Gå til innhold

vil bli mer jentete, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest lille pinnsvin
Skrevet (endret)

jeg vil bli mer jente jente, jeg var det som liten(barnehagen). så har jeg av diverse grunner forsømt det fullstendig oppgjennom. nå er jeg voksen(23) og føler at det virkelig er på tide at jeg blir litt mer "meg selv" igjen. jeg har jobbet mye med det indre, og selvtilliten min de siste årene og er endelig på ett nivå jeg trives med. jeg er fornøyd med den jeg er og hvordan jeg ser ut, problemet er bare at klærne og stilen min ikke passer inn. klærne mine tilhører fortsatt en jente med liten selvtillit og mye av det er dessuten alt for stort.

jeg har begynt i det små, har tatt forskjellige sminkekurs osv, for å lære hvordan jeg sminker meg riktig(ville ikke bare begynne å eksprimentere på egenhånd og ende opp som den dragqueen eller noe). har selvfølgelig også normal hygiene!

det jeg savner er stort sett de små detaljene... jeg er slapp på renserutiner og å ta vare på hud/hår og stort sett alt sånt.

når jeg går på jobb ol føler jeg mer rett og slett ren og kjedelig!(viss det var forståelig på noen som helst måte). jeg har fått høre mange ganger av både gutter og jenter at jeg er naturlig pen. jeg vil veldig gjerne fremheve dette, uten å overdrive selvfølgelig ;)

jeg har lært meg mye i teorien i det siste, sånn som hva en basisgarderobe bør bestå av feks. problemet er bare at det rett og slett blir litt overveldene for meg i praksis. jeg føler meg litt som en gutt egentlig, vet ikke helt hvor jeg skal begynne og har veldig lite peiling på hva jeg holder på med... jeg har dritgod peiling på å kjøpe data og ny mobil feks. men når jeg skal kjøpe ny bukse er jeg helt lost. er litt "flau" for å spør butikkansatte også, siden jeg ikke aner hva jeg vil ha... og føler vel også gjerne at de ofte bare er "randome" jenter som ikke har så mye teoretisk kunnskap? (kan hende dette ikke stemmer og at jeg bare har truffet "feil" folk)

vil gjerne bygge opp en garderobe med mer kvalitetsklær(det at de gjerne også er dyre er ikke så farlig), men når jeg går i butikker der de selger slike klær føler jeg meg hvertfall lost *sukk*

jeg er ikke noe glad i å gå i kjoler, og jeg har faktisk prøvd å venne meg til det, men klarer det ikke helt. er ekstremt kresen på akkoratt det ;)

det jeg ønsker meg er en mer feminin, voksen stil. men uten alle kjolene :P og å lære å ta mer vare på meg selv(sånn hår, hud osv tenker jeg)

liker stilen til mange av youtube guruene... men som sagt sliter jeg med hvilken ende jeg skal begynne i...

dette ble forferdelig langt, men håper noen orker å lese det og kanskje har noen gode tips til hvor jeg kan begynne og gjerne også sider/blogger der jeg finner inspo osv?

viss du har sminke eller andre produkter du er fornøyd med så blir jeg veldig glad for tips(igjen kvalitet er viktigere enn pris). jeg har tørt hår/hud og sensitiv hodebunn/hud.

ps: jeg foretrekker en enkel men feminin stil,. gjerne med duse pastelfarger og jordfarger :)

Endret av lille pinnsvin
Videoannonse
Annonse
Gjest glædelig
Skrevet

Hva med å titte litt i moteblader?:) Der kan du hente motivasjon! Jeg tenker at det viktigste er at du går i noe du føler deg vel i, og ikke det som er siste skrik akkurat nå. Neste gang du går i butikken, og du ser noe fint som passer deg, ja da kjøper du den! Ikke tenk på hva alle andre synes om det. Alle har forskjellig smak, og dessuten så er jo varer i butikkene nytt og trendy :)

Jeg handler aldri klær i dyre butikker. Gina Tricot er en overkommelig butikk for meg som student, og de har klær til en hver smak. Samme med Hennes & Mauritz! Hvis jeg var deg, ville jeg kikket i butikkene nå som det heller mot høst, fordi da er det alltid salg. Da kan du ta deg råd til å gjøre noen bomkjøp i din forvandlingsfase!:)

Jeg har egentlig en veldig plain klesstil. Minst mulig detaljer, blonder, glitter, bokstaver etc. Jeg piffer heller opp antrekket med en fargerik veske, ring, enkle øredobber osv. Hvis du for eksempel bruker en olabukse og en ensfarget topp, kan ei veske og en ring være superkult til! Det er selvfølgelig min mening :)

Hvordan er hårfrisyren din? Kanskje en klipp, farging eller striper av et slag kan gjøre deg mer feminin?

Du er heldig som kan bruke lite sminke, og at folk kaller deg naturlig pen! Da ville jeg ikke gjort store forandringene der:) Men mascara er jo fint :) Da får du et mer våkent blikk. Kanskje litt blush i kinnene?

Jeg vil anbefale deg disse bloggene:

http://www.hildechristina.com/ - hun skriver særlig om hudpleie, men også om hårpleie.

http://kenzas.se/ - jeg blir inspirert av å se på hennes klesstil- selv om jeg aldri hadde fått meg til å gå i mye av det hun kler seg i :P

Lykke til :D Det beste er å ta små skritt, og ikke gå i noe som for deg føles unaturlig!

Gjest lille pinnsvin
Skrevet (endret)

takk for tips :D har tenkt på å gå til frisøren, håret mitt er veldig slitt nå så må egentlig :P jeg har veldig krøllete(og ganske langt) hår. så jeg sliter med å finne en frisør som har litt peiling på det. det er mange av de som bare ignorer det og klipper det som om det skulle vært rett. og da blir resultatet ofte litt så som så...

er på jakt etter en flink frisør(bor i oslo) så viss noen har en å anbefale blir jeg veldig glad! har vurdert å bruke litt mer penger på det å gå til en sånn stylist(?)

Endret av lille pinnsvin
Skrevet

Høye hæler, langt hår og skjørt :) Da er man dame fin nok ;)

Gjest glædelig
Skrevet

takk for tips :D har tenkt på å gå til frisøren, håret mitt er veldig slitt nå så må egentlig :P jeg har veldig krøllete(og ganske langt) hår. så jeg sliter med å finne en frisør som har litt peiling på det. det er mange av de som bare ignorer det og klipper det som om det skulle vært rett. og da blir resultatet ofte litt så som så...

er på jakt etter en flink frisør(bor i oslo) så viss noen har en å anbefale blir jeg veldig glad! har vurdert å bruke litt mer penger på det å gå til en sånn stylist(?)

Krøllete hår er jo såå fint! Kanskje du bare skal stusse det litt, så du blir kvitt slitte hårtupper?:) Finn hårprodukter som du liker. Jeg opprettet en tråd her om en hårserie jeg er superfornøyd med.http://www.feelunique.com/brands/pureology Men denne serien er vel i grunn beregnet for fargebehandlet hår. Det lønner seg ofte å bestille hårprodukter/hudpleieprodukter på nettet! I butikkene er det mye dyrere.

Gjest lille pinnsvin
Skrevet

Krøllete hår er jo såå fint! Kanskje du bare skal stusse det litt, så du blir kvitt slitte hårtupper? :) Finn hårprodukter som du liker. Jeg opprettet en tråd her om en hårserie jeg er superfornøyd med.http://www.feelunique.com/brands/pureology Men denne serien er vel i grunn beregnet for fargebehandlet hår. Det lønner seg ofte å bestille hårprodukter/hudpleieprodukter på nettet! I butikkene er det mye dyrere.

hehe ja liker egentlig krøllene mine. er bare dumt når frisøren ikke har peiling å jeg ender opp med tidenes rareste frisyre :P ja vil beholde lengden hvertfall, vurderer å endre litt på fargen kanskje... hmm den butikken hadde jo alt mulig den :D takk for tipset!

Skrevet

Hvis du er litt "lat" på pleierutiner, ville jeg hvertfall ikke begynt å farge håret. Da må man konstant passe på at det ikke blir for mye ettervekst, og det er slitsomt når man er litt "lat". Jeg slutta å farge håret mitt, og etter 1 år er endelig min egentlige hårfarge tilbake. Hurra, jeg er så glad! Aldri mer stress med å farge det!

Krøllete hår trenger ofte mye fukt, mener jeg å ha lest. Prøv å finne en god shampoo, balsam og kur for krøllet hår. Google litt for å finne en frisør som er god på å klippe krøllete hår.

Hva med å kjøpe noe tilbehør som du lett kan slenge på deg? Hårbøyler, hårklips, ringer, øredobber, halskjeder og armbånd. En fin og klassisk klokke er også greit å gå til innkjøp av. Man kan heller ikke trå feil med klassiske smykker i perle, gull og sølv.

Skrevet

vær flink med å sette opp håret, om det så bare er en flette.

432037_10151974291760285_1535479586_n.jpg

Og lipgloss, bestandig.

Min favoritt, av alle hundre jeg har brukt er denne fra H&M for 10 kr!

208969_10151974286535285_1730999907_n.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Bruk høye hæler!! Det hjelper med en gang. :)

Anonym poster: ba8ed93a9e5a3c89f9977d6525ce04b6

Skrevet

- Enig, bruk hæler! Ikke hver dag nødvendigvis, men et par bukser kombinert med et par boots med en hæl du er komfortabel med vil gjøre underverker for hvordan du føler deg.

- Kjøp pent undertøy. Hjelper mye å bruke noe annet enn svarte truser hele tiden.

- Om du vil endre litt på fargen din kan du ta en glansvask. Det skal gå ut etter x antall vask, men etter erfaring så sitter det ofte litt igjen lenge etterpå. Det er som er bra er at man kan slutte å "farge" håret når man vil, og slipper stor fargeforskjell mellom farget hår og ettervekst.

- Ligger det i naturlig pen at du kanskje også har fin hud? I så fall trenger du ikke å dekke så mye, mineralfoundation fungerer fint. Eksempler på merker er Tikei, Everyday Minerals, Mineral Hygienics og L.A. Minerals. BB krem kan også være noe for deg, men gå for noe annet enn Garnier. På Ebay har asiatiske Skin79 en drøss forskjellige til en veldig billig penge.

- Ser du sier at håret ditt er slitt, hva med å pleie det litt selv? Den "klassiske" er kurene fra Joico. Kombiner en månedlig proteinkur med en ukentlig (ca.) fuktighetskur. Fås billig på FeelUnique.com

Gjest lille pinnsvin
Skrevet

Hvis du er litt "lat" på pleierutiner, ville jeg hvertfall ikke begynt å farge håret. Da må man konstant passe på at det ikke blir for mye ettervekst, og det er slitsomt når man er litt "lat". Jeg slutta å farge håret mitt, og etter 1 år er endelig min egentlige hårfarge tilbake. Hurra, jeg er så glad! Aldri mer stress med å farge det!

Krøllete hår trenger ofte mye fukt, mener jeg å ha lest. Prøv å finne en god shampoo, balsam og kur for krøllet hår. Google litt for å finne en frisør som er god på å klippe krøllete hår.

Hva med å kjøpe noe tilbehør som du lett kan slenge på deg? Hårbøyler, hårklips, ringer, øredobber, halskjeder og armbånd. En fin og klassisk klokke er også greit å gå til innkjøp av. Man kan heller ikke trå feil med klassiske smykker i perle, gull og sølv.

hmm da vil det med andre ord tvinge meg selv til å ta mer vare på håret mitt :P hadde jo ikke vært så dumt det da :P

vær flink med å sette opp håret, om det så bare er en flette

Og lipgloss, bestandig.

Min favoritt, av alle hundre jeg har brukt er denne fra H&M for 10 kr!

det håret var skikkelig fint! lipgloss ja, det har jeg faktisk ikke tenkt på engang!

det gjør jeg faktisk en del allerede :D hovedsaklig pga at jeg er veldig lav(157cm) :P men jeg kan absolutt bli flinkere :P

Gjest lille pinnsvin
Skrevet

- Enig, bruk hæler! Ikke hver dag nødvendigvis, men et par bukser kombinert med et par boots med en hæl du er komfortabel med vil gjøre underverker for hvordan du føler deg.

- Kjøp pent undertøy. Hjelper mye å bruke noe annet enn svarte truser hele tiden.

- Om du vil endre litt på fargen din kan du ta en glansvask. Det skal gå ut etter x antall vask, men etter erfaring så sitter det ofte litt igjen lenge etterpå. Det er som er bra er at man kan slutte å "farge" håret når man vil, og slipper stor fargeforskjell mellom farget hår og ettervekst.

- Ligger det i naturlig pen at du kanskje også har fin hud? I så fall trenger du ikke å dekke så mye, mineralfoundation fungerer fint. Eksempler på merker er Tikei, Everyday Minerals, Mineral Hygienics og L.A. Minerals. BB krem kan også være noe for deg, men gå for noe annet enn Garnier. På Ebay har asiatiske Skin79 en drøss forskjellige til en veldig billig penge.

- Ser du sier at håret ditt er slitt, hva med å pleie det litt selv? Den "klassiske" er kurene fra Joico. Kombiner en månedlig proteinkur med en ukentlig (ca.) fuktighetskur. Fås billig på FeelUnique.com

hehe noe annet enn svarte truser(har en turkis en eller annen plass, men aner ikke hvor den er engang), du traff ett godt punkt der ja ;)

ja huden min er ikke så ille, hovedproblemet er at den er tørr, og det er mest for jeg er dårlig på rutiner og ta vare på den. har tenkt på bb krem, tenkte også at kanskje ikke garnier var det beste. så takk for tips! skal absolutt sjekke ut ebay :)

ja nå har jeg ikke klippet håret siden før jul, så det er helt ødelagt i tuppene, bokstavelig talt. så må til frisøren nå uansett. men håret mitt har nok godt av en kur og fem også, får alltid høre det av frisøren...

Gjest lille pinnsvin
Skrevet

men en ting jeg lurer litt på, hvor får jeg tak i fint undertøy med litt god kvalitet? føler at undertøyet fra hm ol blir så fort slitt? spesielt bhene, de strekker seg så fort ut og blir for store rundt... også blir de nuppete :/

er kanskje jeg som vasker de feil?

Skrevet

^ Jeg kjøper som regel fra H&M, billig og OK. Kvaliteten er så som så, men har prøvd å kjøpe dyre BHer til 500 kroner stykke, men jeg kan ikke vaske klær, vistnok, så de blir like fort ødelagte for min del.

Skrevet

Hei :) På esprit sine websider har de faktisk bilder man kan lett ta inspirasjon av, fordi de viser gjerne hele antrekk, med jakke,skjerf,bukse og sko. Da kan du jo ta screenshot og printe ut, og evt ta med deg når du drar ut å shopper slik at du kan lett skape antrekk som er harmoniske. ta en titt : http://www.esprit.eu/en/women/all_brands/SHOP_/for_the_city

De har også antrekk som passer til kontoret, på fest, osv..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke klarer å gå med høye hæler, så er ballerinasko et like bra alternativ syns jeg.

Anonym poster: b4e2c942ed4decc1ae225c344bd5daaf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...