Gå til innhold

Fra kontantkort til abonnement hos annen operatør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg nytt nummer, og i og med at det var litt viktig at nummeret var lett å huske, bestilte jeg et kontantkort hos en operatør hvor jeg kunne velge mellom flere nummere, til billigst mulig pris.

Dette er hos en annen operatør enn den jeg har tenkt å bruke, og jeg lurer da på om jeg kan gjøre som jeg har tenkt: Motta nytt simkort med nytt nummer, og gå rett til den operatøren jeg vil bruke, og be om at nummeret blir overført dit til et abonnement, uten å bruke kontantkortet?

Det er nemlig slik at operatøren jeg har bestilt kontantkortet hos, benytter annen type dekning enn jeg må ha. Derfor kan jeg ikke bruke den i fremtiden, og abonnementet som passer mitt forbruk er hos en annen operatør med en annen dekning.

Anonym poster: 15ef678fe7dd44f429557a1be0cf4123

Skrevet

Det skal ikke være noe problem, det. Bare bestill abonnement med portering av nummer. Pengene på kontantkortet skal du vel også kunne få refundert fra den første operatøren. ;)

Skrevet

Ja, det går fint an. Det tar 10-14 dager før ditt nummer er portert ut til operatøren du vil være hos.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg ønsket meg nytt nummer, og i og med at det var litt viktig at nummeret var lett å huske, bestilte jeg et kontantkort hos en operatør hvor jeg kunne velge mellom flere nummere, til billigst mulig pris.

Dette er hos en annen operatør enn den jeg har tenkt å bruke, og jeg lurer da på om jeg kan gjøre som jeg har tenkt: Motta nytt simkort med nytt nummer, og gå rett til den operatøren jeg vil bruke, og be om at nummeret blir overført dit til et abonnement, uten å bruke kontantkortet?

Det er nemlig slik at operatøren jeg har bestilt kontantkortet hos, benytter annen type dekning enn jeg må ha. Derfor kan jeg ikke bruke den i fremtiden, og abonnementet som passer mitt forbruk er hos en annen operatør med en annen dekning.

Anonym poster: 15ef678fe7dd44f429557a1be0cf4123

Som de andre nevner, kryss av for portering når du bestiller nytt abbonnement. Den nye operatøren tar seg av alt det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...