Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I mine 20 år på denne jorda har jeg aldri vært i et forhold. Jeg er en forholdsvis stille, rolig og sjenert gutt. Jeg skjønner at dette er noe av grunnen til at jeg ikke har hatt kjæreste, men nå begynner jeg å bli litt lei av å være singel. Jeg vil bare møte ei jente som jeg synes er ålreit og attraktiv. Ei som jeg kan snakke med om ting og kose med.

Problemet er ikke at jeg ikke finner de søte og pene jenter, for all del de er jo overalt. Problemet er at jeg ikke gjør noe med det utover ett litt skevt smil, som oftest ikke det engang. Jeg er som nevnt tidligere sjenert og klarer ikke manne meg nok opp til å innlede en samtale. Jeg kan si til meg selv at "Nå går du bort og snakker til henne, dette og dette kan du si", men som kommer det en liten stemme i bakhodet som sier "Hva om hun ikke svarer slik du har tenkt, tenk om noen hører dine patetiske sjekketriks". Jeg har hørt utallige ganger at det ikke er farlig om man får et nei og at man bare skal gå videre. Og det er jo egentlig sant, men jeg klarer fortsatt ikke å leve utifra det. Det er ikke så lett som folk skal ha det til, iallefall ikke for alle.

Jeg er også ganske usikker på meg selv, fordi jeg har et klassiks "nerdete" utseende. Jeg er tynn, høy, bruker briller og har et visst rødskjær i håret. Jeg anser meg ikke som direke stygg, men heller ikke veldig kjekk.

For å ikke bare legge ut om det negative her, vil jeg tro at jeg egentlig er en ålreit person. Jeg anser meg selv som smart (ikke noe mer utover det vanlige, men heller ikke noe mindre), morsom (iallefall til tider) og en som en kan prate med om ting. Jeg liker å prate om det meste, høre andre sine synspunkter på ting og lære noe nytt er noe jeg synes er gøy. Jeg er en ærlig person og jeg kunne aldri tenkt meg å såre kjæresten min på noe vis.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men nå har jeg iallefall fått det jeg ville si ut og som tittelen sier er vel essensen i det at jeg er lei av å være singel og vil endre det, men er usikker på hvordan med tanke på hvordan jeg er som person.

Anonym poster: 4bc9b1997a7a4c0b7047df11209853c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du virker voksen og reflektert for alderen. Hva med å fokusere på å bare ha det fint? Og bare bli skikkelig god venn med jenter?

• Liker 1
Skrevet

Utifra det du skriver her, så virker det ikke som det er noe som helst med deg som du trenger å endre. Men du virker usikker. Så kanskje du kan jobbe litt med å få mer selvtillit? Jeg er 21, og maaange av mine venner og bekjente i min alder har aldri hatt kjæreste. Så det er helt vanlig og ikke ha funnet noen når du er så ung:)

Gjest test123
Skrevet

Har du prøvd å snakke mer med jenter som du ikke er interessert i som kjæreste? Spøk og tull litt med dem først så kan du jo bygge både på selvtilliten og erfaringen.

Skrevet

Jeg kjenner følelsen - men bare slapp av :-) Plutselig en dag står hun der, hun som faller totalt for det litt nerdete utseendet (jeg er en av dem, hihi), som mener du er den kjekkeste i verden og som helst vil våkne med deg hver dag. Man kan ikke tvinge det frem - jeg er av den oppfatning at det kommer naturlig "når tiden er inne". Utifra innlegget ditt virker du som en svært sympatisk og bra fyr, og jeg håper virkelig at du selv kan innse hvor flott du er og at drømmejenta brått dukker opp og dere tar hverandre med storm :hug:

• Liker 2
Skrevet

TS: utseende er ikke avgjørende når det gjelder sjekking. Kunnskap, og erfaringer er også viktig. Altså hele pakken av deg som person er det aller viktigste. Til slutt, vær ærlig når du snakker med jenter. :-)

Skrevet

Problemet virker å være selvtilliten. Nå er det vanskelig å si noe om utseende basert på informasjonen du ga, men rundt tjueårsalderen begynner de aller fleste å se forbi sånt så sant man ikke ser ut som et troll. Dessverre er det ingen enkel måte å bygge opp selvtillit på. Det tar både tid og arbeid, og spesielt viljestyrke. Du må enkelt og greit bare jobbe med å bli tryggere på deg selv på godt og vondt. Ikke vet jeg hvordan du vil gå frem når det gjelder akkurat dette, det må du finne ut selv.

Beskrivelsen av deg minner mye om meg selv. Jeg er høy, rundt 190, nerdete utseende minus briller (bruker linser), dog ikke direkte tynn. Veier oppimot 100 kg. I store forsamlinger og mye ukjente mennesker er jeg stille og sier lite med mindre jeg blir snakket til. Har også et rødskjer i skjeggvekst. Ut ifra beskrivelsene du ga i førsteposten virker det som om du hovedsaklig prøver å plukke opp jenter enten på byen eller lignende steder. Det virker ikke som om du har begynt å snakke med ei jente kun for å bli kjent med henne, for å så evt finne ut om hun er kjæresteemne.

Jeg har hatt partner mer eller mindre fast siden jeg var 15, og i dag er jeg 21. Mitt første skikkelige forhold varte fra tiendeklasse til året etter VGS. Etter å ha blitt dumpet av kjæresten min sank jeg ned under bakken og bestemte meg for å begynne å trene for å ha noe annet å tenke på. Gikk en del ned i vekt og selvtilliten min steg til himmels. For å fullstendiggjøre nerdestempelet foretrekker jeg å bli kjent med folk via nettet da jeg også sliter med det å gå bort og snakke med helt ukjente mennesker på eget initiativ. Iløpet av en sommer og et par måneder traff jeg fire forskjellige jenter fra Sukker og klikket godt med alle sammen, men av diverse grunner med stort sett alle ble det ikke noe mer enn et par treff + vennskap. Har fortsatt god kontakt med to av dem.

I dag har jeg (selvfølgelig) verdens flotteste kjæreste som jeg tilfeldigvis oppdaget på Facebook og sendte henne en melding. Vi snakket via Facebook og Skype i rundt et halvt år før vi møttes og det sa pang mer eller mindre med én gang. Siden har vi vært i lag bokstavligtalt hver dag de siste åtte månedene.

Det høres kanskje trist ut for noen, dette med nettdating, men for meg fungerte det helt ypperlig. Du kunne prøvd det. Ellers vil jeg anbefale deg å ta noen timer på treningssentert i uka. Legg på deg et par kilo muskler så du blir synlig større og mister den "hengslete" følelsen du kanskje har ang. kroppen. I tillegg tiltrekker det ofte en hel skokk med jenter.

My two cents.

AnonymBruker
Skrevet

Du skulle bare visst hvor mange som har det som deg, og hvor mange som bruker 20-årene til å manne og kvinne seg opp til å sjekke opp noen.

Media fremstille det som at ALLE må ha kysset før man er 16, og å ha sex før man er 18. Og er man 19, og fortsatt ikke har hatt kjæreste, ja, da er man unormal.

Men sannheten er at de fleste ikke har kysset, hatt sex, eller hatt kjæreste når de er 20. Men ingen prater om det.

Ja, de fleste får sin første kjæreste i 20-årene, om det er i begynnelsen eller slutten. Noen møter ikke noen før de er 30.

Slapp av, og ikke stress. Om du liker deg selv, blir trygg på deg selv, har masse sex med deg selv(les:onanerer) vil du fremstå som trygg og god og behagelig, og det liker kvinner.

Ingen vil ha en mann som oser stress, nervøsitet og virker desperat.

Husk at de som onanerer mye og blir kjent med sin kropp, er bedre i sengen enn de som har sex i hytt og vær uten å virkelig bli kjent med kroppen sin.

Man skal ikke øve seg på andre, man skal øve seg på seg selv.

Anonym poster: 117643b0defeb7478b0da1d44706523c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle svarene! Jeg vet som sagt ikke helt hva jeg ville med denne tråden, men jeg har jo fått litt innspill her nå om hva jeg kan gjøre for å bli mindre sjenert og mer selvsikker. Har tenkt på dette med å trene en stund, men vi får se hvordan det blir med studier og om jeg har tid eller ork til å trene.

Skrevet

Tenk positive tanker, og nyt livet slik det er. Utseendet spiller ikke så stor rolle, bare du har sjarm. Og sjarmen kan alle finne frem, du må bare ha troa på deg selv. Så går resten av seg selv. Du må nesten bare nødt å stille deg inn på det at du ikke skal være sjenert og tilbakeholden. Det psykiske styrer det hele.

Skrevet

Jeg er enig med det noen sa her om å bare bli venn med jenter. Slik at du blir vant til dem og dermed finner ut hva du faktisk leter etter på det romantiske plan i en kjæreste. Ikke se på alle som potensielle kjærester - det er en rosenrød fantasi for det er ikke alle som matcher deg romantisk på den måten du vil og trenger. Bli bedre kjent med de du i utganspunktet synes er interessante men føler du bare har platoniske følelser for. Lær dem å kjenne, få noen verdifulle vennskap ut av det og dra deretter erfaringer (som kan være med på å bygge opp selvtilliten) før du kikker deg rundt etter den jenta du vil være med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns du virker voksen og reflektert for alderen. Hva med å fokusere på å bare ha det fint? Og bare bli skikkelig god venn med jenter?

Sier meg enig med dette. Hvis du har det hyggelig med venninner og de har det hyggelig sammen med deg så bare nyt livet som det er. :)

Anonym poster: 419200b0cac98330c24cd34866af507c

AnonymBruker
Skrevet

Takker igjen for svarene. Har nok et problem med det at jeg ser på alle som potensielle kjærester. Jeg har noen venninner som jeg ikke ser slik på, så jeg vet at jeg kan bli kjent med jenter. Jeg får prøve dette og bli mer komfortable med de.

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...