Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er nå i ferd med å melde meg inn på et treningssenter igjen, fordi jeg tror at DENNE gangen skal jeg klare det. Mønsteret mitt er: trene 1-2 ganger i uka de første to månedene, deretter max en gang i måneden. I de periodene jeg ikke har medlemskap trener jeg ikke i det hele tatt.

Jeg har gjort dette mange ganger før. Og det koster jo penger. Men noe sier meg hver gang at nettopp denne gangen skal jeg klare å trene regelmessig.

Må sies at jeg er småbarnsmor, og vi har mye sykdom i familien.

Samtidig så tenker jeg at det er verdt pengene fordi jeg faktisk får trent litt.

Kan noen komme med gode råd? Enten snakke meg bort fra det, eller motivere meg litt.... :)

Anonym poster: d879f1c0e72d0f2e870a5b3c278a4f28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kom ikke klart frem at jeg etter 3-4 måneder ikke trener mer i det hele tatt, og melder meg ut så raskt jeg kan. Har variert litt hvor lang binding jeg har hatt.

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er hvorfor du tenker at du skal klare det hver gang, når du nå argumenterer for at det er vanskelig å få det til? Enten er du urealistisk når du melder deg inn, eller så er du urealistisk nå. Prøv å tenk over hvorfor du meldte deg inn i utgangspunktet, og hvorfor det å trene er noe du har ønsket flere ganger. Hvis du har mulighet kan du forsøke å finne et billigere senter når medlemskapet går ut der du er innmeldt nå. Husk at trening er god avkobling, noe du sikkert trenger som småbarnsmor :)

Anonym poster: b7db03d04de66efa14966ebbca2b872c

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er hvorfor du tenker at du skal klare det hver gang, når du nå argumenterer for at det er vanskelig å få det til? Enten er du urealistisk når du melder deg inn, eller så er du urealistisk nå. Prøv å tenk over hvorfor du meldte deg inn i utgangspunktet, og hvorfor det å trene er noe du har ønsket flere ganger. Hvis du har mulighet kan du forsøke å finne et billigere senter når medlemskapet går ut der du er innmeldt nå. Husk at trening er god avkobling, noe du sikkert trenger som småbarnsmor :)

Beklager, trodde du var medlem der nå. Men da har du muligheten til å tenke gjennom dette på forhånd. Prøv å finne noe billig.

Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Det høres nesten ut som om det er unødvendig å melde seg inn på et senter når det er et sånt mønster i treningen din fra før. Liksom ikke vits å kaste penger utav vinduet.

På mitt treningssenter har de masse kjekke sal-treninger som gjør treningen til en lek og at jeg går dit helt frivillig minst tre ganger i uken - jeg er blitt helt avhengig av å trene bla styrke og yoga.

AnonymBruker
Skrevet

å trene med en venninne gjør det hele mye gøyere å da gjør du noe sosialt i samme slengen:) da er det letter for da drar gjerne den ene den andre med seg når man helst ikke vil.

Anonym poster: 9a02fbaeddc1fca68289b937b2406cda

AnonymBruker
Skrevet

Det er det som liksom er litt annerledes denne gangen, at jeg har ei som allerede trener der, og er flink, og som vil at jeg skal bli med....

Jeg vil så gjerne komme i form, men jeg har ikke energi til å ta tak i det, og faktisk komme meg avgårde. Jeg er sliten, og mye syk.

TS

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hva er poenget med å betale 300-600 kroner for å trene 1-2 ganger i uka, og deretter maks en gang i MÅNEDEN?

Jeg stemmer NEI, ikke meld deg inn!

Skaff deg heller en trilleturavtale med ei venninne, eller begynn å jogg litt ute aleine om du tør. Tren core-øvelser som planken, sideplanken, veggen-med-beina-i-90-grader osv.

Jeg er ganske negativt innstilt til treningssenter, både fordi de er overprisa, og fordi kardio i naturen/hjemmestyrke er sykt billig.

Jeg synes treningssentere er kjempebra for mennesker som går dit regelmessig (ca tre-fire ganger i uka) og bruker mange av apparatene. Men hvis du bare skal gå dit for å bruke tredemølla en gang i måneden, vil du få større valgfrihet med en (sammenleggbar) tredemølle du har hjemme, samtidig som det er mye mer økonomisk gunstig.

Skrevet

Hvorfor dropper du ut? Og hvorfor vil du være medlem?

Noe av det viktigste for å holde motivasjonen oppe er å finne en aktivitet man faktisk liker. En aktivitet du gjør fordi det er gøy, og ikke fordi det er trening. Hvorfor vil du være medlem på senteret? Synes du faktisk det er kjekt med aktivitetene der? Eller er det bare det at du vil holde kroppen ved like? Om du stadig dropper ut høres det ikke ut som om du synes det er så kjempegøy - da ville du ikke trengt gulrøtter og drahjelp. Om du ønsker å trene, så bør du heller prøve å finne en aktivitet du synes er kjempegøy, slik at det ikke blir plikt og kav å komme seg ut av sofaen.

En annen ting er at aktiviteten du velger ikke må være for tungvint å få til i dagliglivet, med familie og den berømmelige "tidsklemma". Det hjelper ikke som du er kjempemotivert og har utrolig lyst til å gå om du har valgt en aktivitet som ligger langt unna eller har så håpløse treningstider at det ikke er praktisk gjennomførbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...