Gå til innhold

Folk som ikke tar i på trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så forundret over alle jeg ser som ikke blir litt andpustne engang på spinningtimer. De sitter med tykke, langerma jakker og svetter ikke i det hele tatt, de er ikke litt røde i ansiktet etter timen engang. Hva er da vitsen med å trene? Det ser du som de ikke har noe motstand på i det hele tatt. Jeg skjønner at de gidder å sitte der å tråkke i løse lufta. Er det noen her som kan svare meg på dette?

Anonym poster: 74422f5873fcd478043cccb47bcee939

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje for å bare røre seg litt eller bli mykere i leddene? Folk har forskjellig mål med treningen sin.

Anonym poster: 7c1e32913ccde862443eef6221b01195

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett så mye til dette selv, trener på Sats i Oslo. Men på hvilken måte er det viktig for deg å vite det? Hvorfor ikke spørre dem selv? :)

Anonym poster: 0c4e71b372257683f9891c0b1a40dab1

• Liker 2
Skrevet

Vel, det er litt pussig ja, men det er så mange med diverse skader og andre ting man ikke kan vite om, som også er på treningssentre, og som er nødt til å ta det rolig. Man kan jo gjerne ikke vite eller se på personene om de har slike skader, derfor er det liten vits i å spekulere i hvorfor de ikke tar i alt de kan.

• Liker 4
Gjest tarandus
Skrevet

Du vet jo ikke noe om grunnen til denne "treningen". Det kan være skader, det kan være at de bare vil røre seg, det kan være de ikke gidder. Hvorfor bry seg?

• Liker 3
Skrevet

Folk er på treningssentre av forskjellige grunner. Kan jo hende noen av de du har observert kanskje har sykdommer, skader el. lignende som gjør at de ikke kan ta i så mye, men at de trener bare for å holde kroppen igang, ikke for å bli så himla sterke/utholdende! Jeg veit f.eks om en med hjertefeil som ikke kan bli så sliten. Disse må jo uansett røre litt på seg for å holde kroppen i gang :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor trener du egentlig? Har aldri opplevd dette på treningssenter.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo ikke noe om grunnen til denne "treningen". Det kan være skader, det kan være at de bare vil røre seg, det kan være de ikke gidder. Hvorfor bry seg?

Ja, hvorfor bry seg med noe i det hele tatt? Jeg synes det er veldig rart, bare. Og jeg tror ikke at halve spinningsalen har skader, nei.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor trener du egentlig? Har aldri opplevd dette på treningssenter.

På Sats.

Skrevet

Ja, hvorfor bry seg med noe i det hele tatt? Jeg synes det er veldig rart, bare. Og jeg tror ikke at halve spinningsalen har skader, nei.

Nei, halve har nok ikke skader, er nok mange som rett og slett ikke gidder. Men poenget er jo at man kan ikke vite hvem som ikke gidder og hvem som ikke kan. Så da kan man jo egentlig bare legge vekk alle tanker om det.

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Tar ikke folk i på trening er det deres eget problem.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, halve har nok ikke skader, er nok mange som rett og slett ikke gidder. Men poenget er jo at man kan ikke vite hvem som ikke gidder og hvem som ikke kan. Så da kan man jo egentlig bare legge vekk alle tanker om det.

Ja, det er nok det at de ikke gidder. Men hvorfor betale i dyre dommer for å sitte der og ikke gidde?

AnonymBruker
Skrevet

Tar ikke folk i på trening er det deres eget problem.

Nei, jasså sier du det. Jeg trodde det var ditt problem, jeg. Nok et gullkorn fra deg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener for å stabilisere hypermobile ledd, for å forebygge skader i ledd og muskulatur, for å holde i sjakk blodsukker og høyt blodtrykk. Rett og slett for å holde kroppen i gang. Trener jeg til jeg stuper så ødelegger jeg kroppen min istedenfor å ta vare på den. Det kan hende jeg får rare blikk fordi jeg ikke "tar i", men jeg tar i og og blir svett. Jeg tar bare ikke i mer enn det jeg vet jeg har godt av.

Anonym poster: abd7653d2c7a8f8664c0a5455e90ef4f

• Liker 5
Gjest juvelia
Skrevet

Jeg sliter med migrene å enkelte dager går jeg 2 timer sakte på mølla,istede for å løpe 1 time..for jeg vet at løper jeg så kommer migrenen garantert. Folk har sine grunner å behov,ikke tenk så veldig på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med migrene å enkelte dager går jeg 2 timer sakte på mølla,istede for å løpe 1 time..for jeg vet at løper jeg så kommer migrenen garantert. Folk har sine grunner å behov,ikke tenk så veldig på det.

Jeg tenker ikke så veldig på det, men jeg har da lov til å tenke på hva jeg vil. Det høres forresten veldig kjedelig ut å gå to timer sakte på mølla. Hvorfor går du ikke ute i stedet?

Gjest juvelia
Skrevet

For jeg liker det + trener styke. Går i natur og park også.

• Liker 3
Gjest Solsmil
Skrevet

Det er gjerne sånn at folk som trener mye og målrettet, også trener variert. Dette innebærer blant annet at man har treningsøkter med høy intensitet, og treningsøkter med lav intensitet. Da kan man ikke drive å kjøre seg helt ut på hver eneste treningsøkt, for tro det eller ei - det vil faktisk ikke nødvendigvis føre til fremgang.

Skrevet (endret)

Som mange har nevnt allerede kan det være mange grunner, og ingen har strengt tatt noe med det heller, man har jo ikke noe med hva andre gjør i det hele tatt, men det må da være et veldig kjedelig liv å bare leve i sin egen lille boble uten å ense hva resten av verden bedriver? Litt satt på spissen nå kanskje, man skal jo så klart ikke henge seg opp i alt mulig, men dere har vel observert noe andre mennesker gjør og undret over det?

Jeg har hvert fall lagt merke til at på treningsenteret jeg trener på, og da spesielt styrketrenede jenter/unge kvinner, så er det mange som rett og slett ikke tar i overhode. Ser mer ut som om de trener for å bli sett på av mennene på treningsenteret, veldig morsomt i grunn. Sitter med trutmunn og presser puppene opp mens de tar noen få repetisjoner før de sensuelt tar en dyp slurk av vannflasken sin. Kanskje ikke akkurat samme typen som TS snakker om, men hvert fall veldig underholdene :D

Endret av Lolita-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...