Solsikke Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Hei, jeg fikk mensen i dag den 28. juli (36 dagers syklus denne gangen, mot 44 dagers forrige gang) og jeg er veldig sikker, selv om jeg ikke tester, at jeg hadde EL 19. eller 20. juli. Det vil si at jeg har hatt en lutealfase som er veldig kort. Jeg her lest litt rundt på nettet, men jeg blir bare forvirra. Noen skriver at lutealfasen kan endre seg når syklusen blir stabil etter pilleslutt (jeg sluttet på pillen i februar), mens andre skriver at lengden på lutealfasen er mer eller mindre konstant. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg blir veldig redd for at min lutealfase er for kort, og at jeg da vil ha store utfordringer med å bli gravid... Har dere noen innspill til meg? Er det noe jeg kan/bør gjøre allerede nå med tanke på tiltak eller bør jeg like gjerne vente til kroppen min har stabilisert seg ytterligere?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Det samme gjelder meg. Lutealfasen min ble faktisk lenger når jeg sluttet å spise sukker, så det kan ha med kostholdet å gjøre. Jeg har ikke gått på p-piller på minst 6 år så for min del har det ingenting med det å gjøre. <br /><br /> Anonym poster: f50b8244e78c9fcf77687fa8369fc1c6
Solsikke Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2012 Takk for innspill. . Jeg spiser relativt lite sukker i utgangspunktet, så tror kanskje ikke det er veien å gå for meg....
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Takk for innspill. . Jeg spiser relativt lite sukker i utgangspunktet, så tror kanskje ikke det er veien å gå for meg.... Kanskje ikke nødvendigvis sukker nei, men kostholdet påvirker hormonbalansen i kroppen, så jeg ville ikke ha undervurdert betydningen av det. <br /><br /> Anonym poster: f50b8244e78c9fcf77687fa8369fc1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå