Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta opp igjen et helt skoleår nå ved UiO ettersom jeg strøk og gjorde det så dårlig ifjor. Det er dog to ting jeg har spørsmål om.

1. Fadderordningen; Selv om jeg var med på dette ifjor med fjorårets klasse, så kan jeg vel bli med i år også? Selv om jeg kjenner universitetet godt så vil jeg jo gjerne bli litt kjent med de nye medstudentene mine. Jeg har ingen sosial omgangskrets på universitetet fra før av, så det er svært viktig for meg å få meg nye venner.

2. Burde jeg fortelle dem at jeg strøk ifjor? I den forrige klassen hadde vi flere som tok opp igjen faget og var ærlige om det uten at de fikk problemer. Jeg derimot, slet så mye med faget at ingen ville hjelpe meg i "fare" for at jeg skulle sinke dem. Nå har jeg forbedret meg kraftig siden sist ved hjelp av privatundervisning og kveldsskole, og har store muligheter for å bli blant de beste elevene dette semesteret.

Ellers så lurer jeg på gode råd om hvordan jeg kan få en best mulig start på det kommende skoleåret, både faglig og sosialt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Dytte opp*

Ingen som kan svare på dette? :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan melde deg på fadderordningen igjen, ja. Strøk du kun i ett fag? Eller hele året? Du sier 'faget', men at du tar året om igjen. Jeg vil si at jeg begynte i fjor, men at det passet litt dårlig, så du prøver igjen i år.

Anonym poster: 997e6000232f36339a4749939b1efd0d

Skrevet

Du kan melde deg på fadderordningen igjen, ja. Strøk du kun i ett fag? Eller hele året? Du sier 'faget', men at du tar året om igjen. Jeg vil si at jeg begynte i fjor, men at det passet litt dårlig, så du prøver igjen i år.

Anonym poster: 997e6000232f36339a4749939b1efd0d

Jeg strøk i hovedfaget og et til, samt at jeg gjorde det dårlig i de andre så jeg har valgt å ta hele året på nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å bli med på fadderordningen en gang til. :) Jeg ville også sagt at du satte i gang med det andre "forsøket" ditt. Det er ingen vits å gi så mange detaljer, du kan bare si at du kom skeivt ut i fjor og begynner på nytt for å forbedre utgangspunktet ditt og resultatene dine. Ingen som kommer til å reagere noe negativt på det, skulle en tro.

Anonym poster: b18569196db809582149b24341fdb669

Gjest Armule
Skrevet

Hvordan gjør du det med lånekassen? Siden du må ta opp kursene på nytt får du vel ikke støtte?

Skrevet

Hvordan gjør du det med lånekassen? Siden du må ta opp kursene på nytt får du vel ikke støtte?

Man får jo fortsatt lån. Det eneste forskjellen er at for de fagene jeg allerede har bestått, vil jeg ikke få stipend for. Og for de fagene jeg strøk i, vil jeg få stipend for når de er bestått slik som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...