Gå til innhold

Mulberry veskene og forskjellig kvalitet på skinn?

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har lest at det ofte er forskjell på Mulberry veskenes skinnkvalitet, selv om de er av samme modell og selges på samme sted. Er dette sant? Har siklet på Alexa lenge, men topp skinnkvalitet er et must for en så dyr veske, selv om designet er nærmest perfekt :-/ Dette er spesielt en bommert med tanke på at norske butikker ikke har så mange vesker inne om gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også hørt om dette, men bare her på kg...

Skrevet

Jeg har lest det på purseforum. Kanskje høre med jentene der?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har lest det på purseforum. Kanskje høre med jentene der?

Jeg har vært der innom og sett før i dag, tror kanskje jeg skal gjøre det =)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det stemmer.

Som du selv skriver i tittel og innlegg så er veskene laget av skinn, altså noe som har sittet på levende dyr og følgelig er ikke skinnet prikklikt fra veske til veske. Skinnet kan variere i struktur og utseende. Det viktigste er jo at vesken du kjøper er slik du selv liker det. Noen foretrekker helt glatte vesker, andre liker rynkete vesker og så videre. Skinnet i Alexaen er jo i utgangspunktet mykt og tynt og labert i forhold til prisen, så jeg ville definitivt sett og kjent på flere vesker selv før jeg gikk til innkjøp.

Anonym poster: 978721db77320ef21eaceee707e0da80

Skrevet

Jeg snakket med ei som jobber i Mulberrybutikken på Kastrup flyplass om dette for ikke så lenge siden. Hun sa at Alexaene har fått et sterkere skinn i det siste, fordi det var veldig tynt og fint før. Tror det er veldig lurt å impregnere disse veskene.

Skinnet som heter "printed" (finnes i oak og svart, og sikkert andre farger og) er mye stivere og mer robust. Det er dette skinnet som har pregede "ruter" og er mer holdbart og robust enn det tynne glatte skinnet (er min mening). Uansett - sikkert lurt å imregnere :) Link til printed leather: http://www.google.no/search?q=mulberry+bayswater+oak+printed+leather&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=hnEVUJKjKub74QSlo4GgDA&ved=0CG0QsAQ&biw=1440&bih=723#hl=no&tbm=isch&sa=1&q=mulberry+printed+leather&oq=mulberry+printed+leather&gs_l=img.3...8853.13520.2.14214.12.11.1.0.0.0.82.794.11.11.0...0.0...1c.fhb_BXz8mZ8&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=b56273d2cee2b4a5&biw=1440&bih=723

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tusen takk for svar! : D Har aldri fått studert en mulberry veske ordentlig, men vil nok tenke meg godt om før jeg eventuelt kjøper en. Fantastisk design er ikke en unnskyldning for dårlig skinnkvalitet, og kommer til å ha tipsene deres i bakhode om jeg ser på forskjellige varianter. Håper bare det ikke er syke venteliser eller noe...

Skrevet (endret)

Ikke syke ventelister, de stedene som selger Mulberry som jeg har vært i, både i norge og i utlandet har de hatt et ganske godt utvalg, så med mindre du skal ha noe helt spesielt tror jeg du får den veska du skal ha der og da ;)

Hvis du reiser en del, så har de to butikker som selger Mulberry på Gardermoen. Da jeg kjøpte veske der, handlet jeg på innland. Damen løp til butikken på utland for å vise meg samme veska i et annet skinn/farge, og sist jeg var på utland så jeg på Lily with tassels, og da tilbød hun som jobbet der og gå til innland og hente en i en annen farge (men jeg avslo, skulle jo ikke kjøpe noe uansett). Så tilsammen har det to butikkene et ganske godt utvalg og åpenbart et godt samarbeid :)

Endret av Kosemose
Gjest BabyBlue
Skrevet

Takk for svar : ) Jeg får se hva som skjer når jeg før lønning denne måneden. Om jeg har nerver til å kjøpe en så dyr veske. Men jeg bruker penger på så mye tull uansett, så hvorfor ikke investere i noe pent og brukbart? :vetikke: Neida... jeg finner bare på unnskyldninger. Må man så må man :sjarmor:

Skrevet

Jeg har to Mulberryvesker, en Bayswater i farge chockolate og en Alexa i oak. Bayswateren er litt stivere i skinnet, og Alexaen er mykere (kjøpte den i sommer). Begge har jeg impregnert, og skinnet er solid.

Er innmari fornøyd og glad i begge!

Skrevet

Jeg skjønner godt kvalene dine, tenkte også sånn. Men disse veskene er så utrolig tidløse og fine, jeg har hatt min ene i 5 år nå tror jeg, og bruker den daglig, blir ikke lei. Den andre er litt nyere, og bytter på. Føler ikke at jeg trenger andre vesker til den slags bruk, og klatter ikke lenger bort penger på halvdyre vesker som jeg blir lei etter et halvt år, eller som blir stygge etter noe tids bruk. For min del er jeg sikker på at jeg går i pluss med veskekjøpene mine innen jeg er en gammel dame :ler: (men jeg MÅ ha en bitteliten Lily også, til den slags bruk, før jeg er helt fornøyd :) )

Hm, kunne bablet i vei om vesker i en hel evighet merker jeg :sjenert:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg skjønner godt kvalene dine, tenkte også sånn. Men disse veskene er så utrolig tidløse og fine, jeg har hatt min ene i 5 år nå tror jeg, og bruker den daglig, blir ikke lei. Den andre er litt nyere, og bytter på. Føler ikke at jeg trenger andre vesker til den slags bruk, og klatter ikke lenger bort penger på halvdyre vesker som jeg blir lei etter et halvt år, eller som blir stygge etter noe tids bruk. For min del er jeg sikker på at jeg går i pluss med veskekjøpene mine innen jeg er en gammel dame :ler: (men jeg MÅ ha en bitteliten Lily også, til den slags bruk, før jeg er helt fornøyd :) )

Hm, kunne bablet i vei om vesker i en hel evighet merker jeg :sjenert:

Det er akkurat det jeg tenker også (for å rettferdiggjøre kjøpet...), designet på Mulberry sine vesker, og spesielt Alexa, er så tidløst og enkelt, men samtidig så pent og pyntelig, at man kan bruke den hele tiden år etter år. De blir finere med alderen, rett og slett. Litt som fin vin, kanskje? ;-) Har snust på Marc Jacobs også, men Alexa har alltid vært min utkårede :hjerter_rundt: Det som er dumt når man begynner å samle på noe er at man ofte blir bitt av basillen og bare må ha mer, mer, MER! Jeg har et tresifret antall neglelakker etter en neglelakkfase jeg gikk gjennom, så jeg får krysse fingrene for at jeg ikke blir like stormannsgal denne gangen :overrasket:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to Mulberryvesker, en Bayswater i farge chockolate og en Alexa i oak. Bayswateren er litt stivere i skinnet, og Alexaen er mykere (kjøpte den i sommer). Begge har jeg impregnert, og skinnet er solid.

Bayswateren til maya76 er produsert av det Mulberry kaller Natural Leather (eller NVT - natural vegetable tanned - leather). Dette er tyngre, tykkere og stødigere enn Soft Buffalo, som er skinnet som benyttes på orginale Alexaer. Natural leather kan du se på modeller som Bayswater, EW Bayswater, Lily, Antony, Brynmore etc.

Alexa-modellen du har avbildet er ikke av de orginale modellene i buffalo, men derimot soft calf fur print, tror jeg. Jeg vet ikke hvordan dette materialet oppleves eller må behandles, men jeg tror definitivt ikke det er noe mer robust en buffalo. En pen veske man må være forsiktig med.

Jeg har selv hatt både Bayswater og OS Alexa i sort. Begge var veldig pene vesker, men jeg var engstelig for å skade Alexaen da den framstår ganske "tander" i forhold til prislappen.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Er innmari fornøyd og glad i begge!

Får man impregneringsmiddel med på kjøpet, eller er det noe man får anbefalt så fort man kjøper de? takk for at du svarer meg så fort, forresten : D *fra den andre tråden*

Endret av BabyBlue
Skrevet

Jeg har selv hatt både Bayswater og OS Alexa i sort. Begge var veldig pene vesker, men jeg var engstelig for å skade Alexaen da den framstår ganske "tander" i forhold til prislappen.

Kjenner meg igjen i dette. Min Alexa er i et veldig mykt skinn, og jeg føler at den er veldig lite robust, dessverre. Det ødelegger litt, føler at den fort kan bli stygg og at jeg må være forsiktig med den. Mens Bayswatervesken min - den blir bare finere og finere jo mer jeg bruker den! :)

Skrevet

Får man impregneringsmiddel med på kjøpet, eller er det noe man får anbefalt så fort man kjøper de? takk for at du svarer meg så fort, forresten : D *fra den andre tråden*

Bare hyggelig:-)

Da jeg fikk Bayswateren så fikk jeg med impregneringsspray fra butikken, og da jeg kjøpte Alexaen i Danmark så sprayet damen i butikken vesken da jeg kjøpte den. Sprayet noen runder til etter jeg kom hjem (bør ta det i flere runder).

Synes du bør kjøpe deg en Mulberry, det er en veske du har i evigheter! Iallefall de klassiske.

Skrevet

Jeg har en Oversized Alexa i sånn fancy "glinseskinn" (husker ikke hva det heter, orker ikke lete frem veskekortet), og den tåler både regn og snø, hurra! Det fulgte med et sånt slags impregneringsmiddel til min, hvertfall (kjøpte i Akersgata), og mannen sa at jeg skulle bruke det når skinnet mistet glansen, men det har ikke skjedd hittil, så jeg har heller ikke brukt middelet, selv om jeg helt sikkert burde.. Ikke at jeg husker helt hvordan det skulle brukes heller, så der er jeg egentlig litt lost.. :sjenert:

Selv om jeg riktignok har fått enkelte vannskader på min (skulderreim), så bryr ikke det meg nevneverdig - jeg har tross alt kjøpt den som bruksveske, og har ingen planer om å selge den noensinne. Tror imidlertid jeg må gå tilbake i butikken en eller annen gang og finne ut "bruksanvisningen" på det middelet jeg fikk :bond:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Bayswateren til maya76 er produsert av det Mulberry kaller Natural Leather (eller NVT - natural vegetable tanned - leather). Dette er tyngre, tykkere og stødigere enn Soft Buffalo, som er skinnet som benyttes på orginale Alexaer. Natural leather kan du se på modeller som Bayswater, EW Bayswater, Lily, Antony, Brynmore etc.

Alexa-modellen du har avbildet er ikke av de orginale modellene i buffalo, men derimot soft calf fur print, tror jeg. Jeg vet ikke hvordan dette materialet oppleves eller må behandles, men jeg tror definitivt ikke det er noe mer robust en buffalo. En pen veske man må være forsiktig med.

Tusen takk for et informerende og grundig innlegg, du har gjort leksa di, du! :tommelsmil: Har søkt litt rundt på purseforum, og alt jeg fant om veska jeg sikler etter var dette, dette og dette. Den ene er fra prada, men den er også i soft calf (stor forskjell fra merke til merke på finish og kvalitet?). De sier at skinnet er overraskende motstandsdyktig og tålte mer enn de hadde forventet. Men fargen er min store bekymring...

Skrevet

Jeg personlig ville gått for en klassisk veske med nøytral farge....

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg personlig ville gått for en klassisk veske med nøytral farge....

Det er nok tryggere ja, men jeg har på følelsen av at jeg kommer til å angre om jeg ikke får denne, for det er Limited Edition og kommer til å forsvinne (om den ikke har gjort det allerede da...). Nøytral farge kan jeg jo kjøpe senere (heheh...), siden de alltid vil være tilgjengelige. Men skjønner hvorfor du sier det, med tanke på prisen og sånt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...