AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Har en sønn på 3 år som blir oppriktig trist og lei seg, og som faktisk starter å gråte, hver gang han hører Drømmehagen-melodien. Dette skjer uavhengig av om melodien er på TV eller på PCen (uten bilde/video). Han ber oss om å skru av, og blir glad når vi gjør det. Er det noen som har opplevd noe lignende med denne eller andre melodier? Hva kan det komme av? Vi har forsøkt å huske om han kan ha opplevd noe trist/vondt når han tidligere har hørt melodien, men så vidt vi vet har han bare hatt fine opplevelser med den. Vi har sett på Drømmehagen sammen med ham, og han hadde i tillegg en digital bok hvor han selv kunne spille av melodien - noe han gjorde ofte i en periode. Denne boka brukte han ofte da han var ca. 1-2 år. Han har for øvrig aldri sett mye eller ofte på Drømmehagen. Anonym poster: 7af61f9dcf9bc07b6649d547cbb240d7
What Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Kanskje han bare blir trist av musikken...? Vi har en datter som helt siden hun var baby har reagert med gråt når hun hørte enkelte sanger/melodier. Dette gjaldt både sanger hadde hørt før og helt nye sanger. Når hun begynte å snakke sa hun selv at det var en trist sang.
Ciara Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Sønnen min blir også litt lei seg av å høre den, og særlig når båten med Hinkel Pinkel i forsvinner ut på havet. Kan det være det?
Gjest Mamman Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Åh, så snodig. Vi har ei jente på 3 år, og hun likte Drømmehagen først, men så gikk hun over til å gråte hver gang det sluttet, og SÅ til å gråte og be om at vi skrur det av når hun ser at det begynner. Trodde vi var de eneste i verden som hadde en sånn raring til småjente. Vi har prøvd å spørre henne om hva som gjør at hun blir lei seg, men får ikke noe særlig svar annet enn at hun "ikke vil se på det". Må spesifisere at hun likte Drømmehagen SKIKKELIG godt før, så skjønner ikke helt dette.
Gjest her også Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Min gutt som blir 3 i neste mnd reagerer også med gråt på slutten. Han har gjort det siden han såg den for første gang når han var 2-2,5 år. Merkelig, det kan no vere det at sangen er veldig trist og enkel + at figuren i båten ligger å reiser bort.. Vet ikkje eg, men andre forslag?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Min datter på 2 år blir helt knust av å se på drømmehagen. Ikke av selve melodien, men når Upsy Daisy går vekk. Da er hun så utrøstelig at Drømmehagen ikke er et alternativ lenger her i huset.
Gjest chiki Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Sann er jenta mi med Vennebyen introen, hun blir sur, lei seg og irritert. Vi fant ut at hun var lei av melodien, for hun elsker selve episodene, men blir helt fra seg når den sangen kommer i starten og slutten av episoden:p
Havtorn Skrevet 29. juli 2012 #8 Skrevet 29. juli 2012 Jeg var helt lik som barn! Jeg var rett og slett redd for bl.a nyhetene, så hver gang melodien kom på, dalte humøret. Sier selvfølgelig ikke at det gjelder for sønnen din, men det kan være at det blir for absurd for ham? Jeg var slik med fraglene også, de skremte vannet av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå