdagen har du bare lagt inn et måltid.

Skrevet

For å trene trenger kroppen energi. Den treningen du forespeiler vil du ikke greie å gjennomføre på så lite drivstoff til kroppen.

Jeg mener at et fornuftig kosthold kombinert med jevnlig, variert trening er det beste for å gå ned i vekt. Mine "hovedregler" er:

- Spis alltid en energirik frokost

- Spis hver 3-4 time

- Kutt ut godteri og brus, spis heller frukt og drikk fun light

- Velg trapper foran heis og sykle/gå istedet for å ta bilen

- Etter dager med hard trening, ta en "restitusjonsdag" med en lett gåtur f.eks.

- Og ikke minst: unn deg noe godt en gang i blant - en sjokolade på lørdagskvelden f.eks.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg skulle gjerne spist mer frokost osv men jeg har et vanskelig forhold til mat generelt, og slik det er nå spiser jeg ofte kun godteri og litt middag...

Etter å ha spist blir jeg uvel, så jeg tør ikke spise for mye tidlig på dagen. For da kan dagen bli ødelagt. Men det kan jo kanskje bli bedre etter vært, men dette kan jo kanskje være en grei start? Bare for å få en rutine på det?

Jeg må trene hver dag for å ikke gi opp eller gå lei. Jeg trenger fste rutiner på ting. Jeg er en sær person...

Mer energi...kanskje den yt (?) sjokomelk tingen før jeg trener?

I morgen er det Mandag, så skal starte da. Men skal på stranda i morgen om været blir bra, så er redd for å bli dårlig før det, for da avlyser jeg bare...

Er det flere enn meg her som blir tungpusten og urolig etter å ha spist? Jeg vet ikke om det er psykisk eller fysisk en gang...

Jeg skal unne meg noe godt i blandt ja, gjett om! Vil bare ikke spise det i ukedagene lengre, for det går ut over maten. Jeg er håpløs på det området.

Er de siste kilone jeg skal ned nå. De som "sitter fast" lurer på om kulemagen kan komme av all dritten jeg putter i meg hver dag. Kommer kroppen til å vende seg til nytt kosthold? Merker de gangene jeg spiser epler eller banan, så blir magen hard og vond. Det samme gjelder for mange grønnsaker.

Skrevet

At du blir uvel etter du har spist kan henge sammen med det du spiser - mulig du har noen allergier? Laktose, gluten, fruktose? Det kan kanskje være grunnen til "hard" og vond mage også.

AnonymBruker
Skrevet

2 poteter og en frukt om dagen + godis????

Anonym poster: 8692cd6ce28b759368cbbace0a1228bb

Gjest Candy Pie
Skrevet

2 poteter og en frukt om dagen + godis????

Anonym poster: 8692cd6ce28b759368cbbace0a1228bb

Hvor har jeg skrevet det ?:P

På Lørdager kommer jeg ikke til å stå opp tidlig nok til at jeg spiser frokost før jeg lager middag, så derfor blir det sånn. Jeg vil ikke sette meg mål som jeg vet er bortkastet å prøve på:)

De 200 ekstra kaloriene er for å fylle ut, og for at jeg ikke skal føle at jeg har "tapt" om jeg skulle spist noe ekstra om du skjønner.

Gjest Candy Pie
Skrevet

At du blir uvel etter du har spist kan henge sammen med det du spiser - mulig du har noen allergier? Laktose, gluten, fruktose? Det kan kanskje være grunnen til "hard" og vond mage også.

Det kan være :)

Jeg har prøvd å tenke på om det var sånn før jeg begynte å "sulte" meg osv og kan ikke huske det...

Er først for 3 år siden jeg har blitt uvel etter måltid, men vet ikke om sånne allergier kan komme plutselig?

Jeg skal uansett til legen nå til uken for å ta noen blodprøver, så finner nok ut om det er noe. Noe jeg håper, for da finnes det lette løsninger for å bli kvitt problemet. Den følelsen etter å ha spist er ikke god.

Gjest KateW
Skrevet (endret)

Du bør faktisk ikke stå opp så sent at du bare spiser ett måltid om dagen, det er skrekkelig usunt og kroppen din blir helt vrang og i ulage av det.

Legg opp til at du skal spise samme antall måltider hver dag, og at det skal gå tre timer mellom dem.

Det er første bud, du må få en rytme og rutine på livet ditt.

Når du er hos legen ville jeg også spurt ham om kostholdsråd, du kan ikke leve livet ditt på saus og poteter og godteri, du kommer til å få mangelsykdommer.

I tillegg er du ikke klar for å bli veganer, etter min oppfatning, når kostholdet ditt er så vitaminløst og ensidig som det allerede er.

Endret av KateW
  • Liker 1
Gjest Candy Pie
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg sover så utrulig mye, så er så vanskelig. Får noen til å vekke meg, men svarer jo halveis i søvne.

I går la jeg meg tidlig ( kl 00.00) og våknet kl 14.30...

Er det mulig liksom?? Hvordan skal det gå når jeg får jobb...

Uansett, har tenkt på det samme ja. Så er mye derfor jeg vil til legen for å sjekke ut noe, så om jeg mangler noe så får jeg vite det.

Men vet ikke hva annet jeg kan spise enn det jeg har skrevet opp? I dag har jeg spist pasta, suas, grønnsaker og 2 kakestykker...ikke så bra. Jeg er så håpløs! Ser jeg noe godt foran meg, så"må" jeg spise det, får en trang til å måtte gjøre det og det bir ubehagelig om jeg ikke gjør det. Æsj, jeg ekkel og burde ikke leve.

Skrevet

Jeg forstår hva du mener. Det er ofte jeg ikke får i meg mer enn ett max to måltider i frihelger. Men så prøver jeg heller ikke å slanke meg. Men dette er svært viktig om du ska få et sunnt kosthold. Mat hver 3 time:)

Ang det med frokost så forstår jeg veldig godt hvordan du har det. Jeg sliter veldig med frokost selv, og har prøvd mye forskjellig til frokost for å se hva jeg får ned. Blir rett og slett kvalmen av mat tidlig på morgenen. I noen perioder har jeg kun spist en smoothie til frokost, men som regel går det greit med knekkebrød. Men jeg kan ikke spise rett etter at jeg står opp. Så når jeg skal på jobb står jeg opp, går en tur med hunden, steller meg for så å spise frokost. Da går det helt fint. Kanskje du kan prøve å stå litt tidligere opp og spise frokost rett før du går ut døren om morgenen.

Frokosten får gang på forbrenningen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...