Gå til innhold

Pris på rasekatter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusen min er forsvunnet... :(

Siden han mest sannsynlig ikke kommer tilbake igjen :( ,lurer jeg litt på å kjøpe meg en skikkelig rasekatt.Har vært inne på en del oppdrettsider,men ingen steder opplyser de noe om priser.

Er det noen som vet hvor mye de pleier å koste? Norsk skogkatt for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Prisen på rasekatter pleier å ligge på mellom 3 og 5.000,- alt etter hvilke rase du ønsker.

Skrevet

En Norsk Skogkatt (kattunge) vil koste fra 3-4000 og oppover.

Skrevet

Norsk Skogkatt er blandt de "biligere" rasekattene og ligger på rundt 4.000 kr. Bare for å komme med noen eksempler så koster Maine Coon, Oci-katt, Somali ca. 5-6-7.000 kroner og skal du ha en veldig spesiell rase som for eksempel Bengal koster de gjerne 10-15.000 kroner.

Det er sjelden oppdretterne legger ut priser på sine hjemmesider, men send en mail til dem så får du vite hvilken pris de tar. Noen ganger har de kattunger med utstillingsfeil (som kan være alt fra haleknekk til feil pelsfarge) som de selger billigere.

Gjest LailaGA
Skrevet

Hei!

Har nettop kjøpt meg rasekatt en ragdoll og de koster 6000 kr.

Hvis du ser på dyrenett.no så ligger det masse annonser fra opdrettere og på mange av de ligger prisen også.

Når jeg var der å lette etter katt lå prisene på 5000-6000 kr.

Det virka som det var det som var vanligst.

Jeg kan annbefale ragdoll på det sterkeste,det er en kjempe herlig rase

og de oppfører seg nesten som en hund.

Det er mange artige raser og jeg er kjempe glad jeg kjøpte rasekatt.

Jeg var i akkurat samme situasjon,min gode gamle katt forsvant.

Hun var så spesiell og var sammen med meg uansett hva jeg gjord og oppførte seg mer som en rasekatt.

Så jeg leste om alle rasene og fant ut at ragdoll paset meg best.

Men de er vanskelig å få tak i,det finnes vell rundt hundre slike i norge.

Det er kjempe morsomt med rasekatter,det blir mer en hobby.

Reise rundt på utstilling og treffe masse folk.

Du kan også tjene penger på å få kattunger,men enkelte oppderttere har avelforbud på katten. Det gjelder spesielt main coon,de har også fått mer sykdommer i det siste. De avler dem større og større også går det utover organer,for at kroppen blir for stor.

Jeg anbefaler deg og lese om alle rasene først,jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Gå på NRR sine sider,der får du masse informasjon.

Spurte alle jeg kjente og alle som hadde peiling,og jeg kunnne ikke blitt mer fornøyd med rasen.

Det er bra mye mer selskap i rasekatter og ragdollen er så hengiven og er sammen med deg hele tiden.

Håper du finner den rasen du vill ha og ønsker deg lykke til :)

Stor klem fra Laila

• 13 år senere...
Skrevet

Ønsker meg ragdoll selv jeg.

Skrevet

Pris varierer fra oppdretter til oppdretter, og etter om man skal ha avlskatt eller bare kosekatt. Hvorvidt katten kan stilles ut har også innvirkning på prisen. Min Ragdoll kostet 7000,- og han er en kosekatt med skjønnhetsfeil som verken kan stilles ut eller avles på.
Det er også mulig å få kjøpt en litt eldre kattunge eller voksen rasekatt til redusert pris. Det hender at oppdrettere enten ikke får solgt alle kattungene med én gang eller at de tenker å beholde dem til avl men ombestemmer seg.

Anonymkode: d23cb...71c

Skrevet

Okay okay. Du skal få deg ny katt før du har etterlyst katten er det slik å forstå? For katter de kan være borte i uker-måneder for å så valse hjem som om ingenting har skjedd, det er helt normalt. Vent litt før du skaffer deg ny, for tenk om katten kommer hjem og du har ny katt, hva vil den katten føle da? :unsure:

Skrevet

Dette innlegget er 14 år gammelt, folkens..

• Liker 2
Skrevet

Ja, 14 år gammel tråd. Prisene er nok noe høyere nå... så lenge etter. 12 000 kr tar jeg for de jeg selger (ikke Ragdoll) og har omtrent 2 års venteliste...

Anonymkode: 22281...85b

Skrevet
På 26.10.2017 den 23.34, Fame skrev:

Dette innlegget er 14 år gammelt, folkens..

Takk fame, la ikke merke til det før nå :overrasket:

Skrevet
På 26.10.2017 den 21.57, tussi680 skrev:

Ønsker meg ragdoll selv jeg.

Hvordan klarer du å finne en tråd som er 13 år gammel egentlig? 

Anonymkode: cddfd...c59

Skrevet

Lurer på om hun fikk seg ny katt, jeg.

Skrevet

...eller om katten kom tilbake.

Skrevet

Og ellers har dere det bra? Mange som leter og finner gamle tråder, hva så?

Skrevet
1 time siden, tussi680 skrev:

Og ellers har dere det bra? Mange som leter og finner gamle tråder, hva så?

Hvorfor? 

Anonymkode: cddfd...c59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...