AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Nå etter ferien har jeg forsøkt å være litt iherdig i jakten på brunsnegl i hagen. Jeg ser at et av tipsene for å unngå snegl er å ha en ryddig hage og jeg forsøker så godt jeg kan å ha det. Her en dag ryddet jeg litt i et bed, og noen halvvisne stauder ble klippet ned. Jeg var ikke veldig nøye med å rydde opp etter meg, og i dag da jeg skulle jakte på snegl fant jeg helt vannvittig mange på disse nedklipte staudene som lå i gresset - her snakker vi like mange som jeg pleier å finne i hele hagen tilsammen. Spørsmålet mitt er derfor; skal jeg fjerne planteavfallet? Er det slik at sneglene kjenner lukten og kommer tuslende fra naboens hage og over til min for å ha fest, eller er det de sneglene som uansett gjemmer seg rundtom i nærheten av bedet mitt som samler seg der? I så fall er det jo bare å la plantene ligge slik at jeg kan plukke etterhvert som beistene kommer for å meske seg. Antar at tipset om å holde hagen ryddig er for at det skal være færre skjulesteder for snegl, men om jeg klarer å lokke noen av dem ut av skjul må vel det være bra? Men om det er sånn at de kommer fartende langveis fra for å spise seg feite her hos meg da tror jeg heller at jeg rydder. Anonym poster: 033aa17b5a90a5b03b2a23d8dafc206b
lilletuss87 Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Det lønner seg å ha en ryddig hage uten for mye avklipte blomster, gress etc liggende i hagen. Om du har mulighet så kutt ut kompostbinge også hvis det går ann Dette tiltrekker bare flere snegler... Det kommer bare fler og fler snegler etterhvert om du lar ting ligge så det er bare rydde og holde hagen fin, så slipper du flere enn du allerede har... Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå