AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Noen som vet hva som er ut og hva som er inn når det gjelder interiør. Jeg pusser opp huset mitt og lurer på hvilke farger og møbler som er mest populært nå, og hva som holder seg populært lenge. Vil ikke bytte før om 15 år minst. Har gått gjennom furu, svart, bombay, svart og nå lyst. Alt skal være lyst og luftig hos meg for all fremtid. Anonym poster: 72b9ba109643df2b83204f704246d549
Gjest Daisuke Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Hva har det å si mtp hva som er "ute og inne" ?? Kan du ikke bare ta det du liker ? Må jo bare være snålinger som bryr seg om hvilke møbler du har ift hva som er "ute og inne". Omg. 1
Gjest Sobril Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Tenker jeg også. Kunne ikke brydd meg mindre om hva som er in eller ut. Vil ha det slik JEG liker.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Det eneste som er helt sikkert er vel at det som er in før eller siden blir ut. Og jo mer in det er - jo mer absolutt ut blir det. Jeg var med på furuhelvete på nittitallet. Jeg hadde hyttefarger uber alles, stua var oker, kjøkkenet bonderødt og gangen bondeblått. Etter det har jeg vært nøye med å ikke bli for in. Samtidig ser jeg at jeg lar meg påvirke av det jeg leser og det jeg ser. Jeg er interssert i interiør, men forsøker å sile inspirasjonskildene mine litt. Jeg unngår for eksempel å gå i butikker som Bohus, Living osv, med mindre jeg vet hva jeg er ute etter. Min erfaring er at jeg der blir påvirket nettopp av slik mainstream-trend som jeg vil unngå. Ikke fordi alt jeg har er så spesielt, men målet mitt er at jeg ikke skal bli så lei de tingene jeg skaffer meg. Om hjemmemt mitt er typisk 2012, så vil jeg garantert bli fortere lei enn om det er litt mer klassisk, litt mer ubestemmelig og dermed litt mer unikt. Og akkurat den måten å tenke på tror jeg er ganse trendy for tiden, faktisk. Jeg tror at i motsetning til 90-tallet der alle kjørte på med samme stil, så er det flere retninger nå. Du har dem som lar seg påvirke av kjedebutikker og nips og dill, og du har dem som lar seg påvirke av noe annet, for eksempel et bestemt interiørblad osv. Trendene peker i retning av naturlig, industri, cowboy og glam. Jeg tipper at gull blir stort fremover, men "heldigvis" funker det dårlig her hos meg. Jeg liker gull og har egentlig alltid gjort det, men det blir bare helt feil her hjemme. Anonym poster: 6f19a86ac54730a9b6a75064b6bb3feb 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Jeg ønsker også en varig møbelmang så derfor jeg spør. Lurer bare på om hvitt er ut og drivved beis er mest pop. Lurer på hva som kommer etter drivveden. Jeg har litt blanding av lyst og natur. Det kommer aldri furu inn her, det er helt sikker. Men hvem vet, kanskje furu blir det hotte om noen år igjen? Da er det mange som kommer til å pusse ned sine hvite/beisede møbler. Anonym poster: 72b9ba109643df2b83204f704246d549
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Jeg ønsker også en varig møbelmang så derfor jeg spør. Lurer bare på om hvitt er ut og drivved beis er mest pop. Lurer på hva som kommer etter drivveden. Jeg har litt blanding av lyst og natur. Det kommer aldri furu inn her, det er helt sikker. Men hvem vet, kanskje furu blir det hotte om noen år igjen? Da er det mange som kommer til å pusse ned sine hvite/beisede møbler. Anonym poster: 72b9ba109643df2b83204f704246d549 Drivvedbeis er garantert en døgnflue. In en stund - og vips, ut. Hvitt i seg selv er klassisk, og blir ikke ut. Men hvis du med hvitt mener shabby chic romantisk stil, så tror jeg hvitt er ut. Og furu? Tja. Furu er jo in det - hvis du beveger deg i de "rette" kretsene for det. Men ikke 90-tallets syrelutede møbler som vitrineskap, kjøpmanssdisker osv. De tror jeg aldri blir in igjen. Men furu i enklere, klassiske former er høyst anerkjent for eksepel i arkitektkretser. Natur er jo veldig in i tiden, men er du ute etter noe varig ville jeg styrt unna eks drivvedbeis. Men det avhenger jo av hva du er ute etter. Har du et gammelt møbel som ikke er noe stas slik det er nå, så er det jo bare å beise i vei. Men da er du med på en trend og du kommer sansynligvis til å bli lei om en stund. Anonym poster: 6f19a86ac54730a9b6a75064b6bb3feb
FantasDick Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Hvorfor lurer du på hva som er "in" høsten 2012 (ganske spesifikk og kort periode) om du ikke vil innrede/pusse opp på minst 15 år? Jeg ville nok valgt å hatt det lyst og "rent" og ellers møblert etter hva jeg synes er fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå