Gå til innhold

Hater å trene. Finnes det andre måter å slanke seg på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å trene. Jeg må ta av 20 kilo. Hvordan kan jeg bli tynn, uten å trene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må spise mindre, da går du ned i vekt.

Anonym poster: 26145c952e878b3d5b109d76e35928dd

AnonymBruker
Skrevet

spise mer kalorifattig mat. Eller mindre av det du allerede spiser. Pluss, beveg deg mer og vær minst mulig sittestillende.

Anonym poster: 94a454795c82aece7b8f3a7adc9f4e18

Skrevet

Som sagt, spis mindre. Du trenger IKKE spise minimalt, men du må spise litt mindre enn du forbrenner. Sørg i tillegg for at det du spiser inneholder nok av næringsstoffer som du trenger, ikke at akkurat DET har noe å si på selve vektnedgangen, men det er bra for kroppen din.

Du kan samtidig bli mer hverdagsaktiv, uten å trene intensivt. Gå mer, bruk kroppen din og vær mer i bevegelse :))

Skrevet

Takk for tipsene.

AnonymBruker
Skrevet

Spis normalt (ca 2000 kcal om dagen, hvis ikke blir du underernært), og spis sunt. Beveg deg. Det er en sannhet at man blir feite fordi man ikke beveger seg.

Hvorfor gidder du ikke trene? Går an å gå en tur iblant. Skaff deg en hund.

Anonym poster: 8ac2a65fe2fb33e32c48f432e5d3565a

Skrevet

Spis normalt (ca 2000 kcal om dagen, hvis ikke blir du underernært), og spis sunt. Beveg deg. Det er en sannhet at man blir feite fordi man ikke beveger seg.

Hvorfor gidder du ikke trene? Går an å gå en tur iblant. Skaff deg en hund.

Anonym poster: 8ac2a65fe2fb33e32c48f432e5d3565a

Jeg gidder ikke trene fordi jeg orker ikke.

• Liker 1
Skrevet

Liker du å gå da? Gå 30min hver dag? Det hjelper det også!

I tillegg til å spise sunnere da.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipsene.

Visste du ikke at du må spise mindre for å gå ned i vekt?

Skrevet

Jeg gidder ikke trene fordi jeg orker ikke.

Noen tips til noen rolige aktiviteter du kan gjøre, som er bedre enn ingen aktivitet:

Tur i skogen, eller tur i nabolaget. Du bestemmer tempo helt selv.

Dra til svømmebasseng av og til.

Kanskje du kan melde deg på ridekurs?

Hvis du har noen å spille med kan du spille badminton :)

Kjenner du noen med hund, så kan du kanskje være med å gå tur med den?

Skrevet

Visste du ikke at du må spise mindre for å gå ned i vekt?

Jo, men jeg trengte noen flere tips.

Skrevet

Spis sunnere, ikke kutt ned slik at du ikke kan spise så mye "normalt".

Hverdagsmosjon er også viktig, velg trapper fremfor heis, sykkel foran bil osv.

Gjør noe, vær med venner finn på noe morro, istede for å sitte i sofaen & snike i skapene..

Det er fullt mulig å slanke seg uten å trene, min far gjorde det for noen år tilbake. Vet ikke helt hvor mange kilo han tok av, men det var mer en 10, han var på ingen måte sykelig overvektig, bare litt tykk. Han reduserte bare matinntaket gradvis, var verst de første ukene også var det visst bare rutiner :)

Lykke til :tommelsmil:

Skrevet

Liker du å gå da? Gå 30min hver dag? Det hjelper det også!

I tillegg til å spise sunnere da.

Jeg liker ikke å gå, så jeg må tvinge meg selv.

Gjest tarandus
Skrevet

Du kan vel gå ned i vekt med mindre kcal-inntak, men handler ikke dette om å endre livsstil? Du orker ikke trene? Neivel, men finn en aktivitet der du må være litt i bevegelse likevel, gjerne sammen med andre, der du kan ha det moro fremfor å føle at du -må- trene. Kroppen din vil takke deg for at du valgte mer bevegelse ;)

Skrevet

Jeg liker ikke å gå, så jeg må tvinge meg selv.

Jeg tror helt ærlig det blir vanskelig å gå ned 20kg uten noe som helst form for aktivitet. Vet heller ikke åssen resultat du er ute etter, om det bare er vektreduksjonen du vil ha, men kroppen blir mye penere med litt styrke/kondisjonstrening.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Dere la merke til at trådstarter spør om hvordan hun skal gå ned i vekt uten å trene?

• Liker 2
Gjest Janus
Skrevet

Vedrørende vekttap er trening overvurdert og kosthold undervurdert. Om du vil gå ned i vekt, trenger du bare om å skape et kaloriunderskudd og det kan du gjøre ved kosthold alene.

For eksempel er PSMF en type ekstremdiett med et så sterkt kaloriunderskudd at du nesten er frarådt å trene.

Av opplagte årsaker anbefaler jeg selvsagt at du trener også, men det er strengt tatt ikke nødvendig om vekttap er det eneste du bryr deg om.

Hva slags type trening er det du ikke liker? Mange som er i dårlig form brenner seg på at de kjører for hardt for tidlig og mister motivasjonen før de i det hele tatt har begynt.

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok å ikke trene, men ikke bevege kroppen i det hele tatt som i en gåtur er jo helseskadelig. Jeg liker ikke å gi helseskadelige tips.

I matveien kan du spise mye mer grønnsaker og bruke de som en erstatter for endel av ris/poteter/pasta.

Knekkebrød istedet for brød i noen måltider.

Droppe smør og majones, heller bruk et "fuktig" pålegg som makrell i tomat eller sleng på noen agurkskiver.

Drikk varm te som kos, uten masse sukker. Bruk vann som tørstedrikk.

Ikke overfyll middagstallerkenen, da er det fort gjort å overspise. Følg en tallerkenmodell, f.eks 1/3 protein (kjøtt/fisk) 1/3 karbs (pasta/ris/potet) 1/3 grønnsaker.

Sunt fett daglig trengs. Olivenolje, avokado, tran/fet fisk, litt nøtter.

Ikke kjøp ferdigmat.

Hvis du gidder.

Anonym poster: 56968d52d4d48535801985cce56aeb48

Gjest November
Skrevet (endret)

Spise mindre og sunnere.

Jeg liker heller ikke å trene, men har funnet ut små knep som gjør meg litt sprekere:

Sett igjen bilen for ærend som ikke er langt unna: Gå eller sykle til jobb, butikk, vennetreff osv.

Bruk trappa istedet for heis/rulletrapp. Når du tar husvasken. sett på litt digg musikk, og sving deg skikkelig når du først holder på. Er det en sport du liker, og som du ikke ser på som trening? Spill litt fotball/volleyball med venner. stikk ut å dans... eller ha masse sex?

Endret av November
  • Liker 1
Skrevet

Vedrørende vekttap er trening overvurdert og kosthold undervurdert. Om du vil gå ned i vekt, trenger du bare om å skape et kaloriunderskudd og det kan du gjøre ved kosthold alene.

For eksempel er PSMF en type ekstremdiett med et så sterkt kaloriunderskudd at du nesten er frarådt å trene.

Av opplagte årsaker anbefaler jeg selvsagt at du trener også, men det er strengt tatt ikke nødvendig om vekttap er det eneste du bryr deg om.

Hva slags type trening er det du ikke liker? Mange som er i dårlig form brenner seg på at de kjører for hardt for tidlig og mister motivasjonen før de i det hele tatt har begynt.

:)

Jeg liker ikke gåing og ikke treningsstudio.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...