Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Vi er i gang og jeg som synes det å se på sport på TV, er passe harry, har fått med meg noen timer forran skjermen i dag (regnværsdag=TV-dag). Hva er din favorittøvelse under OL? Hva MÅ du ha med deg? Hvem heier du ekstra mye på? Selv blir mitt høydepunkt Siril og Dorina. Siril har gode sjangser til tross for en dårlig start, da hun selv måtte betale for å bli med (heldigvis fikk hun private sponsorer)
Tropic Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Jeg bryr meg ikke særlig mye om sport, men akkurat nå står håndball på, tidligere i dag har jeg sett på turn. Kommer nok til å se mer på turn og følge med håndball kvinner. Turn følger jeg litt med på fordi jeg synes det er fasinerende hvor sterke og flinke de er.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Turn er flott å se på. Det er det jeg liker med OL - man får se andre ting enn bare fotball og ski. Jeg så på sandvolleyball i sted. Lekker sport Til og med synkronstup er moro. Har på håndball i bakgrunnen nå, bare fordi jeg liksom må. Og jeg som synes sykkelgutta er noen forbanna klyser, syntes det var gøy med bronse i dag.
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 (endret) Selv blir mitt høydepunkt Siril og Dorina. Siril har gode sjangser til tross for en dårlig start, da hun selv måtte betale for å bli med (heldigvis fikk hun private sponsorer) Aldri hørt om, og jeg tror ikke mange andre her har hørt om de heller. Det kunne kanskje vært en fordel å fortelle hvem de er og hva de driver med. Jada, jeg har tilgang til google og kan finne ut at det er snakk om en dame og en hest og kanskje OLs mest latterlige sport, hestedressur eller noe sånt, men likevel. Endret 28. juli 2012 av Leifern
Gjest foremma Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Høydepunktet var da Arctic Monkeys spilte på åpningsermonien
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Høydepunktet var da Arctic Monkeys spilte på åpningsermonien Det mest malplasserte med hele seremonien. Ved siden av afrikaneren med flosshatt som spilte en av de som hadde ansvaret for den industrielle revolusjonen. Visste ikke at afrikanere hadde en slik rolle i Storbritannia på den tiden. Eller kanskje det bare var et PK-stunt?
Gjest Sophie Magdalene Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 Jeg lar mannen styre fjernkontrollen de nærmeste ukene - for husfredens skyld. For meg er det stort sett bakgrunnsstøy ... jaja, noe kan jo være spennende, da - skal innrømme det. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 Aldri hørt om, og jeg tror ikke mange andre her har hørt om de heller. Det kunne kanskje vært en fordel å fortelle hvem de er og hva de driver med. Jada, jeg har tilgang til google og kan finne ut at det er snakk om en dame og en hest og kanskje OLs mest latterlige sport, hestedressur eller noe sånt, men likevel. I mine øyne er fotball den mest latterlige sporten som finnes. 2
Gjest foremma Skrevet 28. juli 2012 #9 Skrevet 28. juli 2012 Det mest malplasserte med hele seremonien. Ved siden av afrikaneren med flosshatt som spilte en av de som hadde ansvaret for den industrielle revolusjonen. Visste ikke at afrikanere hadde en slik rolle i Storbritannia på den tiden. Eller kanskje det bare var et PK-stunt? Vet du noe om dem? Synes det passet utrolig godt med "come together" etter at alle landene hadde kommet inn
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #10 Skrevet 28. juli 2012 (endret) I mine øyne er fotball den mest latterlige sporten som finnes. Jeg håper ikke dette var et spark mot meg. Det er én ting jeg boikotter fullstendig i dette OL, og det er fotball. Men hestedressur kommer jeg nok heller ikke til å følge med argusøyne, hva dette har i et OL å gjøre er mer enn jeg kan fatte. Endret 28. juli 2012 av Leifern
Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2012 #11 Skrevet 28. juli 2012 Det mest malplasserte her er Leifern selv. Gå og finn noe annet du kan spy ut gruffe over. Jeg likte åpningsseremonien. En dose ironi blandet med god britisk musikk oppi alt det mer 'seriøse'. 1
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #12 Skrevet 28. juli 2012 Vet du noe om dem? Synes det passet utrolig godt med "come together" etter at alle landene hadde kommet inn Den hadde jeg ikke noe i mot, jeg siktet til låta de spilte før det.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2012 #13 Skrevet 28. juli 2012 Jeg håper ikke dette var et spark mot meg. Det er én ting jeg boikotter fullstendig i dette OL, og det er fotball. Men hestedressur kommer jeg nok heller ikke til å følge med argusøyne, hva dette har i et OL å gjøre er mer enn jeg kan fatte. Ridning er den eneste idretten, der menn og kvinner konkurrerer på samme nivå. Samt at ridning har vært med fra første moderne OL, som en av de største grenene hele veien. 2
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #14 Skrevet 28. juli 2012 Det mest malplasserte her er Leifern selv. Gå og finn noe annet du kan spy ut gruffe over. Ja, en som følger med på det meste i OL har selvsagt ingenting i en tråd som handler om OL å gjøre. 1
Gjest foremma Skrevet 28. juli 2012 #15 Skrevet 28. juli 2012 Den hadde jeg ikke noe i mot, jeg siktet til låta de spilte før det. tja, du synes kanskje det. men da hele sermonien var en hyllest til britisk historie og kultur vil jeg bare informere deg om at den sangen er en av de største hitene britene har produsert etter tusenårsskiftet, og at det da er naturlig at den er med
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #16 Skrevet 28. juli 2012 Ridning er den eneste idretten, der menn og kvinner konkurrerer på samme nivå. Samt at ridning har vært med fra første moderne OL, som en av de største grenene hele veien. Noe måtte de jo fylle opp OL med, de kunne like gjerne hatt med polo, galopp eller trav. Det ble for øvrig ikke konkurrert i dressur i 1896, 1904 og 1908, og jeg har ikke avvist sprangridning på samme måte som dressur. At det er åpen klasse kjønnsmessig er jo interessant nok, det var det i leirdueskyting også fram til 1992, hvor en kvinne vant. I øvelser hvor fysikk ikke spiller noen vesentlig rolle, som skyting, hestesport og synkronsvømming og muligens annet, så bør det ikke være kjønnsdelt.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2012 #17 Skrevet 28. juli 2012 Ja, en som følger med på det meste i OL har selvsagt ingenting i en tråd som handler om OL å gjøre. Du virker bare veldig negativ til alt og venter bare på å få opp noen sure oppgulp. Kanskje du ikke er slik, men måten du skriver på gir meg det inntrykket dessverre. Men hey du må gjerne rette opp dette inntrykket Det hadde bare vært bra det. Jo flere jo bedre. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 28. juli 2012 #18 Skrevet 28. juli 2012 Noe måtte de jo fylle opp OL med, de kunne like gjerne hatt med polo, galopp eller trav. Det ble for øvrig ikke konkurrert i dressur i 1896, 1904 og 1908, og jeg har ikke avvist sprangridning på samme måte som dressur. At det er åpen klasse kjønnsmessig er jo interessant nok, det var det i leirdueskyting også fram til 1992, hvor en kvinne vant. I øvelser hvor fysikk ikke spiller noen vesentlig rolle, som skyting, hestesport og synkronsvømming og muligens annet, så bør det ikke være kjønnsdelt. At ridning ikke er fysisk vitner om at du aldri har prøvd. Sprang er en mye mer publikumsvennlig sport en dressur - det er jeg helt enig med. Dressur er mer for de som vet hva som gjelder, men det er flere sære idretter der den vanlige mannen i gata ikke aner hva som foregår, men alikevel ser på. Se bare på synkronsvømming - en mannefavoritt selv om de ikke skjønner et kvekk av dette. De liker bare å se på. Jeg avskriver ikke synkronsvømming av den grunnen. Synes det er kult at det finnes såpass sære idretter man vanligvis aldri ser på TV, og som man nå kan få et lite innblikk i. (trav blir ingen OL-gren da det kun er proffe utøvere, som kun utfører dette pga pengespill. Ergo får de ikke plass i OL) 1
Leifern Skrevet 28. juli 2012 #19 Skrevet 28. juli 2012 (endret) At ridning ikke er fysisk vitner om at du aldri har prøvd. Sprang er en mye mer publikumsvennlig sport en dressur - det er jeg helt enig med. Dressur er mer for de som vet hva som gjelder, men det er flere sære idretter der den vanlige mannen i gata ikke aner hva som foregår, men alikevel ser på. Se bare på synkronsvømming - en mannefavoritt selv om de ikke skjønner et kvekk av dette. De liker bare å se på. Jeg avskriver ikke synkronsvømming av den grunnen. Synes det er kult at det finnes såpass sære idretter man vanligvis aldri ser på TV, og som man nå kan få et lite innblikk i. (trav blir ingen OL-gren da det kun er proffe utøvere, som kun utfører dette pga pengespill. Ergo får de ikke plass i OL) Jeg har ikke sagt at det ikke er fysisk, men at det ikke virker som om menns fysikk er en avgjørende faktor som gjør at kvinner ikke kan konkurrere på lik linje med menn, slik tilfellet er for de fleste andre sporter. Det at kvinner kan hevde seg i dressur og sågar har vunnet mange titler tyder jo på at dette er riktig. Profesjonelle deltar i OL i dag, syklister, basketballspillere osv, så hvordan dette er noen grunn til at trav ikke er med, ser jeg ikke. Men trav er nok utelukket fordi det i hvert fall der ville vært hestene som ville fått medaljer og ikke kuskene. Mye som i sprangridning med andre ord:-) Det finnes svært mange idretter som ikke er i OL, men i stedet er med i World Games. Noen grener burde kanskje ha byttet. Hvem som er best til å få en hest til å danse og trippe som en ballettdanser er ikke hva jeg forbinder med OL, men hver sin smak. Jeg hadde ikke blitt skuffet om synkronsvømming hadde forsvunnet, heller. Endret 28. juli 2012 av Leifern 1
Gjest Linaria Skrevet 30. juli 2012 #20 Skrevet 30. juli 2012 Jeg liker alt i OL Følger sånn halvveis med på fotballen, og gleder meg til å se Norge i dressur. Har ikke sett på dressur i helga da det ikke er så spennende i feltritt, der Norge ikke er med, men skal se på terrengrittet i dag. Ellers følger jeg med på håndball. Heier veldig på Island og håper de skal ta gullet i år. Også er det jo spennende å se de norske jentene i kvinnehåndball Har på NRK1 hele dagen og switcher litt over på NRK2, SVT1 og Euro Sport innimellom, og ser på ting på NRK's OL-kanaler om det er noe spesielt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå