Amandadame Skrevet 29. juli 2012 #1 Del Skrevet 29. juli 2012 :smilyblomst: Det hørtes voldsomt ut, men det er det det handler om - det er det jeg vil bruke dagboka til. Jeg vet at noe må gjøres, jeg må rydde opp og starte på nytt sånn midt i femtiåra. Er det mulig, ja det tror jeg faktisk. Jeg har mye å bygge på og et utgangspunkt som gjør at jeg har trua. Ikke minst har jeg lest coachblogger og boka Pippi Power og tenker kan andre kan jeg Jeg flyttet for meg selv i vår, fra et årevis mislykket samboerskap - endelig. Brydde meg lite om at jeg flyttet fra alt jeg hadde nesten - bare glad for å få puste igjen. Hvor mange har ikke gjort det før meg, gitt bort verdier for å få fred..ja, ja ikke noe og gjøre med det. Han var utrolig kjapp til å få tak i papirer til underskrift og la ut til alle hvor jævlig dette var........jeg tviler endel på den. Men - det skal jeg ikke skrive om, jeg skal skrive meg til motivasjon, styrke og utholdenhet for å komme dit jeg vil. Jeg har mye, jeg har det jeg trenger for å klare meg, leier en koselig liten leilighet - det er et bevisst valg at jeg ikke vil eie....jeg har en spennende og god jobb, tjener bra (ikke nok i dagens situasjon), har familie som er der tildels og verdens herligste barn og barnebarn. Det største målet er å få orden på økonomien; har kommet skikkelig på etterskudd etter oppbruddet og ser for meg at jeg skal jobbe masse ekstra for å komme dit. Jeg vil bygge opp en liten reservere så jeg aldri gruer meg til å åpne postkassa igjen (samboerskapet har gitt meg endel gjeld med høy rente - MÅ bort kjapt). Jeg er overvektig, det plager meg mer enn nødvendig og det skal bort....så kosthold og trening blir også en stor del av dagboka.... Og så må jeg bygge opp selvfølelse og selvtillit - det er på bånn totalt, føler meg helt bånn og værre enn alle andre og det er jeg sikkert ikke - jeg vet det Jeg skal sette konkrete mål og delmål etterhvert, det har jeg lært er viktig! Og premiering Og så håper jeg å få noe feedback her etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amandadame Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 30. juli 2012 Jeg har faktisk startet, har booket treningstimer og skal møte opp denne gangen. - har sponset studio altfor lenge.... Skal ha to til denne uka, men må vente og se når jeg skal jobbe i den ekstrajobben...ellers så var det dette med konkrete mål da og hvordan jeg skal komme dit jeg vil. Måldato settes iallfall til 12.juni 2013 - da skal det meste være på stell. Jeg vil ha noen deldatoer underveis. Jeg har noen apper fra tidligere som jeg skal bruke til registrering - og ja, det blir en del jobb men jeg fikk så god tid etter at jeg ble alene.....menn må ta mye tid egentlig Skal jobbe litt mer med dette ute i sola, så får jeg se hva jeg kommer fram til i løpet av dagen...nå er det tid for kaffekos :kaffekopp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amandadame Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juli 2012 Da har jeg bestemt meg for å gå på lavkarbo og Atkins nye diett - jeg vet jeg responder på lavkarbo så da er det jo like greit. Iferd med å utsette starten fordi jeg skal ha middagsgjester om noen dager, men det er jo bare tull. Om jeg har en dag jeg tråkker over, eller om jeg kutter ut karbotilbehøret betyr ikke at jeg må vente med starten. Ja, jeg har en uke i varmere strøk også, men det spiller heller ingen rolle om jeg slakker en uke.....bare å fortsette når jeg kommer hjem. Regner med at jeg er på rundt 90 kg i dag (ikke presis fordi jeg har noen opp og ned jeg vet om, og har følgende delmål: 10.sept 85 kg Premie kr. 1000 10.nov 82 kg Premie kr. 1500 20. des 77 kg Premie kr. 2000 18.januar 74 kr Premie kr. 3000 1.mars 70 kg Premie kr. 5000 - MÅLET ER NÅDD Har valgt å sette premien i kroner, og det betyr at jeg kan velge det som betyr mest for meg der og da. Har også sett på den økonomiske planen, den er værre men ser at jeg i løpet av høsten iallfall skal kunne holde meg ajour og til og med få til å sette av litt som beredskap. Selvfølgelig burde jeg betale ned på gjeld, men jeg tror det er viktig for meg å ha et beløp i reserve. Jeg vet hvor deppa og engstelig jeg blir når kontoen er tom. Nå har jeg igjen kr 2000 som skal holde i 1,5 uke og selvfølgelig er det nok...men jeg kjenner at jeg blir kvalm fordi beløpet er så lavt..jeg har røyk, bensin og mat i fryseren så det er minimalt jeg trenger å handle..likevel sitter den klumpen der. Derfor er det viktig at jeg har en reserve stående og med ekstrajobbing bør jeg kunne klare å sette av et par tusen i måneden..... :idesmil: I tillegg må jeg kutte ned på røykinga, helt stopp betyr 3000 ekstra i måneden men det er i utgangspunktet 3000 jeg ikke har råd til så...... :nosmoking: etterhvert... Nå skal jeg ha litt tv titting før jeg forsøker å komme meg i ...nytt jobbsted i morgen og det er grualt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amandadame Skrevet 1. august 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 1. august 2012 Supertrøtt etter to dager jobb med alle sanser i helspenn hele tida, så nå er jeg mer i koma enn oppegående. Kan sove lenge i morgen, men skal jobbe kveld..........orker ikke skrive mer idag heller egentlig men må holde optimismen oppe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå