Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikker på ulikt bæretøy til mini nr 2. Hadde forrige gang en Mei Tai som jeg forsåvidt var fornøyd med, men følte at det var litt mye knyting/knoting.

Hva har dere brukt? Hva er dere fornøyd/misfornøyd med? Hvor lenge brukte dere bæretøyet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde elastisk sjal i starten, deretter gikk jeg over til Angelpack. Den var jeg veldig godt fornøyd med. Husker ikke helt hvor lenge jeg brukte den, til 9-10 mnd, kanskje? På et tidspunkt ville han heller sitte i vogna og betrakte verden. Men fram til da var det mye bæring, og vi storkoste oss med det :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi hadde bæresjal og mei tai til han var tre-fire måneder. Da kjøpte jeg Ergo og bruker den fremdeles :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte mobywrap fra nyfødt til 6 mnd, og ergo etter det :)

Anonym poster: 358a2fad9f7262a3a82047ee0b8b07ae

Gjest chiki
Skrevet

Vi hadde babybjørn i starten, men fikk vondt i ryggen av den og følte hun hang litt ekkelt. Så vi kjøpte Manduca da hun var 6mnd gammel, og liker den kjempe godt!:)

Skrevet

Elastisk sjal frem til fire mnd og i en periode både elastisk sjal og ergo. Nå: bare ergo. Har en mei tai som jeg aldri lærte meg å like.

Skrevet

Jeg bruker litt forskjellig, men til liten baby foretekker jeg elastisk sjal. Siden har jeg brukt Manduca og mei tai mest.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte litt moby wrap da hun var helt liten, men ble aldri til at jeg kjøpte noe annet. Har tenkt å kjøpe manduca eller ergo til nestemann :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte og bruker vevd sjal til nyfødt/liten baby, og går så over på meitai og beco etterhvert. Har også kjøt en meitai med klips (er som en formsydd) fra Go'klompen. Den er i hovedsak beregnet til mannen, men har en mammaside (designet min egen) hvis jeg vil låne den litt. Har ringslynge til opp-ned bæring, og når jeg bare skal bære litt inne og gutten ikke skal sove. Sover han inne i bæretøy, blir det i sjalet. Han er ikke 3 mnd.enda, og vil ikke ligge i vogn eller seng på dagtid.

Til babyer over 6 mnd.og som skal på rygg, foretrekker jeg klart meitai og becoen min. Jeg er ikke så trent på ryggknyting enda. Skulle jeg bare valgt ett bæretøy, hadde det blitt meitai. Den kan tilpasses flere bærere, men får alltid en god knyting, barnet sitter godt. Skulle jeg hatt to bæretøy, hadde jeg valgt becoen i tillegg. Der kan man sette barnet fast i selen før en tar barn i selen på rygg som en ryggsekk.Kjempegreit! Passer supert til meg som ikke har så brede skuldre og som er litt lav.

Jeg ELSKER bæretøyet mitt, ja! ;)

Anonym poster: ec9c2ec146ab2622a2ef53fcc2d94e4b

Skrevet

Takk for svar! da tror jeg at jeg satser på en moby wrap i starten, og eventuelt gå over til mei tai'en min senere

Skrevet

Beco butterflye, kjempe fornøyd:) kan brukes fra nyfødt til de er rundt fire år. Er spedbarnsinnlegg som tas ut når ungen er ca 7 kg. Vi har brukt den fra han var 2 mnd. Han trives godt i selen:)

Fordelen med denne synes jeg da, er at ungen kan festes før man tar på selen, så for meg som synes det er litt tungtvå løfte ham oppi slipper det problemet, pluss at når han sovner der er det vare å legge ham på ryggen med selen på, og da unngår vi å vekke ham:)

Skrevet

Elastisk sjal i starten - Likte det aldri, ble for mye knyting og styr.

Ergo Baby med nyfødtinnlegg - Mye brukt, ganske fornøyd. Litt knoting for å få den på.

Ringslynge - Kun til en svipp innom butikken eller bæring på kolikkvelder.

Skrevet

Her har vi to sjal; et elastisk og et halvelastisk og de blir flittig brukt. Når vi skal gå over til å bære på rygg blir det et vevd sjal :)

Skrevet

MobyWrap i starten - gull verdt, men mye knyting og knoting. Angelpack fra han holdt hodet selv, utrolig myk og deilig, kjapp å ta på. Både liten og stor elsker den. Vi fikk god hjelp på bereglede.no, og i Bæregledebutikken. Prøvde både manduca og beco, men angelpack satt best på både meg og mannen.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Tar opp igjen gammel tråd... Dere som bruker Angelpack, føler dere at vekt fordeles godt? Jeg har akkurat kjøpt en, og er veldig fornøyd - bare lurer på vektfotdeling. Mulig jeg strammer litt feil, men føler det er lite vekt på skuldre. Barnet er tre mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...