Gå til innhold

Hvor sitter foreldrene under middagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha e-bord (kambord). Mine foreldre er skilt, men kommer greit overens, hans foreldre er gift. Hvordan bør de sitte? Skal foreldreparene ha hverandre til bords, eller den andres foreldre? Er begge deler vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iflg skikk og bruk skal brudens foreldre sitte på hver sin side av brudeparet, dvs at brudgommens far og brudens mor har hverandre til bords osv. I vårt bryllup syntes vi det var litt "urettferdig" at det var mine foreldre som skulle sitte nærmest oss siden vi alle tre hadde bidratt med å betale festen, derfor satte vi mine foreldre sammen på "min" side og hans foreldre på "hans" side.12

Gjest Anonymous
Skrevet

I vårt bryllup så satt mine foreldre på hans side og hans far og stemor satt på min side (biologiske mor er død). Dette fungerte kjempeflott.

20April2002

Gjest Anonymous
Skrevet

Gå på denne linken:

Velg deretter festen (i kolonnen til venstre)

så till bords.

Her får du hjelp av et eget program til å sette opp bordplasseringen, samt noen generelle vink til hvor de enkelte skal sitte.

http://brollopstorget.nu/

Skrevet

vi har også dette problemet!!fant ut at vi driter i skikk og bruk (hørtes ikke fint ut!!), men mine foreldre sitter på min side, så sitter hans mor med sambo ved han, og hans far og kone bortom der...noen som skjønte det? grunnen til at det er hans mor og hennes samboer som blir sittende nærmest han er at det var hos henne han bodde da han var liten, samt at hans far ikke er så glad i alt for mye oppmerksomhet.gjør hva som er best for dere, drit i hva som er "vanlig" hvis det ikke passer for dere.LYKKE TIL!!

Skrevet

Her har du den tradisjonelle plasseringen:

http://www.bryllupsweb.no/bordplassering.html

Vi kommer nok til å gjøre vår egen vri på dette.

Min kjære kunne selvsagt tenke seg å ha sin familie ved siden av seg og jeg min ved siden av meg. Faren min er død, men min mors nye samboer tar naturlig hennes plass. Allikevel ønsker jeg/vi å stokke om litt på dette her slik at jeg blir sittende ved siden av moren min. Det faller mest naturlig for meg synes jeg. Jeg vet at det liksom ikke "stemmer" meg slik man skal sitte, men det får ikke hjelpe.

Mitt råd er derfor å gjøre akkurat som dere føler for. Snakk gjerne med foreldrene dine om hva de synes og mener også.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...