Tabris Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Finnes det noen bra post-apokalyptiske serier? Jeg husker jeg så på "The Tribe" for en del år tilbake, men den blir litt for umoden og "ungdommelig" for min smak nå. Vi har jo "The Walking Dead", men det er vel en mer zombie-serie. Jeg tenker mer av typen "The Road", en film jeg synes er utrolig bra. Finnes det noen gode serier av det formatet?
Silfen Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Det var en britisk en som jeg likte, den ble kansellert etter sesong 1. Husker ikke hva den heter.
Silfen Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Post-apocalyptic_television_series
Gjest Badabing Skrevet 27. juli 2012 #5 Skrevet 27. juli 2012 Jericho er ikke så verst. Første sesong var vel veldig bra mener jeg å huske, men det dabbet litt av på slutten.
Tabris Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2012 Takker, mange gode tips her. Typisk at gode serier blir kansellert tidlig (kanskje derfor de fortsatt er gode). Keep 'em coming!
Guybrush Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 Vet ikke om det blir for "scifi" for deg, men ellers er verdens mest fantastiske serie anbefalt. Dessverre også lagt ned etter en sesong. Firefly Fine fine fine serien.
Guybrush Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 Håper browcoats og Nathan Fillion får til noe i fremtiden. Han har jo sagt han gjør alt han kan for å spille i en evt oppfølger - til og med jobbe gratis.
Singha Skrevet 27. juli 2012 #10 Skrevet 27. juli 2012 (endret) Vet ikke om det blir for "scifi" for deg, men ellers er verdens mest fantastiske serie anbefalt. Dessverre også lagt ned etter en sesong. Firefly Fine fine fine serien. Denne støttes. Det er vel ikke akkurat post-apokalyptisk, men post-krig. Om du liker Sci Fi i kombinasjon med temaet post-apokalyptisk kan jeg anbefale Battlestar Galactica. Jericho er også veldig bra. Jeg er enig med posteren over her som sier det dabber av på slutten men det er nok mye fordi de som laget den fikk beskjed om å "wrap it up" rimelig fort etter sesong 2 starta. Endret 27. juli 2012 av Singha
Tabris Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2012 Jeg liker god sci-fi (som f.eks Blade Runner), men tenkte nå mer på ren postapokalyptisk som The Road.
Guybrush Skrevet 27. juli 2012 #12 Skrevet 27. juli 2012 Du mener vel postakopalyptisk satt til en nær fremtid lik den vi lever i idag vanskelig jeg? aaaldri Er svært få tvserier med det temaet dessverre, men desto flere gode filmer.
Tabris Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2012 Vel, spørs hva du mener ned "nært", men, ja, antagelig. Spillet Fallout 3 er jo enestående når det gjelder å kombinere kulturen som var med det postapokalyptiske. Og med sci-fi elementer.
Singha Skrevet 27. juli 2012 #14 Skrevet 27. juli 2012 Er svært få tvserier med det temaet dessverre, men desto flere gode filmer. Mm. The Postman. Waterworld. Minnene strømmer på! Det ble postet en fin link til en wikiside her oppe da. Vil tro alle relevante serier står der.
Guybrush Skrevet 27. juli 2012 #15 Skrevet 27. juli 2012 Mm. The Postman. Waterworld. Minnene strømmer på! Det ble postet en fin link til en wikiside her oppe da. Vil tro alle relevante serier står der. Sant nok, men 95 % er scifi/gamle greier fra 60-tallet og snodige greier med elendige spesialeffekter og manus langt under pari
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #16 Skrevet 30. juli 2012 Sant nok, men 95 % er scifi/gamle greier fra 60-tallet og snodige greier med elendige spesialeffekter og manus langt under pari Det der er bare tull. Greit nok, det med spesialeffekter, men man kan faktisk ikke sammenligne 50 år gamle spesiaeffekter med de man har i dag, det nytter ikke. Filmer som ble laget før VAR og vil alltid være bedre enn 90% av skvipet som blir laget idag. Dagens filmer fokuserer mer på at ting skal se så utrolig bra ut, enn selve manuset når det gjelder handling og dialoger. Det gjelder alle type filmer. Jeg foretrekker faktisk en god drama, grøsser,thriller eller hva det nå enn måtte være pre-90, og ned til 30-tallet, enn mye av det som er laget fra sent 90 til 2012. Det er visse unntak, men foretrekker de tiårene, fremfor de vi lever i. Jeg er 30, og det gjelder ikke bare filmer, men serier, særlig de rettet mot barn. Ta barnetv, samme gjelder der, det skal se "fint" ut, med selve historien i serier rettet mot barn får meg nesten til å kaste opp. Jeg har en jeg er onkel til, og når jeg ser mye av det hun digger så bare rister jeg på hodet. Jeg var innom for en stund siden, og da så hun på noe, jeg måtte se litt nøye på det, og jammen var det ikke My little pony. Ja, ikke my little pony som jeg husket det, nei, det var ikke den gode gamle serien fra 80tallet, men en ny versjon. Man er ikke originale nok til å finne på noe nytt. Hvor mange remakes var det på 30-80 tallet? Det var ytterst få, nå for tiden ser man remakes etter remakes, til og med av eldre filmer og serier. Nylig viste nrk serien Mildred Pierce, noe jeg vurderer å se, men det ligger langt ned på "to watch" listen, og kan neppe måle seg med originalen. Hva var egentlig poenget med å remake en god klassiker? Ingen kan ta Joan Crawford sin plass som Mildred, ingen! Nei, hollywood kan fortsette å spy ut møkk, jeg kommer til å kose meg med klassikerene, og nyte en god film fra hollywood, de gangene det skjer. Nå gjelder ikke det alle land, britene, japan, kina osv. er ikke fullt så ille, og har faktisk ikke blitt SÅ mye verre de seneste 20 årene. Der er det kvalitet på mange av seriene og filmene, så selvfølgelig, det finnes unntak der, men jeg mener fortsatt at ting var bedre før. :D Anonym poster: 3d834fa83169fbc38d56e083fbf0dd7f 1
Lucid Skrevet 30. juli 2012 #17 Skrevet 30. juli 2012 Falling skies.. (?) - det er mer om aliens som tar over, men det er jo en slags apokalypse det også. Serien minner litt om walking dead i grunn.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #18 Skrevet 30. juli 2012 Falling Skies Jericho The Walking Dead Torchwood: Children of Earth og Miracle Day I tillegg har du serien Revolution som kommer i USA til høsten. Ser ganske bra ut.<br /><br /> Anonym poster: 33df7e5e469de01ef427c4673551371a
Mann 42 Skrevet 30. juli 2012 #19 Skrevet 30. juli 2012 Vel, spørs hva du mener ned "nært", men, ja, antagelig. Spillet Fallout 3 er jo enestående når det gjelder å kombinere kulturen som var med det postapokalyptiske. Og med sci-fi elementer. Det er jo genialt. Lag din egen postapokalyptiske serie.
Quinn Skrevet 13. august 2012 #20 Skrevet 13. august 2012 Skjønner ikke at folk nevner Jericho. Den er jo dårlig til å være Post-apokalyptisk.. Føles litt som Gilmore Girls med mer action. Men storylinen er lite sammenhenget, og skuespillerene gjør en dårlig jobb. Man får heller ikke ordentlig følelse av at noe stort har skjedd. Synd, for den hadde mye potensial. Vil anbefale (som mange andre har her): Torchwood, Firefly, Survivors (nye versjonen), The Walking Dead, Falling Skies.. Også Battlestar Galactica, som imo er den beste av disse seriene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå