Gå til innhold

Pisk, kniver som et hjelpemiddel, ris, slag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plus for den, Alice123! Hadde også fantasier helt ifra jeg var barn og elsket å tape i slike leker.

Men det er akkurat dette vi trenger brosjyren for! Det er ikke bra å gå i årevis og tro at man er unormal eller syk, og det kan nok skade seksualiteten mer enn det hjelper.

:)

Det fineste jeg har gjort for et annet menneske, var å få den 16 årige gutten til å forstå at han ikke er et monster. Han var veldig takknemlig.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enten får man godta at unger har sex, eller så får man ikke godta det. Hvis man aksepterer at 12-13 åringer har sex (noe flertallet her inne synes å akseptere), blir det hyklersk og dobbelmoralsk å fordømme slike brosjyrer og annen form for sex-info.

Hvis man synes det er ok at en 12-åring har sex, ja da får dere pinadø også godta at de utforsker seksualiteten videre.

Jeg synes IKKE det er greit at en 12-åring har sex. Mange mener at det er greit så lenge de har analsex, fordi vaginaen ikke er "klar for sex" enda. Hva i huleste????? Jeg blir kvalm av den utviklingen vi ser i vårt samfunn.

Det er en grunn til at den seksuelle lavalder er 16 år! At 10-12 åringer har sex er uakseptabelt, selv om det "bare" dreier seg om analsex eller oralsex.

Anonym poster: 3a65866ffd1c0170790a0707989eebe3

Skrevet

Enten får man godta at unger har sex, eller så får man ikke godta det. Hvis man aksepterer at 12-13 åringer har sex (noe flertallet her inne synes å akseptere), blir det hyklersk og dobbelmoralsk å fordømme slike brosjyrer og annen form for sex-info.

Hvis man synes det er ok at en 12-åring har sex, ja da får dere pinadø også godta at de utforsker seksualiteten videre.

Jeg synes IKKE det er greit at en 12-åring har sex. Mange mener at det er greit så lenge de har analsex, fordi vaginaen ikke er "klar for sex" enda. Hva i huleste????? Jeg blir kvalm av den utviklingen vi ser i vårt samfunn.

Det er en grunn til at den seksuelle lavalder er 16 år! At 10-12 åringer har sex er uakseptabelt, selv om det "bare" dreier seg om analsex eller oralsex.

Nå er det vel få mennesker som mener at 10-åringer fint kan ha sex. Spesielt analsex. Diskusjonen her virrer vel litt mer rundt det faktum at denne brosjyren er tilgjengelig for 13-åringer og oppover. (Og JO, det er stor forskjell mellom 10-åringer og 13-åringer.)

For min del, etter min mening, er det for tidlig å ha sez som 13-åring. MEN, nå er det faktisk sånn at det forekommer, og jeg tror det er viktig å gi de nok informasjon så de som er nysgjerrige på det ikke stuper inn i noe potensielt farlig.

Skrevet
Dette sender de ut slik at barn helt ned i 13 års alderen kan lese/lære om dette.

Hva mener dere om dette? Syns dere at dette er greit?

I et samfunn hvor det ikke finnes grenser for hvilke oppgaver staten skal ta på seg, så hvorfor ikke også seksualopplysning?

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

En slik brosjyre passer utmerket inn ved Helsestasjoner. Dette er en institusjon for å informere ungdommer (13-25) om diverse intime ting.

Det er ikke slik at den kommer i posten eller plutselig dukker opp hos 13-åringer, de må aktivt oppsøke helsestasjon, for deretter å aktivt finne fram til brosjyren.

Det er enklere å komme over syk røff sex på nettet, uten informasjonen rundt.

• Liker 2
Skrevet

Det som er uthevet:

Hvor har du hørt dette?

Skrevet

Jeg har en, snart to, tenåringer (jenter) og ser ikke helt problemet. Du skal ikke lenger enn KG for å lese rimelig mye uvitenhet om seksualitet. Informert ungdom tar klokere valg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...