Kipa Skrevet 14. februar 2004 #1 Skrevet 14. februar 2004 Jeg har et spm om disse flekkene i ansiktet som nyfødtehar..jeg vet det er mange som har det, at det er ufarlig og går bort etterhvert. men når går det bort da..Og kommer det av noe man spiser, for i dag er det ekstra mye. men jeg spiste ikke noe " rart" igår..Det er ikke så pent.. - men han er selvfølgelig den vakreste alikevel..
Gjest agurk Skrevet 14. februar 2004 #2 Skrevet 14. februar 2004 Er hormonelt, så jeg tror neppe det er noe du spiser. Gikk vekk etter noen uker på lillemann. Smurte litt forsiktig med spenol(?) vi så han ikke skulle bli tørr i tillegg.
Laina Skrevet 14. februar 2004 #3 Skrevet 14. februar 2004 Sønnen min fikk det flere ganger. Det er helt normalt, men ikke særlig pent, nei. Jeg husker ikke når han sluttet å få sånne prikker, men tror ikke han har hatt det etter han var 6 mnd ihvertfall.
Furstina Skrevet 15. februar 2004 #4 Skrevet 15. februar 2004 Det kallas hormonfläckar eller hormonutslag (på svenska då...) och ser ut som vanliga finnar/kviser. De beror på att bebisens hormonnivåer inte är stabila ännu och det spelar ingen roll vad du äter. Utslagen kommer och går. Malvin fick rätt så mycket sådana utslag när han var 2-3 veckor och såg ut som en riktigt tonårspojke. Nu vid 5-6 veckor är de nästan borta helt.
Kipa Skrevet 21. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2004 Nå er hele ansiktet fullt..og så har det kommet på brystet også.. :-( Kan virke som det klør litt, for han klør seg i ansiktet oftere enn før...Er det noe jeg kan smøre på av fuktighetskrem eller noe?
Sannasol Skrevet 21. februar 2004 #7 Skrevet 21. februar 2004 Melkeutslett kaller vi det her. Helt ufarlig, og går over av seg selv ja.
Furstina Skrevet 21. februar 2004 #8 Skrevet 21. februar 2004 Nå er hele ansiktet fullt..og så har det kommet på brystet også.. :-( Kan virke som det klør litt, for han klør seg i ansiktet oftere enn før...Er det noe jeg kan smøre på av fuktighetskrem eller noe? Testa med bröstmjölk. Bröstmjölk är bra mot det mesta, blöjutslag, torr hud, utslag, täppt näsa osv. Jag har smörjt in Malvin med lite bröstmjölk efter amning. Han får någon droppe i pannan (där är han torr), ibland på kinderna (röda utslag), i ljumskarna (lite röd från blöjan), mellan skinkorna och i hårbotten (torr hud). En droppe emellanåt, inte så mycket... han ska ju inte lukta sur mjölk Det är bättre att börja testa med bröstmjölk som är naturligt innan du testar cremer och salvor. Utslagen är dock helt normala och ska försvinna av sig själv när han växer. lycka till
Furstina Skrevet 24. februar 2004 #9 Skrevet 24. februar 2004 Jag satt och läste i en fråge-svarsbok om bebisar och tänkte på dig... om Lukas fortfarnade har utslag och det inte är hormonutslag kan det kanske vara värmeutslag? Fråga: Babyn har röda utslag som kommer och går, vad är det? Svar: Värmeutslag i form av röda fläckar eller lite större partier förekommer ofta på babyns hals, underarmar och bröst. De kommer och går. Se till att inte klä babyn för varmt. Känn med handen på babns rygg och mage. Lätta på kläder eller täcke om det verkar för varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå