Gå til innhold

Campingvogn- rense puter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med campingvogner?

Vi har kjøpt oss en gammel campingvogn og ser at putene skulle vært vasket. Hva er den beste og enkleste måten å gjøre det på?

Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg leide en rensemaskin på Maxbo og renset bilsetene, det burde vel funke i en campingvogn også? Tror du finner info om dette på Maxbos hjemmesider.

Skrevet

ah, kanskje det går ann ja. Ligner den på slike maskiner som renser gulvtepper? Takk for tipset, skal høre litt rundt :)

Gjest Cessie
Skrevet

Jeg tok av trekkene på putene og kjørte dem i vaskemaskin på 30 grader ullprogram med Milo da vi kjøpte brukt vogn for noen år siden. Selve putene (som var av skumgummi) bare luftet jeg.

Nå har vi nettopp kjøpt ny (brukt) vogn. Tidligere eier hadde renset alle putene før salget, men de er gamle og falmet og har en farge jeg ikke er så veldig begeistret for, så jeg tenkte å sy noen enkle trekk til dem, samtidig som jeg syr nye gardiner.

Skrevet

Har vært inne på tanken om å ta av trekkene og vaske de, men er det ikke fryktelig tungt å få de på igjen? Har litt lyst til å sy nye trekk jeg også, men desverre er ikke syferdighetene mine god nok. Men skal friske den opp men noen nye kapper/gardiner da :)

Gjest Cessie
Skrevet

Det er ganske lett å få trekkene på igjen hvis du tar en plastpose og spretter den opp i sidene. Legg plastposen over den enden av puta som skal først inn i trekket og stapp puta inn. Etterpå drar du plastposen ut igjen. Hvis du har store puter kan du bruke en søppelsekk.

Skrevet

hmm, hørtes tungvindt ut, spesielt siden det er køyesenger med store madrasser der. Nei, tror jeg går for rensealternativet jeg. Må bare finne noen i nærheten som leier ut teppevasker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...