Gå til innhold

Farge på kjole...og hvorfor?

Hvilken farge har du på kjolen din?  

1 stemme

1. 1. Hvilken farge har du på kjolen din?

• Hvit
      8
    • Ivory, creme, champagnefarget e.l
      27
    • Andre farger som rød, blå osv..
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilken farge dere har på kjolene deres, og om det er tilfeldig eller om det er et bevisst valg.

Fargen på min kjole kalles creme...veldig lik elfenbenshvit..Det er både tilfeldig og et bevisst valg :-) Jeg skulle egentlig ha champagnefarget, men da jeg så denne så ble det den. Men, jeg har hele tiden vært helt klar på at jeg ikke skal ha hvit.

(ok, jeg kjeder meg litt når lillegutt sover...han er syk stakkars)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første kjole var i lys ivory, fordi det var den kjolen jeg falt for, fargen var uvesentlig. Da jeg skulle ha kjole nummer to hadde jeg allerede kjøpt en del tilbehør, så det var om å gjøre at den nye kjolen matsjet både sko, brudepikekjole osv.

Min nye kjole er i gyllen ivory.

Jeg har tenkt mer på hvordan kjolen ser ut enn på fargen. Men jeg tror jeg underbevisst ikke hadde falt for en kritthvit kjole, fordi jeg vet at det overhodet ikke ville kle meg.

Skrevet

Det er derfor jeg ikke vil ha hvit heller...Men, syns helt hvite kjoler er veldig pent på de som kler det altså!

Skrevet

Min er og Ivory, og det er rett og slett for at jeg ville ha en "tradisjons" farget kjole! Og fordi jeg overhodet ikke kler hvitt! Ikke mange som gjør det heller :-)

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg vil ikke ha rød eller blå eller en annen farge...

Det ser jeg på "gallakjoler" - som er nydelige - men dog ikke brudekjole i mine øyner...

Brudene er nydelige - men ikke brud liksom... :wink:

Ellers ser jeg nok kjolen med stor K når jeg ser den

- men den blir nok hvit, ivory, elfenben eller lignende... :Nikke:

Mayamor

Skrevet

Jeg ønsket meg i utgangspunktet en ensfarget kjole, men da jeg begynte seriøs kjolejakt så jeg mye på hvite (ivory) kjoler med fargedekor, som fex blå blomster, røde pyntebånd osv.

Men da jeg presenterte det for min kjære la han for dagen en motvilje jeg ikke har sett maken til..... Så da droppet jeg ideen.

Skrevet

Jeg blir nok å velge en Ivory kjole når man endelig kjøper. Har jo funnet drømmekjolen, men da det er 1 1/2 år til bryllupet tør jeg ikke kjøpe kjolen enda... :P Forandrer jo kanskje smaken før den tid ang kjolen... Blir man lei av å titte på bildene, så er det nok ikke "DEN" kjolen likevel, sant? 8)

Skrevet

Min kjole er diamant hvit (off white), det er en mellomting av ivory og hvit. Kunne nok ikke hatt helt hvit kjole jeg heller, er ganske blek nemlig.

Skrevet

Jeg skal ha rød kjole jeg...

Det er fordi mannen skal ha bunad og fordi jeg ikke kler lyse farger like godt som rødt. Men nå gjenstår det å se om jeg finner en rød kjole som har fin nok farge og som passer i snitt osv. Skal prøve nå til uken og gleder meg masse!!! :danse:

Uansett så blir det ingen hvit kjole...

Mayamor: Røde brudekjoler er jo ikke det samme som gallakjoler da... :wink:

Skrevet

Ivory - og det rett og slett fordi det var penest på meg

Skrevet

Har sett en utrolig vakker rød brudekjole som jeg falt helt for, sambo syntes også den var flott. Ennå noen år til vi skal gifte oss da men...

Gjest Mayamor
Skrevet

Vet at det ikke er det samme som gallakjoler.

Men jeg forbinder en brudekjole med noe annet... :wink:

Hvis mannen skal ha bunad har jeg sett bruden både i bunad og hvit kjole. Men ikke rød eller noe annet... Men det finnes jo - bare det at jeg ikke er vant med det...

Men her som med annet - hver sin smak...

Det er jo brudeparets dag og det er dem som til syvende og sist skal trives...

Samtidig sitter jeg med en litt rar følelse til hele greiene...

Jeg har jo barn fra før, barn med samboer, og i tillegg har samboer barn...

Blir liksom litt feil for meg å velge hvit kjole...?

Ser litt på hvitt som "jomfruelig" - og det kan jo alle se at jeg ikke er... :ler:

Får velge en som er litt mindre "jomfruelig" med en anelse "urenhet" i... :kul:

Men på den annen side:

Hvilke bruder i dagens samfunn er "helt jomfruelige" da... :wink:

Mayamor

Skrevet
Hvilke bruder i dagens samfunn er "helt jomfruelige" da... :wink:

Mayamor

Åh jeg kjenner flere!!! Men må si jeg synes det er litt 'feil'. Hvordan kan man vite at man passer sammen om man ikke har bodd sammen og levd sammen og vært sammen lenge?

`Mine bekjente har heller ikke bodd sammen før bryllupet!!!

Bare vent du Mayamor; du skal se jeg blir fin i mine røde kjole!!! :lol:

Skrevet

Jeg skal egentlig ha en ganske mørk ivory/eggeskall/sølv-farge på kjolen min, men nå har sydamen min oppdaget noen streker på stoffet så da må jeg kanskje ut og finne nytt stoff...det blir isåfall litt lysere. Jeg har kjøpt meg ivory slør, så det blir i ivory eller litt mørkere. Noen som vet hvor jeg kan få tak i stoff? :klø:

Skrevet

Champagnefarget. Helt tilfeldig egentlig. Det var den kjolen jeg rett og slett falt for. Og fargen passet meg perfekt!!

Ville bare si at de fleste gutter sier "isj, æsj" til brudekjoler som er litt annerledes, dvs. farger osv. Men når de først ser sin fremtidige kone i en slik syntes de nok at de er verdens vakreste. :wink:

Skrevet

Min kjole var i ivory, men jeg trodde den var helhvit helt frem til noen uker før byllupet. :ler: Men jeg er glad den var i ivory, for i helhvitt hadde jeg nok blitt veldig bleik.

Skrevet

Visste ikke helt hva jeg skulle svare, jeg. Kjolen blir i alle fall ivory med blå og orange detaljer på. Så litt farger og mest ivory. Grunnen er at jeg er så inmari glad i farger og synes det ville være trist å måtte gi avkall på farger i kjolen på bryllupsdagen min. Har ikke spurt kjæresten hva han synes, men han kjenner meg jo og regner ikke med at kjolen blir tradisjonell.

Skrevet
.... Noen som vet hvor jeg kan få tak i stoff? :klø:

Stoff til slør eller kjole?! (datt litt ut her...) Da kan du jo evt prøve stoff og stil i Drammen :) Der har jeg bestilt ALT stoff til meg, min mann, hans forlover, min forlover OG vår datter :) Kom på en MEGET hyggelig pris :)

...og ja - dem har stoff til slør også der!

Forutenom DET - min kjole skal være i elfenbenshvit. Meget pent stoff, og farge som passer godt til huden min.

Jeg hadde nok ikke passa sånn hvitt-hvitt kjole tror jeg.... :roll:

Og ja - MÅÅÅÅ bare fortelle; har fått skoene fra England og de passa PERFEKT og er bare SÅÅÅ lekre!!!! (Gå på Bridal Shoes & Boots og ned til "SIMONE"-skoene :) )

Skrevet

Min er i ivory, jeg kler det bedre enn kritthvitt.

Det vet jeg fordi jeg dessverre må gå rundt i kritthvit uniform på sykehuset hvor jeg jobber, hver dag... Resten av livet, sikkert. :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...