Gjest Morpho Skrevet 15. februar 2004 #1 Skrevet 15. februar 2004 Kjeeempehyggelig helg! Not! I går spør plutselig typen om det er greit han drar på fest; en kompis av han hadde spurt om han ville bli med på en bursdagsfest for en kjenning. Jo, jeg måtte jo bare si at han måtte jo bare dra hvis han hadde lyst. Selv om jeg ikke hadde det minste lyst å sitte her alene,- og passe ungen hans og niesen hans. I kveld dro han ut en tur, "må få litt luft", han hadde vært inne og sett på tv i hele dag. Maten sto og putret, og jeg var sulten, så jeg måtte til slutt bare ringe å spørre om han kom snart.Han sa jeg bare fikk spise hvis jeg var sulten. .. Han kom etter 3,5 timer. Han hadde stukket innom en kompis, og han hadde akkurat satt på en film. Så de hadde sett filmen, og så kom det noen flere folk dit, så han ble sittende å prate med dem. Og her satt jeg. Kosa meg veldig.Not! For noe av det verste jeg vet er å sitte alene hjemme i helgene og passe ungene hans, eller niesene eller nivøene hans. Føler meg som i et fengsel. HAN koser seg og er sammen med venner mens jeg sitter her og kjeder meg. Jeg kjenner nesten ingen her som jeg kan dra til alene, det er hjembyen hans. Så det hyggeligste for meg er jo hvis vi drar ut eller på besøk sammen. Jeg overreagerer vel, men jeg blir så skuffa over han. Og sur.Og irritert. Og har bare lyst til å flytte, og ønsker ungene dit peppern gror... Og han fatter ingenting."Det var vel fint for deg å få noen timer for deg sjøl?" Nei! Jeg kunne faktisk heller tenke meg å være litt sosial, og møte noen folk, sa jeg. Sånn som du har muligheten til. Så gikk jeg på badet og gråt og gråt... Kjempekoselig... Unner jo han å ha det bra,- men det er jo ikke det minste hyggelig for meg å ikke ha muligheten til å bli med.Veeeelig artig når han forteller hvor morsomt det var på festen i går, og at det var masse som vi kjenner der... og her satt jeg :evil: Og så er det valentindag.Det syns han er noe tull. "Bare for at folk skal bruke penger!" Det kunne jo vært litt hyggelig med litt oppmerksomhet!Hadde han enda gitt meg blomster eller en liten oppmerksomhet mer enn to ganger i året, men... Jeg synes det er en fin anledning til å "feire kjærligheten" litt. Men nei, ikke mye romantikk i lufta her... Blæh!
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2004 #2 Skrevet 15. februar 2004 Føler veldig mye med deg! Vet ikke helt hva annet jeg kan si. Har hatt en møkkadag selv om det kan trøste deg litt....
Gjest Bøllefrøet Skrevet 15. februar 2004 #3 Skrevet 15. februar 2004 Unnskyld meg, men det er da du som er dum her? Du må ganske enkelt si nei til å ta over hans ansvar med å passe unge og tantebarn. Ser du ikke selv hva du skriver? Du beskriver et menneske som lar seg tråkke på og utnytte uten å sette foten ned. Og ja, det er deg jeg mener, ikke kjæresten din. Jeg kjenner mange mennesker som vil utnytte andre om de får en mulighet, og kjæresten din er tydeligvis et av disse. Så mitt råd er: Sett foten ned, eller kom deg unna!
*Lene* Skrevet 15. februar 2004 #4 Skrevet 15. februar 2004 Unnskyld meg, men det er da du som er dum her? Du må ganske enkelt si nei til å ta over hans ansvar med å passe unge og tantebarn. Ser du ikke selv hva du skriver? Du beskriver et menneske som lar seg tråkke på og utnytte uten å sette foten ned. Og ja, det er deg jeg mener, ikke kjæresten din. Jeg kjenner mange mennesker som vil utnytte andre om de får en mulighet, og kjæresten din er tydeligvis et av disse. Så mitt råd er: Sett foten ned, eller kom deg unna! Så enig så enig!!! Ikke la deg behandle på denne måten!
Maxine Grey Skrevet 15. februar 2004 #5 Skrevet 15. februar 2004 Kjeeempehyggelig helg! Not! I går spør plutselig typen om det er greit han drar på fest; en kompis av han hadde spurt om han ville bli med på en bursdagsfest for en kjenning. Jo, jeg måtte jo bare si at han måtte jo bare dra hvis han hadde lyst. Selv om jeg ikke hadde det minste lyst å sitte her alene,- og passe ungen hans og niesen hans. Blæh! Og hvorfor i all verdens rike gjør du det????
Gjest Embla s Skrevet 15. februar 2004 #6 Skrevet 15. februar 2004 Enig med de andre!! Du bestemmer vel over deg selv. Det er opp til deg om du skal passe andres barn eller ikke! Samtykker du har du bare deg selv å takke. Du får si til ham at du nekter å være barnevakt for hans barn.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. februar 2004 #8 Skrevet 15. februar 2004 Hvordan i allverden skal han vite at du ikke vil sitte alene når du ikke åpner munnen til han? Din jobb er å fortelle han hva du vil, for jeg regner ikke med at han er tankeleser. Men skulle han nå være tankeleser er han en dust. Snakk med han og fortell han hva du vil og hva du ikke vil. Forvent ikke at han skal lese tankene dine, for det kommer han aldri til å gjøre.
Virra Skrevet 15. februar 2004 #9 Skrevet 15. februar 2004 Borte både fredagskvelden OG lørdagskvelden?? Det hadde jeg ikke godtatt. Greit den ene kvelden men ikke begge to!! Føler absolutt med deg :veldigsur:
Gjest Vega Skrevet 15. februar 2004 #10 Skrevet 15. februar 2004 Maken. Du må jo sette ned foten, jente. Hvorfor passer du hans barn i det hele tatt? Lag en regel - hans barn er hans ansvar, og søren ikke ditt, ikke engang for to timer (som blir til mange...). Hvis han vil at dere skal ut og treffe folk, får han finne barnevakt (de finnes). Og du... kanskje du ikke bør få barn med han..?
Gjest gjest 2 Skrevet 15. februar 2004 #11 Skrevet 15. februar 2004 Så enig, så enig med de andre. Du må da ikke finne deg i slik behandling! meld deg på kurs eller noe, og skaff deg egne venner. Så kan du gå ut, og han passe ungen, og andre i slekta, selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå