Gjest gjest1 Skrevet 14. februar 2004 #1 Skrevet 14. februar 2004 Hva slags bryllups kake skal dere ha? (marsipan, fukt osv..) Og hvor mye koster dette?? Ligger litt etter...
Tari Skrevet 14. februar 2004 #2 Skrevet 14. februar 2004 Vi skal ha ganske så tradisjonell 3-etasjers marsipankake (mulig det blir 3 forskjellige kaker), koster 2100 på Favorittkonditori.
Lotte20 Skrevet 14. februar 2004 #3 Skrevet 14. februar 2004 I kaka vår blir det hele 7 "etasjer", med ulike kaker. 3 stk marsipankaker (lukket valnøtt/prinsessekake) 2 stk fruktkaker(nøttebunn, masse frukt trukket med blank gele) og 2 stk sjokoladekaker (med flere spennende ingredienser). En noe spesiell kake, egenkomponert av min kjære. Fordelen er at da trenger vi ikke så maaange andre kaker. Prisen....aner ikke, men dyrt blir det nok..... :-? Bare brudeparet på toppen koster flesk...
Gjest Tex Skrevet 15. februar 2004 #4 Skrevet 15. februar 2004 Jeg skal lage kaken vår selv, dvs mamma skal bake og fylle mens jeg skal dekorere den. Den blir i tre etasjer, hjerteformet og laget av sukkerbrød med diverse fyll i. Som pynt skal vi ha hvite marsipanlokk, hundrevis av røde roser pluss masse ekstra dekor.....
Gjest Tabby Skrevet 15. februar 2004 #5 Skrevet 15. februar 2004 Min forlover skal lage selve bryllupskaken, en hjerteformet kake i tr etasjer med nættebunn og fromasj. Den øverste delen skal settes rett i fryseren og toppen på stativet blir pyntet med blomster. Jeg skal lage sjokoladekaker, formet som bamsebrudepar med brudepike og brudesvenn. Disse kakene blir da pyntet med smørkrem.
Gjest Tex Skrevet 15. februar 2004 #6 Skrevet 15. februar 2004 Skal du sette den øverste delen rett i fryseren, uten at den skal være med på festen først...? :o
Gjest Tabby Skrevet 15. februar 2004 #7 Skrevet 15. februar 2004 Jepp Skal være sikker på at jeg får ha den til første bryllupsdagen året etter... Ikke alle gjestene vet at det er tradisjon om det og jeg vil være sikker på at ingen forsyner seg av den... I tillegg blir det ganske fint der allikevel for de blomstene hun pynter med er de samme som skal gå igjennom i buketten min, og så vurderte hun å også sette en sånn brud og brudgom figur i midten av blomstene.
Arwen Skrevet 15. februar 2004 #8 Skrevet 15. februar 2004 Vi skal ha kake med vaniljekrem bringebær med icinglokk. Tror ikke vi skal ha brudepar på toppen.
Gjest MrsL Skrevet 15. februar 2004 #9 Skrevet 15. februar 2004 Tradisjonell treetasjes marsipankake med et utradisjonelt utseende :-) Flerfarget marsipanlokk og hvite marsipancalla til pynt på alle tre etasjene og ingen brudepar på toppen.
Isiselin Skrevet 15. februar 2004 #10 Skrevet 15. februar 2004 Vi skal ha en treetasjes kake av mørk og hvit sjokolade og med hvitt trekk utenpå. Har kjøpt brudepar av porselen som skal stå oppe på den øverste delen. Brudeparet er så pent at vi vil ha det som pynt på hyllen vår hjemme etterpå (som et minne om dagen). Denne kaken vil komme på mellom 1500 og 2000 hos konditoren vi har valgt.
April Skrevet 15. februar 2004 #11 Skrevet 15. februar 2004 Vet ikke hva salgs kake vi skal ha ennå, men jeg vil helst ha sjokoladekake! Hadde tenkt jeg skulle lage 3-D bamsebrudepar også..
Gjest Tabby Skrevet 15. februar 2004 #12 Skrevet 15. februar 2004 Ja det må du Juni04. De er jo sååååå søte da! Lagde dem til min forlover da hun giftet seg og fikk så masse tilbakemeldinger fra gjestene at det var en av de flotteste kakene på bordet! Du må bare gi en eller annen ansvaret for å kappe hue av dem ellers tør ingen å forsyne seg
Holly Hobbie Skrevet 15. februar 2004 #13 Skrevet 15. februar 2004 Vi skal ha fruktake og sjokoladekake i samme kaken - to elelr tre etasjer. Smak er ikke bestemt ennå. Rundt kanten blir det sjokoladeflak slik at det ser ut som tre (hvis noen skjønner hva jeg mener). Prisen er 45,- pr person.
Holly Hobbie Skrevet 15. februar 2004 #15 Skrevet 15. februar 2004 De lager den på Bjørnsgard, der vi skal ha festen. Kaken ligner visst litt på Pascal sin, men vi bestemmer smaken/pynten selv. Vi skal ikke ha noen svaner på toppen, det hadde ikke passet helt. De skal stå på skiferplater, så den passe godt inn i settingen! Det blir en litt uvanlig kake, tror jeg! Du kan sikkert høre om de kan lage din kake også: se http://www.bjornsgard.no . Der finner du tlf.nr!
pretty in pink Skrevet 15. februar 2004 #16 Skrevet 15. februar 2004 Sachertorte i hjerteform. Fordi jeg liker det, mannen liker ikke marsipankake og da er mange etasjer med marsipan utelukket.Ellers vile jeg hatt fruktkake.
Gjest Lompa Skrevet 16. februar 2004 #17 Skrevet 16. februar 2004 Vi har lyst på sjokoladekake med vaniljekrem og friske bringebær. Har forhørt meg litt hos Baker Samson og de skulle ringe eller sende meg et tilbud evt andre forslag i fall det blir litt tungt og oversøtt. Der får man også en liten "prøvekake" til rundt hundrelappen så man får smakt først og korrigert i fall det ikke blir som man har tenkt seg.
Augustbrud02 Skrevet 16. februar 2004 #18 Skrevet 16. februar 2004 Dette er kaken vi hadde: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bry...ryllupskake.jpg Veldig tradisjonell, men god. Prisen var 925 kr.
nessi Skrevet 16. februar 2004 #19 Skrevet 16. februar 2004 Forloveren min skal lage vår kake: To langpanne sjokoladekaker som blir trykket med hvit marsipan. I mellom kakene skal hun lage en bru hvor vi skal ha et brudepar av ett eller annet slag. Som pynt på kakene har hun pratet om et bilde av hver av oss på hver kake. Jeg overlater pynting til henne. Det får bli en overraskelse hvordan den blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå