AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Jeg trenger noen råd om hva jeg kan finne på i morgengave til min mann som ikke koster noe. I hele bryllupskaoset har jeg glemt å sette av penger til morgengaven til min fremtidige mann. Jeg har 2 uker på meg til å komme opp med noe genialt! Kan liksom ikke foklare hvorfor det plutselig skulle forsvinne 5000 fra sparekonto, bryllupskonto eller lignende. MIN bankkonto er tømt og jeg får ikke lønn før den 15 august.... Er det noen kreative KG-damer eller menn? her? Anonym poster: f03904c4baefe0daeb7c490e08b47170
plix Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Vet ikke hvor romantisk type du skal gifte deg med, men hva med å lage et bilde? Fint papir, gjør skriften bra- og skriv en påminnelse om hva/hvorfor du liker ham, hva som gjør at akkurat HAM er bra. Om du klarer å vinkle det humoristisk eller veldig dypt og seriøst finner du selv ut av. Om dette er en idé som kan brukes. Internt er ofte bra. Til slutt kunne du rammet det inn, ikke for å henge opp på hovedveggen i stuen, altså En litt mer avansert type kjærlighetsbrev blir dette kanskje isåfall. Ellers, hva ville gjort ham glad, tror du? En ekstra god middag ville nok ikke passet som morgengave nei, men kanskje han hadde blitt glad for skikkelig "luksus" frokost, laget av deg eller at du gikk sammen med noen som kunne disket opp litt ekstra, mot at du tok evt utgifter på ingredienser etter lønn? Dette kommer jo an på hva og hvor dere tilbringer bryllupsnatten :-)
plix Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Hva med å lage en pakke med oljer om du har noe liggende, og gi ham skikkelig massasje, forresten? Kanskje det er noe som hadde falt i smak etter en lang dag i forveien?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Hm.. hva med å få en venninne til å ta letkledde(classy) bilder av deg. Det eneste du må betale for er å fremkallebildene. Du kan lage et album med sexy bilder. Tror han ville ha likt det. Anonym poster: 26fb5a806092f5c3bc2bfa61ce7e6b1e 1
kaprifolen Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Det er i slike situasjoner det er lov til å ta mastercardet så lenge du får lønn før det renter seg! Og du trenger ikke bruke 5000,- altså! Kan i alle fall halvere det uten å føle noen skam... 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 MÅ man absoultt gi hverandre morgengave da? Jeg og mannen min avtalte å ikke gi, nettopp pga av pengemangel og at det var en ting mindre å tenke på. I stedet kostet vi på oss en feretur når vi hadde penger igjen.. 1
kaprifolen Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 Drt må man komme frem til selv, men JEG synes morgengave i en eller annen form er bortimot obligatorisk og forventet... Helst synes JEG man skal gi hverandre noe klassisk med arvepotensiale, enten det er gullsmedvarer, klokke, kunst, klassiske bøker eller what ever rocks your boat! MEN, jeg aksepterer selvsagt fullt og helt at andre ikke mener som meg... 1
skruf Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 Gjerne gi meg pepper hvis jeg tar feil, men er det ikke mest vanlig at det er mannen som gir sin kone morgengave da?? Ifølge gamle tradisjoner så var det sånn iallefall.......(jeg ga mannen min en playstation i morgengave, men det var ikke noe han forventet å få.). Ingen av mine venninner har gitt morgengave.
kaprifolen Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 (endret) I gammel tradisjon var det jo slik, men jeg vet ikke om noen som har giftet seg de siste tiårene, hvor bare den ene gir? Det var vanlig at begge gav da mine fireldre giftet seg for 35 år siden, og selv min bestemor gav en gave til min bestefar dagen etter bryllupet, for 65 år siden. Kanskje det er geografisk eller sosio-kulturellt betinget? Endret 29. juli 2012 av kaprifolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå