amonyn Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Kan man få kompetansebeviset raskere dersom man kun tar muntlige fag? Det burde jo være logisk, i og med at man da vet karakteren på dagen. Noen som har erfaring med dette? Skal ta opp fag og jeg vet ikke om jeg tør å utsette noen til våren pga ettersendingsfristen. Kjipt å ha bra nok snitt til å komme inn, men ikke få plass fordi karakterene ble sendt inn for sent.
amonyn Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2012 Nei, det går ikke noe fortere. Ikke hvis man spør om å få det, når man er ferdig med eksamen, heller? De har jo karakterene klare, så hvorfor ikke?
JohnS Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Ikke hvis man spør om å få det, når man er ferdig med eksamen, heller? De har jo karakterene klare, så hvorfor ikke? Det hjelper ikke å spørre. Det er ikke skolen som holder eksamenen som skriver ut kompetansebevis. De sender inn resultatene til fylkeskommunen som så sender de ut etterhvert. Det blir også registrert elektronisk, slik at skoler innenfor samme fylkeskommune har tilgang til det elektronisk. Det vil si at du ikke trenger å levere det til skolen for at de skal kunne skrive ut nytt vitnemål (hvis det skulle være aktuelt for deg).
amonyn Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2012 Det hjelper ikke å spørre. Det er ikke skolen som holder eksamenen som skriver ut kompetansebevis. De sender inn resultatene til fylkeskommunen som så sender de ut etterhvert. Det blir også registrert elektronisk, slik at skoler innenfor samme fylkeskommune har tilgang til det elektronisk. Det vil si at du ikke trenger å levere det til skolen for at de skal kunne skrive ut nytt vitnemål (hvis det skulle være aktuelt for deg). Skal ta eksamen i et annet fylke. Så skal jeg reise hjem til sommeren. Er så redd for at det skal bli noe kluss med fristen og postsendingen (det ble det nemlig iår, både vitnemål fra vgs og karakterutskrift fra universitetet, ble sendt i retur). Til neste år har jeg virkelig ikke råd til at det skal bli noe tull. Pleier det stort sett å gå bra med fristen, eller skal jeg satse på å ta alle fagene til høsten? Så at det var en annen her som skulle ta masse fag på en gang, så da kan jeg kanskje rotte meg sammen med henne, hehe.
amonyn Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2012 Kunne kanskje snakket med fylkeskommunen og spurt om de kunne fremskyndet prosessen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå