Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2004 #1 Skrevet 14. februar 2004 Kjæresten min og jeg hadde lagt oss for kvelden da mobilen hans begynte å pipe i et sett! Jeg ble naturlig nok nyskjerrig og han ble litt unnvikende og hadde ikke noe lyst verken å åpne meldingene eller å få nyskjerrige spørsmål fra meg. Han ble irritert og hentet til slutt mobilen. Se her sier han, det er meldinger fra Stian. Jeg ble litt paff, men likevel ikke overbevist. Jeg har en slags 'syvende sans' for ting og tang og blir veldig urolig når 'følelsen' viser seg. Hvem er Stian da? Vi har vært sammen i over et år og jeg har aldri hørt om noen Stian??? Stian var en kamerat av en kamerat! Hmmm.... Det var ingen kosemeldinger eller noe i den gaten, faktisk bare litt vitsing og *god helg*! Likevel bare måtte jeg huske det mobilnummeret.... Som sagt så gjort, jeg husket det og fikk sjekket det og Stian ble til Line xxxx.... Line var en elskerinne han hadde før meg. Jeg har ingen misstanke til at han har 'noe på gang' med damen, men hvorfor har han gjort det på denne måten? Jeg har konfrontert ham med dette og som den feigingen han er, blånekter han på fakta og sier at han har lagret feil! Litt for tilfeldig syns jeg... Kan han snakke sant? Identifisering av deg selv eller andre gjennom navn, adresse, telefonnummer er ikke tillatt. Hege (admin) http://forum.kvinneguiden.no/faq.php#0
Gjest Embla s Skrevet 14. februar 2004 #2 Skrevet 14. februar 2004 Jeg tror han er feig og lyver. Han har lagret denne jenta under guttenavn så ikke du skal bli sjalu for at de har kontakt.
Joplaya Skrevet 14. februar 2004 #3 Skrevet 14. februar 2004 Tror du fornekter noe når du sier du ikke mistenker noe. Hvorfor fikk du ellers en dårlig følelse av meldinger på kvelden av en "Stian"? En lagrer ikke tilfeldigvis feil på den måten, det er ren løgn. Jeg ville absolutt gjort noe med de mistankene du ikke har og tatt en alvorspraten med gubben - fordi jeg er en person som forventer og krever åpenhet og ærlighet, stort annet krever jeg ikke. Jeg vil anta der ikke har skjedd noe (enda) da det bare var vits. Men den *god helg* greien ville jeg reagert litt på. Jeg ville tolket det i et tidlig flørtestadie, uten at de har gjort noe mer - enda. Det faktum at han prøver å skjule det for deg, vente med meldingen til han er i fred og kan svare o.l. - det er ikke noen gode tegn.
Gjest Abelone Skrevet 14. februar 2004 #4 Skrevet 14. februar 2004 Om du er av den sjalu typen, kan det være at han rett og slett ikke ønsker at du skal vite om at han har sms-kontakt med en ex. (var det ikke det?) Rett og slett fordi det bare blir stress med det. Han kan rett og slett ha sånn vennskapelig kontakt med henne på telefonen, og ønske å ha det i fred for deg. Det trenger ikke nødvendigvis å være flørt. Men dette er jo noe dere trenger å snakke om. Si hva du forventer av åpenhet og ærlighet, uten å anklage og sutre. Vis ham tillit, klarlegg dine egne grenser for ham. Å så se hvordan han ønsker å forholde seg til det. Unngå panikk... det kan hende magefølelsen din gir deg gale signaler. Bruk litt tid på å finne det ut..
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2004 #5 Skrevet 15. februar 2004 Han lyver!!!!!!!!!!!!!! Litt av en feiging du! At dere jenter gidder!!!!!!!!!!
Gjest Madam Felle Skrevet 15. februar 2004 #6 Skrevet 15. februar 2004 Hva du skal gjøre er helt og holdent opp til deg selv, og det samme gjelder hvordan du reagerer. Jeg kan nå si hvordan jeg hadde reagert på noe slikt, og det er at jeg hadde bedt han pakke sakene sine. Spiller ingen rolle om de bare er venner, men jeg vil ikke ha en mann som lyger for meg når det passer han. Setter ærlighet veldig høyt, og dette er noe jeg ikke hadde tilgitt han. Hvordan kan en egentlig stole på en person som bare fortsetter å lyge, for ja det er det din type gjør. Det er ingen som må fortelle meg at han gjorde en liten feil. PHØ. Nøye planlagt for at du ikke skulle finne det ut, og det er den som er den verste i mine øyne. Som sagt du må selv avgjøre hvordan du skal forholde deg til dette, men ejg ahdde aldri godtatt en slik forklaring.
Gjest Embla s Skrevet 15. februar 2004 #7 Skrevet 15. februar 2004 Madam Felle: Syns du det er grunn nok for samlivsbrudd at den ene sender sms med en av det annet kjønn? Hvis det ikke er noe flørtete i meldingene? (skjønner ikke helt hva *god helg* har med flørt å gjøre? er ikke det et rimelig uskyldig utsagn som vi sier til alle da?) Så lenge han ikke gjør noe galt og det er deg han vil ha - kan han ikke få lov til å tekste med en jente hvis han selv vil? Det at han lagrer henne under Stian viser vel at han vet hvordan du vil reagere og gjør dette fordi han er litt feig og vil unngå bråk og diskusjon over noe som egentlig ikke er noe tema. Han ønsker ikke å gjøre deg sjalu for noe det ikke er grunn til å være sjalu for. Når du er på jobb eller skole hender det vel du snakker (og tuller?!) med andre gutter/menn? ser ikke helt forskjellen så lenge det ikke er snakk om noen invitter til utroskap el.l.
Joplaya Skrevet 15. februar 2004 #8 Skrevet 15. februar 2004 (skjønner ikke helt hva *god helg* har med flørt å gjøre? er ikke det et rimelig uskyldig utsagn som vi sier til alle da?) Har med å gjøre at en sender en melding for å vise at personen tenker på en, noe som også viser litt hva dette kan innebære med tanke på at hun er en tidligere elskerinne. At en av motsatt kjønn sender melding gjør vel ingenting, så lenge det er noe som foregår ute i åpenheten. JEG ville gjort noe med saken hvis dette gjaldt meg fordi JEG krever åpenhet og ærlighet, noe annet godtas ikke fra meg. Sånn er jeg bare. Om han bruker som en unnskyldning at han var redd jeg skulle reagere helt feil på situasjonen, er det bare enda en unnskyldning. Min type vet at jeg forventer åpenhet og ærlighet, han vet at det er det jeg setter høyest pris på i et forhold - ergo bør han forholde seg til dette. Og jeg svarer ut i fra mine referanser. Å lyge for å unngå sjalusi mener jeg vitner om respektløshet, fordi man undervurderer den andre. Og jeg ville også tro det innebærer å skjule noe, kanskje også for seg selv.
Gjest Vega Skrevet 15. februar 2004 #9 Skrevet 15. februar 2004 Synes ikke man skal tolerere hemmeligheter med begrunnelse fordi "da kan du bli sjalu". (Nå hadde visst ikke typen din sagt dette - men han sier det jo, ved å kamuflere telefonnummeret.) Maken til maktarroganse, frekkhet og noe så tåpelig! Ville vurdert mitt forhold til en slik type. Var det min samboer, ville forholdet vaklet i sømmene. Nettopp fordi det er så respektløst. Da kan din samboer finne på alle mulige sprell med begrunnelse "du er så hysterisk sjalu"...og plassere ansvaret for alt han måtte finne på - hos deg. Er ikke det en måte å kneble deg på - vet ikke jeg. Forholdet virker litt dødfødt - om det må være på den måten. Er man ikke voksen nok til å stå for de man pleier kontakten med - og være åpen og involerende - har man lite i et forhold å gjøre, synes jeg.
Gjest Embla s Skrevet 15. februar 2004 #10 Skrevet 15. februar 2004 Jammen jeg er enig i at det ikke er bra å lagre under annet navn. Hvis det hele er helt uskyldig vil det jo virke 10 ganger så suspekt når avsender er kamuflert. Er man ikke sjalu fra før, så vil man i allefall begynne å lure da, kan jeg tenke meg. At han er feig er det vel liten tvil om, men hvis det allikevel er slik at han ikke har gjort noe galt (bortsett fra å kamuflere navnet) så er vel ikke det noe som ikke kan ordnes opp i?!
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #11 Skrevet 16. februar 2004 Egentlig koker alt ned til om jeg 'kan' stole på denne mannen. Sjalusi eller ikke, vi ble enige om å ikke ha kontakt med exer. Han likte ikke tanken på at jeg skulle verken melde eller ha annen kontakt med mine. Derfor blir dette så søkt liksom. Han bedyrer fremdeles sin uskyld og sier han slettet nummeret hennes og så kom der en ny melding fra denne jenten. Han kjente ikke nummeret og trodde det var Stian sitt og lagret det under det navnet. Så spørsmålet mitt er igjen, kan han snakke sant? Jeg vil jo så gjerne tro ham, men jeg kjenner på kroppen at jeg tror ham ikke et sekund... Jeg vil ikke være sammen med en som sliter med å være ærlig uansett grunn! (PS! Jeg bruker ikke ordentlige navn, verken nå eller før, det er bare eksempler)
Joplaya Skrevet 16. februar 2004 #12 Skrevet 16. februar 2004 Selvfølgelig er der en mulighet for at denne historien er sann. Men det er kun opp til deg om du velger å tro på han eller ikke.
Gjest Moonshadow Skrevet 16. februar 2004 #13 Skrevet 16. februar 2004 Jeg var den "andre" kvinnen en gang. Han hadde samboer men var mye sammen med meg. Jeg var lagret under ett guttenavn den gangen så hun ikke skulle mistenke noe.
Lovvi Skrevet 16. februar 2004 #14 Skrevet 16. februar 2004 Jeg hadde friket helt ut!! Det ringer ikke bare i èn bjelle, men brannalarmen går når det er snakk om kamuflerte navn og nummer! Ta deg en ordentlig prat med han og forklar hva ærlighet er , og hva et godt samboerskap er basert på...nemlig TILLIT!! Du får ikke tillit til mannen når han holder på sånn. Vil han ikke høre på deg.....hiv han på hodet ut av døra!
~BATgirl~ Skrevet 16. februar 2004 #15 Skrevet 16. februar 2004 Har med å gjøre at en sender en melding for å vise at personen tenker på en, noe som også viser litt hva dette kan innebære med tanke på at hun er en tidligere elskerinne. God helg sier jeg til alle. Og ha en fin dag. En fin kveld. En kul fest. Er alt dette flørting eller bare god helg? Synes ikke det viser at man tenker på hverandre mer enn en tenker på sin arbeidskollega, nabo eller katten til mamma.
Lovvi Skrevet 16. februar 2004 #16 Skrevet 16. februar 2004 Jeg tror ikke jeg hadde reagert på "god helg-beskjeden" Det jeg hadde reagert på, er at Line plutselig heter Stian......og at han holder skjult at han har kontakt med denne dama....Dette faktun mener jeg er at alvorlig tillitsbrudd......
Gjest Embla s Skrevet 17. februar 2004 #17 Skrevet 17. februar 2004 Egentlig koker alt ned til om jeg 'kan' stole på denne mannen. Sjalusi eller ikke, vi ble enige om å ikke ha kontakt med exer. Han likte ikke tanken på at jeg skulle verken melde eller ha annen kontakt med mine. Derfor blir dette så søkt liksom. Han bedyrer fremdeles sin uskyld og sier han slettet nummeret hennes og så kom der en ny melding fra denne jenten. Han kjente ikke nummeret og trodde det var Stian sitt og lagret det under det navnet. Så spørsmålet mitt er igjen, kan han snakke sant? Jeg vil jo så gjerne tro ham, men jeg kjenner på kroppen at jeg tror ham ikke et sekund... Jeg vil ikke være sammen med en som sliter med å være ærlig uansett grunn! ) Den historien om at han lagret det ukjente nummerete under Stian fordi han trodde det var ham... Vel- den er for dårlig! Fikk han sjokk da når du fortalte ham at det var den jenta og ikke Stian?
Joplaya Skrevet 17. februar 2004 #18 Skrevet 17. februar 2004 Og HVEM er i så fall Stian da? Du hadde aldri hørt om han før?
Gjest baby-E Skrevet 17. februar 2004 #19 Skrevet 17. februar 2004 Jeg tror ikke jeg hadde reagert på "god helg-beskjeden" Det jeg hadde reagert på, er at Line plutselig heter Stian......og at han holder skjult at han har kontakt med denne dama....Dette faktun mener jeg er at alvorlig tillitsbrudd...... enig med deg der....Bare det at han lyver om hvem det er fra.....hvorfor skulle han det, om han ikke har noe å sjule?
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #20 Skrevet 20. februar 2004 Og HVEM er i så fall Stian da? Du hadde aldri hørt om han før? Har aldri 'hørt' om ham. Men i ettertid, vet jeg hvem han er... så han er 'virkelig'. Men der er liksom ingen forbindelse mellom ham og min kjære!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå