AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Trenger tips til pudder for uren hud, men meget tørr hud - fuktfattig kalles det vel.. Altså noe som ikke forverrer kvisene, men samtidig ikke tørker ut for mye Tusen takk for tips! Anonym poster: cd95aef7f31e46815019c3e8ae1d6b42
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 jane irendale. Har lest at den ikke dekker så godt, er du enig/uenig i det? Jeg er ikke TS, men har samme problem! Anonym poster: b9a5676289623071291482a03c3ce743
Merete76 Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 dekker ikke du skal bruge foundation el concealer under. pudder skal ikke dekke.( syns jeg) 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 dekker ikke du skal bruge foundation el concealer under. pudder skal ikke dekke.( syns jeg) Man skal da ikke bruke foundation under mineralpudder? Er ikke det mineralfoundation i pudderform det er snakk om? Jeg bruker concealer på urenheter, men ønsker at foundationen skal dekke den ujevne hudfargen min. Anonym poster: b9a5676289623071291482a03c3ce743
Merete76 Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 det er den løse jeg bruger med solfaktor 30 ved ikke om jeg ikke sku bruge det det ser meget naturligt ud...
Merete76 Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 den er i en lille bøtte med fastskruet puddersvamp men den er tør...
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 den er i en lille bøtte med fastskruet puddersvamp men den er tør... http://www.feelunique.com/p/Jane-Iredale-Amazing-Base-Loose-Mineral-Powder-SPF-20-10-5g denne? Anonym poster: b9a5676289623071291482a03c3ce743
Merete76 Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 http://www.google.no/search?q=jane+iredale&hl=en&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-YQVUILVAYK2hAfu2YD4CA&ved=0CDsQ_AUoAQ&biw=1024&bih=690#biv=i|47;d|iS1JIkfbspI0RM: nej den i midten her!
terri Skrevet 29. juli 2012 #10 Skrevet 29. juli 2012 Hei! Jeg har tørr, sensitiv hud (går på en medisin mot akne, som er veldig tøff mot huden). Før slet jeg med akne og fet hud, da var det mineralfoundation som var tingen. Nå funker ikke dette i det hele tatt. Har prøvd og feilet mye på hudpleie og sminkefronten det siste halvåret, men har endelig funnet en foundation og kompaktpudder som fungerer på huden min. Chanel vitalumiere Aqua (flytende foundation), deretter bruker jeg litt av pudderet til chanel, jeg ikke helt husker navnet på for øyeblikket.. Sammen får desse to veldig god dekkevne, med litt blush ser huden min veldig fresh og fin ut Holder lenge på huden og. Den flytende foundationen er veldig lett, å enkel og påføre
Glynis Skrevet 30. juli 2012 #11 Skrevet 30. juli 2012 Hva skal du egentlig med pudder? Jeg har fuktfattig hud og har ikke rørt pudder siden jeg var 14 og det var 'in'.
Gjest Cuntzilla Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 Har samme hudtype og bruker ikke pudder. Jeg brukte det også bare når jeg var 14 og hadde lært at man skulle bruke foundation først, så concealer og så matte det med pudder. Men innså etterhvert at på fuktfattig hud som ikke blir blank så er pudder overflødig, og gjør bare at man ser mer sminket ut og fremhever tørr hud, porer, hår og alt. Med mindre du er typen som blir oljete i løpet av dagen så ville jeg tro det er bedre å bare finne en foundation med god nok dekkevne og holdbarhet
terri Skrevet 30. juli 2012 #13 Skrevet 30. juli 2012 hmm... mine porer forsvinner om jeg bruker kompaktpudder over, meeen.. det kommer jo mye ann på hvordan du sminker deg og bruker pudderet. Har du en fullstendig dekkende foundation, og bruker et pudder med full dekkevne utenpå, da blir det jo tykt, kakete osv... men ikke alle dekker like mye, og noen gir mer fukt enn andre. Dette funker vertfall for meg men på meg dekker ikke chanel sitt flytende pudder så mye, i tillegg har jeg endel arr å dekke, slik at jeg får best resultat med kompaktpudder over. Det er foressten stor forskjell på mineralsminke/mineral pudder, og vanlig. Mange mineraler tørker ut huden, som f.eks. talkum som noen mineralpudder inneholder.
Gjest Cuntzilla Skrevet 30. juli 2012 #14 Skrevet 30. juli 2012 hmm... mine porer forsvinner om jeg bruker kompaktpudder over, meeen.. det kommer jo mye ann på hvordan du sminker deg og bruker pudderet. Har du en fullstendig dekkende foundation, og bruker et pudder med full dekkevne utenpå, da blir det jo tykt, kakete osv... men ikke alle dekker like mye, og noen gir mer fukt enn andre. Dette funker vertfall for meg men på meg dekker ikke chanel sitt flytende pudder så mye, i tillegg har jeg endel arr å dekke, slik at jeg får best resultat med kompaktpudder over. Det er foressten stor forskjell på mineralsminke/mineral pudder, og vanlig. Mange mineraler tørker ut huden, som f.eks. talkum som noen mineralpudder inneholder. Ja, det er jo forskjell på pudder og som en som knapt har brukt det siden jeg var liten pike så har jeg jo ikke akkurat stålpeiling på dette feltet innen sminke! Men jeg har jo prøvd et par merker, har bl.a. et kompaktpudder fra Chanel bare fordi jeg likte innpakningen og tenkte den var grei å ha i veska om jeg skulle få lyst til å pudre nesen i løpet av dagen. På min hud ser det bare "sminket" ut og ikke spesielt fint, jeg synes resultatet blir penere og mer naturlig med kun en fuktgivende foundation. Iallefall nå om sommeren, på vinteren kan jeg driste meg til litt pudder hvis jeg skal noe spesielt og det er mørkt ute. Det er jo også en kjent sak at pudderbruken er overdrevet blant folk, så det er jo greit å vite at det ikke er et must i alles sminkepunger, spesielt ikke blant de med TS sin hudtype
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #15 Skrevet 30. juli 2012 Jeg skal ikke være for bastant her, men jeg vil tro at ts egentlig mener foundation (i pudderform) Jeg anbefaler Mineral Hygienics sin: http://mineralhygienics.com/ Eller Bare Minerals sin matte, som er uten bismuth: http://www.feeluniqu... minerals matte, men den er vanskelig å få til å sitte så du må bruke en "klissete" primer under. Jeg anbefaler Kanebo Sensai Smoothing water make-up base. Den er vannbasert så den tetter ikke porene og gir kviser som mange andre primere: https://www.google.n...biw=911&bih=393 Anonym poster: dce541e9dcff5d1761e4bf111b74a3fa
Glynis Skrevet 30. juli 2012 #16 Skrevet 30. juli 2012 Jeg skal ikke være for bastant her, men jeg vil tro at ts egentlig mener foundation (i pudderform) Jeg vil uansett anbefale henne å styre unna pudderformer hvis hun har tørr hud.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #17 Skrevet 30. juli 2012 Jeg vil uansett anbefale henne å styre unna pudderformer hvis hun har tørr hud. De fleste mineralfoundationer finnes i pudderform. Det finnes et par flytende, men de inneholder uheldige fyllstoffer. Anonym poster: dce541e9dcff5d1761e4bf111b74a3fa
karianne122 Skrevet 30. juli 2012 #18 Skrevet 30. juli 2012 Pudderet fra Clinique er fantastisk:) den dekker uren hud, og den jevner ut hudtonen. Sliter litt med uren hud selv og dette pudderet gjør bare en hel dag bedre(overdriver kanskje litt, men det føles i vert fall sånn når jeg tar det på om morgenen). Jeg har også slete med utrolig tørr hud i det siste og da er det(som det de andre sa over meg) ikke så lurt og bruke pudder, men hvis du smører ansiktet godt inn med en god fuktighetkrem, for så og ta på pudder går det fint(det funker i vert fall på meg) Etter at jeg kjøpte meg Clinique har jeg begynt og bare bruke den, trenger ikke noe annet. Det er ikke sikkert at det funker like bra på deg som på meg, men det er jo vert ett forsøk?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #19 Skrevet 30. juli 2012 Jeg vil uansett anbefale henne å styre unna pudderformer hvis hun har tørr hud. Hun har jo ikke tørr hud? Anonym poster: 3c2b4092926d6e126fe1096eb87965ef
Glynis Skrevet 31. juli 2012 #20 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Hun har jo ikke tørr hud? Anonym poster: 3c2b4092926d6e126fe1096eb87965ef Hva pokker snakker du om? Tråden heter 'Sminke: pudder til uren, men tørr hud'. Deretter nevner førsteinnlegget 'meget tørr hud' og vil ha noe som ikke tørker ut. Blabla fuktfattig, poenget er at jeg fremdeles ikke anbefaler pudder. Jeg ser ingen grunn til å pudre noe som ikke må pudres. Men kanskje dette er bakvendt-dagen og jeg sitter egentlig og spiser kveldsmat nå og drikker te. Endret 31. juli 2012 av Glynis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå