Gå til innhold

Norge en kommuniststat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Politidirektør Øystein Mæland (tidligere statssekretær for AP)

•Sjef for Statens vegvesen Terje Moe Gustavsen (tidligere statsråd for AP)

•Direktør for Medietilsynet Tom Thoresen (tidligere stortingsrepresentant og parlamentarisk leder for AP)

•Sjefsredaktør i Dagsavisen Arne Strand (tidligere statssekretær for AP)

•Leder i politiets fellesforbund Arne Johannessen (tidligere AP politiker)

•Konsernsjef i DNB Nor Rune Bjerke (tidligere finansbyråd for AP)

•Fotballpresident, NFF Yngve Hallen (tidligere varaordfører for AP)

•LO leder Roar Flaathen (sentralstyremedlem for AP)

•Leder i Fellesforbundet Arve Bakke (tidligere statssekretær for AP)

•Direktør i Legemiddelindustrien Karita Bekkellem (tidligere statsråd for AP)

•Leder i Fagforbundet Jan Davidsen (sentralstyremedlem for AP)

•Leder i Norsk Industri Stein Lier-Hansen (tidligere statssekretær for AP)

•Sjefsredaktør i TV2 Alf Hildrum (tidligere informasjonssekretær for AP)

•Nylig avgått sjefsredaktør i Nordlys Hans Kristian Amundsen (statssekretær for AP)

•Direktør i Kredittilsynet Bjørn Skogstad Aamo (tidligere statssekretær for AP)

•Leder av Narkotikautvalget(kjent som Stoltenbergutvalget) Torvald Stoltenberg (tidligere utenriksminister for AP og far til Jens Stoltenberg)

•Riksrevisor Jørgen Kosmo (tidligere statsråd og Stortingspresident for AP)

•Sjef for Riksteateret Ellen Horn (tidligere statsråd for AP)

•Styreleder Helse Sør/Øst(administrativt valgt) Hanne Harlem (tidligere statsråd for AP)

O.S.V. O.S.V Listen er uendelig.

<br /><br /> Anonym poster: 357c5648ceba63fac396b94446384644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, Norge er ikke en kommuniststat og AP er ikke et kommunistparti.

Folk som bruker uttrykket "Norge er en kommuniststat" bør lese seg litt opp i moderne historie.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En slik liste er verdiløs, siden du bare har plukket ut de personene som passer med det du vil illustrere. Det finnes også en stor mengde tidligere Høyre-folk som nå har viktige stillinger andre steder. For at den skal være noe verd må du finne alle stillinger som gir en viss makt, og så se hvordan bakgrunnen til dem som har dem fordeler seg.

Anonym poster: 7daab3e436f725a39734284384865ee6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette vitner bare om et stort kameraderi i AP.<br /><br /> Anonym poster: 357c5648ceba63fac396b94446384644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 90 år sidan AP var eit kommunistparti, og Noreg er ikkje, og har aldri vore, ein kommuniststat. Kunnskapslaust og hevde noko sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, lista er verdiløs når du ikke tar med alle lignende stillinger, og ser hvem som fyller disse. Nå har du jo bare valgt de som er fylt av AP-folk.

Endret av HedvigR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gnækvåg

Nei, Norge er ikke en kommuniststat og AP er ikke et kommunistparti.

Det er et reformert kommunistisk parti. Liberalkommunistisk er et bedre begrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Politikere må da ha jobb etter at de har vært i politikken.

Anonym poster: d2370714a33935f510890e243409befe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Intet er nytt under solen.

Har ikke du hørt om Gutteklubben Grei?

:)

Husker jeg satte igang et skoleprosjekt; 'Mannsgruppa Fettlaug'. Ble drapstruet. :tongue:

Jeg synes kommunister har utnyttet vårt rotfeste i liberale verdier.

Endret av Vanemagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg satte igang et skoleprosjekt; 'Mannsgruppa Fettlaug'. Ble drapstruet. :tongue:

Lol!

Jeg synes kommunister har utnyttet vårt rotfeste i liberale verdier.

Hvordan? Fortell mer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et reformert kommunistisk parti. Liberalkommunistisk er et bedre begrep.

DNA var fram til 1923 eit kommunistisk parti. Då brøyt kommunistane ut og laga NKP (Noregs kommunistiske parti). Det vart og danna noko som heitte "sosialdemokratane" eller noko lignande, ein fraksjon frå høgresida i partiet, men dei kom inn igjen nokre år seinare. DNA har altså ikkje vore kommunistisk sidan 1923, men gått lenger og lenger til høgre. No innførar dei sjølv dei forslaga dei var i mot då Høgre ville innføre dei på 80-talet ;)

Å kalle noko liberalkommunistisk, vert ein sjølvmotsigelse, og det trur eg du veit sjølv og.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å kalle noko liberalkommunistisk, vert ein sjølvmotsigelse, og det trur eg du veit sjølv og.

Uhm, som sosialist så vet jeg ikke om jeg er helt enig med du i at det er en selvmotsigelse. Det motsatte til liberalisme er jo konservatisme. Slik at et "konservativt liberalt parti" derimot er en selvmotsigelse. *kremt* Uten at jeg sikter til noe spesielt parti *kremt*. ^^,

Anonym poster: 325be52b248100a02f9efb8afe3e5112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

No innførar dei sjølv dei forslaga dei var i mot då Høgre ville innføre dei på 80-talet ;)

Det bør man se i en sammenheng, hva effekten av politikken innebærer.

Anonym poster: 22cf87f2df6d52dc2a3800430ae7e1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, som sosialist så vet jeg ikke om jeg er helt enig med du i at det er en selvmotsigelse. Det motsatte til liberalisme er jo konservatisme. Slik at et "konservativt liberalt parti" derimot er en selvmotsigelse. *kremt* Uten at jeg sikter til noe spesielt parti *kremt*. ^^,

Anonym poster: 325be52b248100a02f9efb8afe3e5112

Eg vil ikkje seie at liberalisme og konservatisme er det motsatte. Det er heilt klart ikkje det same, mendet er jo på ein måte to ulike retningar på høgresida politisk. No er det jo ein viss forskjell på "liberal" og "liberalistisk" - liberal kan tyde (fordoms)fri, open, og sånn sett vera ein slags motsetnad til konservatisme. Samtidig tyder jo liberal(istisk) på det økonomiske området at ein ynskjer politisk/økonomisk fridom for den einskilde, med minst mogleg statleg innblanding, og her ser me straks at konservative parti kan vera for økonomisk liberalisme. Slik sett treng ikkje liberalisme og konservatisme vera motsetnadar. T.d kan FrP kallast både eit konservativt og eit liberalistisk parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bør man se i en sammenheng, hva effekten av politikken innebærer.

Anonym poster: 22cf87f2df6d52dc2a3800430ae7e1f8

Tenkjer du på noko spesielt no?

Det er klart at dei politiske/økonomiske tilhøva er annerleis no enn for t.d 30 år sidan, noko som krev ulike politiske val. Det er kanskje vanskeleg å samanlikne, og alle partier endrar agendaen etterkvart som nye situasjonar oppstår. Likevel meiner eg at DNA har teke mange skritt til høgre ettersom tida har gått. Nett som eg meiner Høgre har gått til venstre. Det seiast jo at me på mange måtar nærmar oss topartisystem i Noreg. Ikkje at eg trur det skjer med det fyrste, men me kan jo på mange måtar sjå tendensane.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...