Gå til innhold

Fra kontantkort til abonnement hos annen operatør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsket meg nytt nummer, og i og med at det var litt viktig at nummeret var lett å huske, bestilte jeg et kontantkort hos en operatør hvor jeg kunne velge mellom flere nummere, til billigst mulig pris.

Dette er hos en annen operatør enn den jeg har tenkt å bruke, og jeg lurer da på om jeg kan gjøre som jeg har tenkt: Motta nytt simkort med nytt nummer, og gå rett til den operatøren jeg vil bruke, og be om at nummeret blir overført dit til et abonnement, uten å bruke kontantkortet?

Det er nemlig slik at operatøren jeg har bestilt kontantkortet hos, benytter annen type dekning enn jeg må ha. Derfor kan jeg ikke bruke den i fremtiden, og abonnementet som passer mitt forbruk er hos en annen operatør med en annen dekning.

Anonym poster: 15ef678fe7dd44f429557a1be0cf4123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke være noe problem, det. Bare bestill abonnement med portering av nummer. Pengene på kontantkortet skal du vel også kunne få refundert fra den første operatøren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fint an. Det tar 10-14 dager før ditt nummer er portert ut til operatøren du vil være hos.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg nytt nummer, og i og med at det var litt viktig at nummeret var lett å huske, bestilte jeg et kontantkort hos en operatør hvor jeg kunne velge mellom flere nummere, til billigst mulig pris.

Dette er hos en annen operatør enn den jeg har tenkt å bruke, og jeg lurer da på om jeg kan gjøre som jeg har tenkt: Motta nytt simkort med nytt nummer, og gå rett til den operatøren jeg vil bruke, og be om at nummeret blir overført dit til et abonnement, uten å bruke kontantkortet?

Det er nemlig slik at operatøren jeg har bestilt kontantkortet hos, benytter annen type dekning enn jeg må ha. Derfor kan jeg ikke bruke den i fremtiden, og abonnementet som passer mitt forbruk er hos en annen operatør med en annen dekning.

Anonym poster: 15ef678fe7dd44f429557a1be0cf4123

Som de andre nevner, kryss av for portering når du bestiller nytt abbonnement. Den nye operatøren tar seg av alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...