Gå til innhold

Kom inn på bachelor Religionsvitenskap, men har ikke tatt årsstudium.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom inn på førstevalget mitt, nemlig bachelor i Religionsvitenskap på UiB. Men ble plutselig nervøs for om jeg faktisk må ha hatt årsstudiet først? Regner jo med at jeg ikke må det siden det står at jeg kom inn på grunnlag av fullført studiekompetanse.

Men hver gang jeg sier til folk at jeg kom inn så lurer de jo på om man ikke må ha gått på forbredene kurs først.

Noen andre som har kommet inn på samme studie??

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Hadde en gutt i ex.phil klassen min i fjor i Tromsø som gikk religionsvitenskapan, men ettersom jeg forstod hadde han ikke gått noe årsstudium først.

Gjest Armule
Skrevet

Nei, det må du ikke! Man kan komme rett fra videregående :)

• Liker 1
Gjest Armule
Skrevet (endret)

For å utdype: det er ikke slik at man må ha årsstudium før man kan gå bachelor, slik som at man må ha bachelor for å kunne gå master.

Årsstudium finnes for at man kan fylle på graden man har, det være seg bachelor eller master (men da er ikke årsstudiumet og bachelor/master det samme). I tillegg bruker mange årsstudiumet for å finne ut om studiet er noe de liker og vil satse på. Årsstudium inneholder også som regel flere av de obligatoriske kursene til sin respektive bachelor, slik at om du har tatt årsstudium kan du benytte deg av dette til å forkorte en eventuell bachelorgrad.

Ble kanskje litt knotete forklart, men håper du skjønner.

Endret av Cervix
Skrevet

Årstudium er ofte det samme som det første året av bacheloren. Så du kan velge å ta ett år (første år av bacheloren eller tre år (bachelor). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...