AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og omtrentlig termin er i midten av mars. Dette er et lenge etterlengtet barn, og vi trodde alt lå til rette for at dette skulle gå bra. Jeg har fast jobb og tjener ca. 480 000 i året. Jeg og samboeren min eier en leilighet og må betjene et lån med utgifter på tilsammen ca 13 000 i måneden, i tillegg til strøm og andre utgifter. Alt hadde vært fryd og gammen, men nå har samboeren min fått beskjed om at vikariatet han hadde blitt lovet fornying, ikke blir fornyet likevel fordi en annen ansatt kommer tilbake tidligere enn ventet. Han har et vikariat som varer til 01. november. Nå er jeg livredd for at han ikke får noen ny jobb, og hva gjør vi da?? Har han rett til støtte fra NAV (Gud forby) om han ikke får noen annen jobb? Har han mulighet til å ta ut "pappaperm" og få støtte når han sluttet å jobbe 4 måneder før barnet ble født? Han ønsker egentlig å studere ett ekstra år, fordi det ene året vil føre til mye større garanti for sikret fast jobb. Men hvis han skal begynne å studere, begynner studiene 1. januar, og da vil han bare ha studert to måneder når barnet blir født. Og jeg har lest på nettet at man må ha vært student i seks måneder for å ha rett til å få støtte til barn.... Jeg blir supertakknemlig om noen kan komme med råd, jeg har aldri vært i en slik situasjon før, og er ganske redd. Anonym poster: 2ddd0b6aede38ca55ed2b4494fec83ac
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Du tjener nok til å forsørge dere. Blir han arbeidsledig har han rett på ledighetstrygd. Dette funker helt fint. 3
Gjest Quake Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Sett opp time sammen med nav så drar dere begge inn for å finne ut av ting?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Søk en haug med jobber? Markedet for en oppegående fyr med arbeidserfaring er ikke akkurat dårlig i Norge. Kontakt også vikarbyråer. Det er selvsagt viktig å sikre seg, men dere må heller ikke fokusere på det verste. Anonym poster: 3415814ee4283cadb6499db56c014562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå