AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg har aldri tenkt på neglelakk som noe man skal holde seg unna når man er gravid. Bare at man ikke trenger å "sniffe" neglelakkfjerneren... Her om dagen leste jeg et blogginnlegg der det var nevnt en gravid-vennlig neglelakk. What?! Stemmer det at man skal være forsiktig med dette? Det var visst et merke på Y (?) og Essie som ble trukket frem som trygge. Jeg bruker stort sett Essie, så det er ingen krise, men ble så overrasket over at neglelakk ikke var trygt. Eller er dette nok et "hysteri"?...<br /><br /> Anonym poster: 62a6fdfe8ec0055ac3c1f88b83f0b0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 29. juli 2012 #2 Del Skrevet 29. juli 2012 gudbedre... hysteri. Lakk i vei! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 29. juli 2012 #3 Del Skrevet 29. juli 2012 Har lakker fingre og tær gjennom to svangerskap. Lakk i vei! Du skal jo ikke drikke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #4 Del Skrevet 29. juli 2012 Dersom du bruker neglelakk når du er gravid, så kan barnet bli født med lilla ører. Ta den risken om du vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #5 Del Skrevet 29. juli 2012 http://www.mariaskappel.no/2012/05/25/dagens-neglelakk/ Dette er blogginnlegget jeg mener. Jeg anser ikke henne som en typisk hysterisk gravid ut fra det hun skriver ellers, så det er derfor jeg ble så overrasket. Var også kommentert under angående Essie, så tydeligvis flere som tror det samme..<br /><br /> Anonym poster: cd42146abf8f82af43120aa0741347d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 29. juli 2012 #6 Del Skrevet 29. juli 2012 Så lenge du ikke står med nesa oppi flaska, så skjønner jeg ikke at det skal væe noe problem med neglelakk? Det samme gjelder vel med negleakkfjerner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #7 Del Skrevet 29. juli 2012 Alle gravide må isolere seg helt, slutte å spise og slutte å puste Neida, men å bli overhysterisk blir for dumt. Trur ikke at barnet tar skade av neglelakk. Anonym poster: cf04c37c6b7eed29f456408ce6990dc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 29. juli 2012 #8 Del Skrevet 29. juli 2012 Ifølge jordmor Siri er det i hvert fall ikke noe problem http://jordmorsiri.no/ekspertsvar/6712/expert_chat_message/item_normal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 29. juli 2012 #9 Del Skrevet 29. juli 2012 Men man må unngå diverse typer maling? Må innrømme at det river ganske mye mer i nesa av neglelakkfjerner enn maling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 29. juli 2012 #10 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Neglelakk (og neglelakkfjerner for den saks skyld, "likt løser likt") burde ikke være et problem å bruke så lenge du for all del unngår å puste inn dampen fra væsken eller smører det ut over huden. Men man må unngå diverse typer maling? Må innrømme at det river ganske mye mer i nesa av neglelakkfjerner enn maling... Du burde gjøre det, eller ta forholdsregler som å bruke åndedrettsvern og hansker hvis du skal håndtere oljemaling eller noe annet som inneholder organiske løsemidler, spesielt ved graviditet, petroleumbasert maling inneholder organiske løsemidler og er derav skadelig for blant annet hjerne og nervesystem ved innånding og hudkontakt, vannbasert maling er i motsetning ikke noe problem. Som kjent så går det av miljøgifter o.l som du får i deg også over til fosteret. Samtidig så er ikke spørsmålet om man tar skade av de organiske løsemidlene man får inn i sirkulasjonen gjennom eventuell uaktsom bruk av neglelakk, oljemaling osv, spørsmålet er i hvor stor grad. Endret 29. juli 2012 av meh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 15. august 2017 #11 Del Skrevet 15. august 2017 Noen som har svar på om neglelakk og neglelakkfjerner kan brukes i 2017? Hva med shellac? Har lampe og lakk fra Alessandro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 15. august 2017 #12 Del Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Cocosa skrev: Noen som har svar på om neglelakk og neglelakkfjerner kan brukes i 2017? Hva med shellac? Har lampe og lakk fra Alessandro Ikke noe problem med neglelakk som gravid! Har brukt det i begge mine svangerskap, uten problemer. Men du kan ikke ha det på under fødsel, så helt på slutten kan det være greit å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #13 Del Skrevet 15. august 2017 For en hysterisk verden vi lever i. Det er en viss forskjell på å stikke nesa nedi flaska og å bare lakke negler på vanlig måte. Anonymkode: 3e221...5e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipa Skrevet 15. august 2017 #14 Del Skrevet 15. august 2017 Riktig at du kan trygt bruke det under graviditeten, som de andre sier skal du jo ikke drikke det. Under fødselen (operasjoner osv generelt) ser de på neglene dine etter fargeforandringer som tegn på at noe kan være galt, derfor skal du ikke ha det på da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 15. august 2017 #15 Del Skrevet 15. august 2017 35 minutter siden, Pipa skrev: Riktig at du kan trygt bruke det under graviditeten, som de andre sier skal du jo ikke drikke det. Under fødselen (operasjoner osv generelt) ser de på neglene dine etter fargeforandringer som tegn på at noe kan være galt, derfor skal du ikke ha det på da. Tusen takk for informasjon! 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #16 Del Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Pipa skrev: Riktig at du kan trygt bruke det under graviditeten, som de andre sier skal du jo ikke drikke det. Under fødselen (operasjoner osv generelt) ser de på neglene dine etter fargeforandringer som tegn på at noe kan være galt, derfor skal du ikke ha det på da. aldri hørt om. Veldig rart hvis dette er viktig, at man ikke får beskjed om dette fra sykehuset. Anonymkode: 7052f...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipa Skrevet 15. august 2017 #17 Del Skrevet 15. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: aldri hørt om. Veldig rart hvis dette er viktig, at man ikke får beskjed om dette fra sykehuset. Anonymkode: 7052f...cbf Bare fordi du ikke fikk det med deg, betyr ikke at det ikke er riktig/viktig Googlet det for deg jeg og legger ved. Under en vanlig fødsel er det ikke farlig med neglelakk, men om du skulle ende opp med haste-KS fks er det greit å være forberedt på det ved å ikke ha neglelakk... forklarte jeg det greit nok? dette er for operasjoner generelt: http://ous.prod.fpl.nhn.no/omoss_/avdelinger_/plastikk-og-rekonstruktiv-kirurgi_/Sider/operasjon---forberedelser-og-rutiner.aspx og https://hnt.no/behandlinger/viktig-informasjon-du-skal-lese-for-operasjonen#hygiene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 15. august 2017 #18 Del Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: aldri hørt om. Veldig rart hvis dette er viktig, at man ikke får beskjed om dette fra sykehuset. Anonymkode: 7052f...cbf De fjernet neglelakken på både hender og føtter før heg fødte eldste mann. Jeg visste ikke om det før jeg lå i fødsel. Etter det deler jeg den erfaringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #19 Del Skrevet 15. august 2017 17 minutter siden, Minlillelykke skrev: De fjernet neglelakken på både hender og føtter før heg fødte eldste mann. Jeg visste ikke om det før jeg lå i fødsel. Etter det deler jeg den erfaringen og jeg hadde neglelakk på både hender og føtter da jeg fødte for 2 uker siden. aldri noen som sa noe på det på Ullevål... Anonymkode: 7052f...cbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 15. august 2017 #20 Del Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: og jeg hadde neglelakk på både hender og føtter da jeg fødte for 2 uker siden. aldri noen som sa noe på det på Ullevål... Anonymkode: 7052f...cbf Nå ble der ks på meg, men dette vet man jo ikke på forhånd. Har man ett risikosvangerskap eller er mye på sykeguset for kontroller hadde jeg latt være å lakke de siste ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå