Gå til innhold

Lite eller stort bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og forloveden min har forskjellige synspunkter på hvordan vi skal gifte oss.

Her er det motsatte roller enn det som det egetlig "skal" være. Han vil ha et klassisk kirkebryllup med masse familie og venner, mens jeg vil helst dra til en sydhavsøy eller Vegas for den saks skyld.

Jeg er ikke så veldig glad i oppmerksomhet og den slags, så jeg kan egentlig ikke tenke meg noe værre enn en dag som er fokusert på oss/meg.

Forloveden min har en veldig knyttet familie mens jeg ikke har så sterke bpnd med min. Tenker på alt fra hvem som skal komme, taler osv... Ingen fra min familie vil holde tale, de anbefaler meg heller å ikke gifte meg. "samboerskap er så mye bedre" (deres ord)

Jeg vil jo at forloveden min skal få det brylluppet han vil, men kommer til å være 85% av hans gjester og 15% fra min side

Nå vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre. Noen tips om hvordan vi kanskje kan møtes på halvveien, eller alternativer til bryllupsarrangementer....?!

Anonym poster: 0d814fa121b9b2d70bc67a4bc139f1af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha stort kirkebryllup dersom du virkelig ikke liker fokus på deg selv. Jeg er litt slik selv, og når det gjelder bryllup er dette noe som også er svært privat, og det er ikke alle som føler det like naturlig å dele noe så privat med en stor mengde mennesker (der man i tillegg kanskje ikke kjenner alle så godt).

Jeg synes ikke du skal fokusere så mye på "mine" og "dine" gjester, eller hvem som taler. Men jeg har en følelse av at det ikke er det som "hovedproblemet".

Det er fullt mulig å dra alene eller med nærmeste familie (f.eks. foreldre og søsken)/venner til utlandet og gifte seg ved en ambassade/sjømannskirke.

Når dere kommer tilbake til Norge kan dere ha en litt større og mer uformell fest der dere inviterer storfamilien og venner. Det vil bli mindre stivt, et hyggelig og litt uformelt lokale, ikke full pynting og ikke stiv treretters middag. Noen taler vil det sikkert bli, men dere kan gi beskjed om at dere ikke ønsker mange talene.

Jeg kjenner et brudepar som gjorde det på den måten, de giftet seg alene i utlandet og hadde uformell og enkel fest når de kom tilbake. Det var litt pynting, ingen plassering av gjestene under middagene og det var et par korte taler (selv om brudeparet sa de ikke ønsket taler). Stemningen var god, og det var så vidt jeg vet ingen sure miner hos familie og venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...