karins Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Når jeg barberer meg nedentil så klør det så utrolig mye etterpå! Det klør og klør, helt til håret vokser ut igjen. Av den grunn så barberer jeg meg nedentil veldig sjelden, da det ikke er en helt kjekk plass å kløe seg på hele tiden... Med barbering av legger, eller under armene så er det aldri noen problemer for meg. Noen som har tips på hva jeg kan gjøre for å unngå kløe? Hadde vært kjekt å fått barbert seg litt nå på sommeren i alle fall, for som det er nå så fungerer det ikke...
Gjest Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Sånn er det alltid for meg også, samme hvor mange forhåndsregler jeg tar, og hvordan jeg gjør det... Har dog funnet ut om jeg bruker en ladyshaver, altså en barbermaskin og ikke høvel, så blir jeg ikke plaget i det hele tatt. Eneste negative med dette er at ladyshaveren kutter hårene bare nesten helt inntil huden og derfor får du aldri glatt hud, altså litt stubber hele tiden... Men grunnen til at jeg ble så sår og kløete ved barbering var jo på grunn av at barberhøvelen kutter hårene helt ned til huden og derfor hele tiden irriterer og skraper litt opp i huden. Kjæresten min klager ikke over stubbene, så da gjør jeg det mye heller på denne måten og slipper å se ut som en ribbet høne med konstant kløe...
FrøkenHappy Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 ver nøyen med å barbere med hårene ikke mot dem, etter at jeg fant ut av dette har barberingen blitt noe helt annet Anbefaler også sånn grønn rens til å bruke etterpå, tror den er fra kondomeriet, men jeg kjøpte den på vita
Arcamenel Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Sørg for at du bruker en skikkelig høvel som ikke er blitt sløv, og at du "fukter" området på et eller annet vis før du barberer. Venus Breeze er skikkelig ålreit, synes jeg, eventuelt et barberskum laget for sensitiv hud. Husk å smøre etter barbering - jeg bruker en krem fra rfsu, som du får kjøpt på apotek, kondomeri, parfymeri og lignende butikker.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 ver nøyen med å barbere med hårene ikke mot dem, etter at jeg fant ut av dette har barberingen blitt noe helt annet Anbefaler også sånn grønn rens til å bruke etterpå, tror den er fra kondomeriet, men jeg kjøpte den på vita Det er mange som sier dette med å barbere med hårene og ikke mot dem, men da får man det jo ikke helt tettbarbert:\ Ikke jeg i alle fall. Og bruker den berømte grønne rensen fra kondomeriet, OG barberskummet deres, men er ikke alltid det hjelper heller:P Anonym poster: 6627e5eed5155aac4a0d060413d28a3f 1
FrøkenHappy Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Det er mange som sier dette med å barbere med hårene og ikke mot dem, men da får man det jo ikke helt tettbarbert:\ Ikke jeg i alle fall. Og bruker den berømte grønne rensen fra kondomeriet, OG barberskummet deres, men er ikke alltid det hjelper heller:P Anonym poster: 6627e5eed5155aac4a0d060413d28a3f Tydligvis veldig inviduelt dette, kom bare med mine tips etter mine erfaringer, er dette alt testet så har jeg ikke andre tips..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå