AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Del Skrevet 27. juli 2012 Hva er sunnest av kesam, kvarg og cottage cheese? Tenker både på næringsinnhold og litt på at jeg foretrekker lavt fett-innhold (slanker meg ikke, men prøver å spise minst mulig fett) Har sett "trenden" med å spise kesam blandet med bær f.eks... Kan man gjøre det sammen med kvarg og cottage cheese? (Jeg har aldri smakt noen av disse tre tingene..) Anonym poster: 0ace78b357ef4deaada860d4b2018c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 27. juli 2012 #2 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg skal ikke si noe om næringsinnholdet, det er jeg ikke ekspert på. Men jeg tar gjerne en halv boks cottage cheese og to skjeer vaniljekesam, sammen med frukt Godt mellommåltid/lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #3 Del Skrevet 27. juli 2012 Du kan sjekke her: http://www.tine.no/produkter/cottage-cheese-og-kesam/kesam http://www.q-meieriene.no/produkter/Q-SKYR/Pages/products.aspx<br /><br /> Anonym poster: f78df15f2c68389de6417e88953f930e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 28. juli 2012 #4 Del Skrevet 28. juli 2012 Cottage cheese er fantastisk med bær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #5 Del Skrevet 28. juli 2012 Vet du så lite om kosthold? Du går i butikken, snur en av hver boks, og sammenligner. Der står alltid næringsinnhold per 100 gram. Lavt fettinnhold? Velg den med lavest fettinnhold. Regner med at du er opptatt av mye proteiner? Velg den med mest proteiner. Simple as that Anonym poster: dc0491276f1cafc37e9c64946f9cff69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 29. juli 2012 #6 Del Skrevet 29. juli 2012 Ingen er sunnere enn den andre dersom det ikke er tilsatt noe sukker. Du kan jo prøve å se på boksene hvor mye karbohydrater/sukkerarter det er i. Det er alltid noe sukkerarter i slike meieriprodukter siden laktose faktisk er et sukker. (Jeg synes det er synd at du prøver å få i deg minst mulig fett. Fett og proteiner gir vesentlig større metthetsfølelse per kcal enn karbohydrater.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. juli 2012 #7 Del Skrevet 29. juli 2012 Mager kesam har lavest anntal kalorier av de du nevner, men det betyr ikke nødvendigvis at den er "sunnere". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia22 Skrevet 29. juli 2012 #8 Del Skrevet 29. juli 2012 Mager kesam har lavest anntal kalorier av de du nevner, men det betyr ikke nødvendigvis at den er "sunnere". Skyr naturell har lavere kcal-innhold enn mager kesam og er bortimot fettfri. Veldig godt med funlight og kanel oppi http://www.q-meieriene.no/produkter/Q-SKYR/Naturell/Pages/QSKYRNaturell.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #9 Del Skrevet 29. juli 2012 Ingen er sunnere enn den andre dersom det ikke er tilsatt noe sukker. Du kan jo prøve å se på boksene hvor mye karbohydrater/sukkerarter det er i. Det er alltid noe sukkerarter i slike meieriprodukter siden laktose faktisk er et sukker. (Jeg synes det er synd at du prøver å få i deg minst mulig fett. Fett og proteiner gir vesentlig større metthetsfølelse per kcal enn karbohydrater.) Du kan da ikke si det! Nå har du bestemt deg for at hva som er sunnest for vedkommende avhenger av en eneste faktor (sukkerarter). I realiteten kommer det helt an å hva personen trenger. Er det en person som trener og ikke får i seg så mye proteiner, vil den med mest proteiner være sunnest. Mens for en person som får i seg for lite fett i kosten, vil produktet med mest fett være sunnest. Alt er relativt Personlig ville jeg gått for produktet med mest proteiner. Fett og karbohydrater får man lettere i seg nok av gjennom andre deler av kostholdet. Cottage cheese og kesam er populære produkter hos treningsfolk pga proteininnholdet. Anonym poster: dc0491276f1cafc37e9c64946f9cff69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 29. juli 2012 #10 Del Skrevet 29. juli 2012 Du kan da ikke si det! Nå har du bestemt deg for at hva som er sunnest for vedkommende avhenger av en eneste faktor (sukkerarter). I realiteten kommer det helt an å hva personen trenger. Er det en person som trener og ikke får i seg så mye proteiner, vil den med mest proteiner være sunnest. Mens for en person som får i seg for lite fett i kosten, vil produktet med mest fett være sunnest. Alt er relativt Personlig ville jeg gått for produktet med mest proteiner. Fett og karbohydrater får man lettere i seg nok av gjennom andre deler av kostholdet. Cottage cheese og kesam er populære produkter hos treningsfolk pga proteininnholdet. Anonym poster: dc0491276f1cafc37e9c64946f9cff69 Jeg er uenig. Jeg definerer sunnhet ut i fra hva som promoterer god helse, ikke vektnedgang eller vektoppgang. Og det er blant annet observasjonstudier som viser at de som spiser fete meieriprodukter har lavere insidens av livsstilsykdommet som hks og diabetes. Det er også direkte knyttet til mengden sukker som er i, eller tilsatt, et slikt produkt. Proteinmengde er selvsagt en faktor, men det er også studier som viser at overdrevet inntak av protein ikke nødvendigvis promoterer bedre helse enn moderat inntak av protein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. juli 2012 #11 Del Skrevet 29. juli 2012 Skyr naturell har lavere kcal-innhold enn mager kesam og er bortimot fettfri. Veldig godt med funlight og kanel oppi http://www.q-meierie...YRNaturell.aspx Shit, kult! Takk for tips prøver å leve så Tine-fritt her hjemme som mulig, så var fint at du linket til et Q-meieriene-produkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 29. juli 2012 #12 Del Skrevet 29. juli 2012 Kesam er Tine sitt merkenamn på kvarg, dvs at kesam og kvarg er det same. Og veldig sunt, et i veg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå