Gå til innhold

Pusser du tungen også?

Pusser du tungen?  

56 stemmer

1. 1. Pusser du tungen?

• Ja alltid og har gjort det siden jeg ble voksen/gjort det leeeenge
      41
    • noen ganger
      11
    • nei, og aldri tenkt overat det bør/kan gjøres
      1
    • Nei og kommer ikke til å gjøre det heller
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja altså, når jeg pusser tenner avslutter jeg med å pusse tungen godt. Dette har jeg gjort siden jeg var 14-15 år.

Klarer meg ikke uten, men har en sunn og frisk tunge uten sprekker eller noe så jeg kommer til å fortsette med det.

(Tok en "test" i går, der jeg pusset bare ene halven av tungen, og du for en forskjell!!! )

Så til spørsmålet mitt....

Pusser du tungen?

Hvis nei, har du noen sinne tenkt over på den sitter like mye rusk som på tennene, og at det kan vere den som gjerne gir dårlig ånde?

...bare lurer.... ;)

Anonym poster: a7c55f19bdf1f7f65d10d9bfa577e85a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pusser tungen, ja. Føler meg ikke ren i munn om ikke tungen er pusset også.

Anonym poster: fc332fc3cf33eb420a850477d4dd1af5

• Liker 1
Skrevet

ja, det gjør jeg, alltid gjort. :) Det samler seg jo masse bakterier der også, og om man feks har drukket kaffe, spist søtsaker o.l, og ikke pusser, kan man få belegg på tungen, som igjen kan skape dårlig ånde. Så foretrekker å pusse den også. ;)

AnonymBruker
Skrevet

alltid :)

Skrevet

Nei :sjenert:

Jeg synes det er skikkelig ekkelt og får brekningstendenser bare av å være borti tungen med tannbørsten. Men gjør mitt for å gjøre den ren mens jeg pusser.

Har ikke dårlig ånde, så vidt jeg vet.

Skrevet

Selvsagt! :)

Skrevet

Ja, jeg pusser tungen! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja altså, når jeg pusser tenner avslutter jeg med å pusse tungen godt. Dette har jeg gjort siden jeg var 14-15 år.

Klarer meg ikke uten, men har en sunn og frisk tunge uten sprekker eller noe så jeg kommer til å fortsette med det.

(Tok en "test" i går, der jeg pusset bare ene halven av tungen, og du for en forskjell!!! )

Så til spørsmålet mitt....

Pusser du tungen?

Hvis nei, har du noen sinne tenkt over på den sitter like mye rusk som på tennene, og at det kan vere den som gjerne gir dårlig ånde?

...bare lurer.... ;)

Hvorfor ikke skrubbe resten av slimhinnen i munnen også, for ikke å snakke om halsen og strupen? Huff, tenk hvor mye som sitter der!

Anonym poster: f42586012b11342c8ee70315c480fcdf

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver å pusse tungen, men sjelden den får full renovering av meg, ikke fordi jeg ikke har tenkt på all ruske som ligger der, men fordi å få så store brekninger at man spyr i vasken ikke akkurat er så bakteriedempende og dårlig ånde motvirkende heller kan jeg tenke meg. Men litt gurgling med munnskyllevann er alltid rutine.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jepp. Pusser til den er rosa og fin.

Skrevet

Eh ja, det er en selvfølge. Liten vits å pusse tenna og ikke tunga..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her :)

Så "gøy" å lese! Har faktisk lurt litt på akkurat dette, for i min venninnegjeng er det ikke mange som pusser tungen nemlig, så jeg hadde ikke trodd det skulle vere så stor prosent som alltid gjør det :)

Og til deg som var så inderlig ironisk og lurte på hvorfor en ikke pusset alle andre slimhinner i munnhulen også, hva mente du....? Tunga er sterkere enn tennene, og har i tillegg mulighet å heale seg selv om den blir sår.....det er anbefalt å pusse den så forstår virkelig ikke hva du ville frem til....? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

TS her :)

Så "gøy" å lese! Har faktisk lurt litt på akkurat dette, for i min venninnegjeng er det ikke mange som pusser tungen nemlig, så jeg hadde ikke trodd det skulle vere så stor prosent som alltid gjør det :)

Og til deg som var så inderlig ironisk og lurte på hvorfor en ikke pusset alle andre slimhinner i munnhulen også, hva mente du....? Tunga er sterkere enn tennene, og har i tillegg mulighet å heale seg selv om den blir sår.....det er anbefalt å pusse den så forstår virkelig ikke hva du ville frem til....? :klo:

Hvem anbefaler at tungen skal pusses? Tannbørsteprodusentene som kan produsere en ny modell, tilpasset spesielt for tungebørsting, slik at de kan selge enda flere tannbørster?

Anonym poster: f42586012b11342c8ee70315c480fcdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...